Komunikaty PR

Uwaga na fałszywe ankiety na temat Pfizera

2021-05-14  |  01:00
Biuro prasowe

Według najnowszych danych telemetrycznych Bitdefender Antispam Lab oszukańcze e-maile dotarły począwszy od kwietnia do 200 tysięcy osób. Niemal 50 proc. ataków pochodziło z Holandii, 25 proc. z USA i 23 proc. z Niemiec. Oszuści podszywają się pod koncern farmaceutyczny Pfizer i zapraszają odbiorców wiadomości do udziału w ankiecie dotyczącej darmowych szczepionek. Promują ankietę jako anonimową, bezpłatną, a dodatkowo kuszą nagrodą w wysokości 100 dolarów. Adresaci, którzy połkną haczyk i klikną przycisk „Start Survey Now’ („Wypełnij ankietę teraz”) zostają przekierowani do podejrzanego adresu URL wczytującego natychmiast mechanizm Captcha. Niezależnie od tego, czy użytkownicy weryfikują swoją tożsamość, są przekierowywani na stronę ankiety.

 

Wiele marek zachęca konsumentów do wypełnienia ankiety w celu uzyskania niewielkich nagród lub rabatów przy kolejnym zakupie. Jednak większość bezpłatnych produktów lub nagród ma bardzo niewielką wartość. W tym przypadku oszuści wykorzystują szum wokół ogólnokrajowych kampanii szczepień, aby zbierać informacje o użytkownikach i zarabiać pieniądze. W zamian za wypełnienie fałszywej ankiety ofiary rzekomo otrzymują bezpłatną nagrodę, ale są jednocześnie proszone o uiszczenie symbolicznej opłaty na pokrycie kosztów wysyłki. Oszuści często wykorzystują różne sztuczki ankietowe, aby zdobyć zaufanie użytkowników, w tym podszywając się pod legalne firmy. Bitdefender Antispam Lab wykrył również oszustwa reklamowe podszywające się pod popularne firmy, takie jak Lowes, eBay, SamsClub czy IKEA.

 

Oszustwa ankietowe to kreatywny sposób na kradzież danych osobowych i finansowych od osób fizycznych. Naciągacze oferują nagrody i zachęcają potencjalne ofiary do szybkiego działania, informując o tym, że zostało niewiele czasu na wypełnienie ankiety. Prawdziwe ankiety nie mają przypisanego limitu czasu na ich uzupełnienie, nie zawierają też próśb o podanie numeru karty kredytowej lub konta bankowego.

 

- Nie ma wątpliwości, że oszuści będą nadal wykorzystywać zainteresowanie związane ze szczepieniami i bombardować skrzynki pocztowe ograniczonymi w czasie ankietami na temat szczepionek Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Johnson & Johnson - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Źródło; marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.