Upominki w biznesie – poznaj historie kryjące się za marcowymi świętami
Marzec to miesiąc wielu wyjątkowych świąt. Dzień Kobiet, Wielkanoc czy coraz popularniejszy Dzień Doceniania Pracownika to momenty, które chętnie celebrujemy w relacjach biznesowych. Skąd jednak wzięły się znane nam zwyczaje wręczania upominków na te okazje? Poznaj niezwykłą historię prezentowych tradycji!
Współczesne społeczeństwa przesiąknięte są różnorodnymi tradycjami. Jednym z najbardziej radosnych aspektów życia są chwile, kiedy możemy sprawić komuś przyjemność poprzez wręczenie wymarzonego lub symbolicznego prezentu. Kiedy spojrzymy na konkretne święta, odkryjemy bogatą historię wręczania upominków właśnie z tych okazji. Przedstawiamy trzy daty celebrowane w marcu w środowisku biznesowym, których historie i tradycje prezentowe mogą prawdziwie zadziwić.
Od amerykańskiego strajku do wręczania upominków
Tradycja wręczania prezentów na Dzień Kobiet jest obecnie powszechna na całym świecie, ale nie zawsze było to takie oczywiste. Zwyczaj ten sięga początków XX wieku, a dokładniej 8 marca 1908 roku, kiedy to grupa kobiet w Nowym Jorku zorganizowała strajk mający na celu poprawę warunków pracy. Wydarzenie to stało się inspiracją dla ruchu na rzecz praw kobiet i przyczyniło się do ustanowienia Międzynarodowego Dnia Kobiet.
W miarę upływu lat Dzień Kobiet stał się nie tylko symbolem walki o ich prawa. Zaczęto w tym dniu celebrować również osiągnięcia i dokonania płci pięknej. Była to także wspaniała okazja do wyrażenia szacunku i wdzięczności wobec ważnych kobiet w najbliższym otoczeniu. Stąd po latach w naszych domach i miejscach pracy rokrocznie znajdujemy słodkości czy kwiaty wręczane przez bliskich nam mężczyzn. Ofiarowywanie prezentów w tym dniu stało się zwyczajem, który celebruje siłę, sukcesy oraz kobiecą determinację.
Dziś niewielu postrzega Dzień Kobiet przez pryzmat minionej epoki. Jak wskazuje ekspertka w dziedzinie prezentów, Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia oraz twórczyni zestawów prezentowych: 8 marca panowie chętniej sięgają dziś po czekoladki, a także całe kompozycje upominkowe bogate w asortyment słodkości, które umilą ten wyjątkowy dzień obdarowanym paniom.
Jaja w średniowieczu, czekoladowe pisanki dziś
Tradycja wręczania prezentów związanych z Wielkanocą ma swoje korzenie znacznie wcześniej niż Dzień Kobiet. Już w czasach średniowiecznych ludzie chętnie obdarowywali się… jajkami. Zgodnie z przyjętą tradycją są one symbolem nowego życia. Z biegiem lat zwyczaje upominkowe ewoluowały, a obecnie wielkanocne prezenty przybierają bardzo różne formy.
Od czekoladowych jajek, zajączków i baranków po większe zestawy upominkowe. Z okazji Świąt Wielkanocy Polacy chętnie wręczają sobie prezenty utrzymane w radosnej, wiosennej stylistyce. Z tego też względu w wielu kompozycjach upominkowych znajdziemy między innymi wielkanocne opakowania zestawów w postaci kolorowych koszyczków, pudełek w kształcie pisanek czy tematycznych ozdób – komentuje Anna Garmada
Wręczanie eleganckich upominków z okazji Wielkanocy stało się standardem w wielu polskich firmach – zarówno tych z długą jak i krótką historią. Upominek jest niekiedy uzupełniany wspólnym posiłkiem w biurze lub w restauracji. W tym roku Wielkanoc przypada na 31 marca.
Dodatkowa okazja, by docenić pracownika
Dzień Doceniania Pracownika, przypadający w pierwszy marcowy piątek (1 marca), to święto coraz bardziej popularne nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie z dużym prawdopodobieństwem miało początek, ale też na naszym, polskim rynku. Źródła podają, że pierwsze obchody Narodowego Dnia Docenienia Pracowników miały miejsce w 1995 roku i było niejako odpowiedzią na obowiązujący Dzień Szefa, który wówczas cieszył się już kilkudziesięcioletnią historią.
Jak wyrazić pracownikowi wdzięczność w dniu jego święta? Możliwości jest dziś całe mnóstwo, ale zawsze trafionym pomysłem, jest oczywiście upominek. Co wypada wręczyć swoim pracownikom 1 marca?
Częstym wyborem w środowisku biznesowym są kompozycje unikalnych, jakościowych produktów, które nie są dostępne na sklepowych półkach. Dodatkowym atutem takich upominków jest element zaskoczenia, który sprawia, że obdarowany może cieszyć się niespodzianką zamkniętą w pięknym opakowaniu. W takich wielkanocnych kompozycjach znajdziemy między innymi pralinki z nadzieniem z sycylijskich, mielonych orzechów, owoce i orzechy w czekoladzie, takie jak czarne porzeczki w białej czekoladzie i pudrze z czerwonych owoców, orzechy laskowe w czekoladzie z dodatkiem herbaty matcha czy czekoladowe baranki – to tylko przykłady specjałów, które składają się na najpopularniejsze wielkanocne kompozycje Nobilia – dodaje Anna Garmada.
Znaczenie upominków w biznesie
Wręczanie prezentów w środowisku biznesowym to nie tylko miły gest, ale również sposób na wyrażenie wdzięczności i szacunku wobec osób, z którymi spędzamy dużą część każdego dnia.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.