Veganuary 2023 z Żabką
Żabka wspiera Veganuary, czyli inicjatywę, której celem jest promocja diety wegańskiej oraz zwiększenie dostępności roślinnych produktów i potraw. Sieć zachęca konsumentów do spróbowania produktów roślinnych ze swojej oferty. W tym celu przygotowała specjalną akcję pod hasłem „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję”. W ramach niej swoje premiery mają nowe, w 100% roślinne produkty marek własnych Plant Hunter, Foodini, Dobra Karma i Haps!.
– Przejście na dietę wegańską lub wegetariańską może być m.in. smacznym i zdrowym sposobem codziennego odżywiania. Decydując się na roślinną dietę, stawiamy przede wszystkim na produkty takie jak: warzywa i owoce, rośliny strączkowe czy produkty zbożowe (najlepiej pełnoziarniste). Dzięki temu ograniczamy zbędne i niezdrowe w diecie tłuszcze nasycone, występujące w produktach odzwierzęcych i oprócz pozytywnego wpływu na nasze zdrowie i samopoczucie, zyskujemy korzystny wpływ na kondycję i skutecznie zapobiegamy wielu chorobom dietozależnym. Zwiększając w diecie ilość warzyw i owoców oraz zdrowych, nienasyconych tłuszczów występujących w olejach, orzechach i nasionach pestek oleistych – siemieniu lnianym, pestkach dyni lub słonecznika, stosujemy najlepszą profilaktykę przeciw chorobom nowotworowym i najczęstszej przyczynie zgonów w Polsce – chorobom układu krążenia i powikłaniom cukrzycowym. Dieta wegańska i wegetariańska jest jednocześnie bogata w witaminy, składniki mineralne oraz antyoksydanty, które są w naszej codziennej diecie często deficytowe – mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, Manager of Good Nutrition w Żabka Polska.
Jeszcze więcej roślinnych produktów w Żabce
W trakcie trwania akcji „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję” klienci sklepów Żabka mają okazję spróbować produktów w 100% roślinnej marki własnej Plant Hunter, takich jak: gnocchi szpinakowe z kremowym sosem (13,99 zł/szt.), tortilla w stylu latynoskim jak z mięsem i papryczką piri piri (9,99 zł/szt.) czy spaghetti jak bolońskie (11,99 zł/szt.). Dostępne są także roślinne hummusy Dobra Karma – klasyczny (4,60 zł/szt.) i z falafelem (7,99 zł/szt.), płynne przekąski Foodini (w cenie 5,50 zł/250 ml lub 12,50 zł/750 ml przy zakupie 2 szt. z aplikacją Żappka), żelki Haps! w dwóch wariantach smakowych: malinowe z witaminą B12 i wiśniowo-bananowe (3,50 zł/szt. przy zakupie 2 szt.). Alternatywą dla klasycznego i kultowego już Hot Doga jest opcja roślinna z parówką na bazie białka grochu z dodatkiem oleju rzepakowego, błonnika pszennego bezglutenowego oraz przypraw (4,99 zł/szt. przy zakupie z aplikacją Żappka) oraz Wegger, czyli w 100% roślinny burger (5,99 zł/szt. przy zakupie 2 szt.).
Prócz bogatej roślinnej oferty marek własnych dostępne są w asortymencie także m.in.: mleka roślinne, pasty warzywne czy roślinne słodycze.
Więcej o „Jedz, jak lubisz, a my damy ci roślinną opcję” na: https://www.zabka.pl/gazetka-promocyjna
Styczniowa wege akcja
Veganuary to kampania zapoczątkowana w 2014 roku przez brytyjską organizację pozarządową o tej samej nazwie. Inicjatywa zachęca do wypróbowania w styczniu diety wegańskiej. Jej celem jest także zwiększenie dostępności produktów i potraw roślinnych w sklepach oraz restauracjach. W 2022 roku w Veganuary wzięło udział ponad 629 tys. osób, z czego aż 98 proc. poleciłoby dołączenie do inicjatywy swojemu znajomemu. Uczestniczyli w nim ludzie z 228 krajów, a na https://veganuary.com/ pojawiło się ponad 1,5 tys. nowych wege przepisów i produktów. Przez cały rok Veganuary zachęca i wspiera zarówno ludzi, jak i firmy do przejścia na dietę roślinną, traktując ją jako sposób na ochronę środowiska, zapobieganie cierpieniu zwierząt i poprawę zdrowia milionów ludzi.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.