Komunikaty PR

Uwaga na fałszywe ankiety na temat Pfizera

2021-05-14  |  01:00
Biuro prasowe

Według najnowszych danych telemetrycznych Bitdefender Antispam Lab oszukańcze e-maile dotarły począwszy od kwietnia do 200 tysięcy osób. Niemal 50 proc. ataków pochodziło z Holandii, 25 proc. z USA i 23 proc. z Niemiec. Oszuści podszywają się pod koncern farmaceutyczny Pfizer i zapraszają odbiorców wiadomości do udziału w ankiecie dotyczącej darmowych szczepionek. Promują ankietę jako anonimową, bezpłatną, a dodatkowo kuszą nagrodą w wysokości 100 dolarów. Adresaci, którzy połkną haczyk i klikną przycisk „Start Survey Now’ („Wypełnij ankietę teraz”) zostają przekierowani do podejrzanego adresu URL wczytującego natychmiast mechanizm Captcha. Niezależnie od tego, czy użytkownicy weryfikują swoją tożsamość, są przekierowywani na stronę ankiety.

 

Wiele marek zachęca konsumentów do wypełnienia ankiety w celu uzyskania niewielkich nagród lub rabatów przy kolejnym zakupie. Jednak większość bezpłatnych produktów lub nagród ma bardzo niewielką wartość. W tym przypadku oszuści wykorzystują szum wokół ogólnokrajowych kampanii szczepień, aby zbierać informacje o użytkownikach i zarabiać pieniądze. W zamian za wypełnienie fałszywej ankiety ofiary rzekomo otrzymują bezpłatną nagrodę, ale są jednocześnie proszone o uiszczenie symbolicznej opłaty na pokrycie kosztów wysyłki. Oszuści często wykorzystują różne sztuczki ankietowe, aby zdobyć zaufanie użytkowników, w tym podszywając się pod legalne firmy. Bitdefender Antispam Lab wykrył również oszustwa reklamowe podszywające się pod popularne firmy, takie jak Lowes, eBay, SamsClub czy IKEA.

 

Oszustwa ankietowe to kreatywny sposób na kradzież danych osobowych i finansowych od osób fizycznych. Naciągacze oferują nagrody i zachęcają potencjalne ofiary do szybkiego działania, informując o tym, że zostało niewiele czasu na wypełnienie ankiety. Prawdziwe ankiety nie mają przypisanego limitu czasu na ich uzupełnienie, nie zawierają też próśb o podanie numeru karty kredytowej lub konta bankowego.

 

- Nie ma wątpliwości, że oszuści będą nadal wykorzystywać zainteresowanie związane ze szczepieniami i bombardować skrzynki pocztowe ograniczonymi w czasie ankietami na temat szczepionek Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Johnson & Johnson - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Źródło; marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.