Vela Poland ma ćwierć miliona złotych na rozwój w Rumunii

Spółka Vela Poland, właściciel biura nieruchomości i platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach rozwija swoją ofertę także dla klientów w Rumunii. Spółka pozyskane ćwierć miliona złotych od inwestora przeznaczy na rozwój struktur sprzedażowych w Rumunii, a także działania marketingowe. Vela Poland zamierza wejść także na rynki klientów pozostałych krajów europejskich. Jest to jeden z celów postawionych podczas ostatniej kampanii crowdinvestingowej. W perspektywie 2 lat firma planuje debiut na NewConnect.
– Od kilku miesięcy intensywnie analizowaliśmy rynek klienta rumuńskiego, który jest bardzo aktywnym inwestorem w nieruchomościach w Hiszpanii. Według danych z raportów Rumunia plasuje się na 8 miejscu pod względem cen zakupów mieszkań w Hiszpanii. Chcemy wykorzystać ten dobry moment i zakładamy, że pozyskany kapitał pozwoli nam postawić pierwsze kroki na tamtym rynku – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland S.A. – Zamierzamy przede wszystkim zbudować lekkie struktury sprzedażowe przez stronę internetową i grupę specjalistów, którzy rozumieją tamtejszych inwestorów. Chcemy też zoptymalizować proces pozyskiwania klientów nieruchomości przez wykorzystanie wypracowanego modelu z klientami z Polski. Przyjęty model, podobny do e-commerce, pozwala nam szacować koszt finalizacji transakcji nieruchomości – dodaje Michał Ćwierzyk.
To nie jedyny rynek, na którym Vela Poland S.A. zamierza rozwinąć usługi. Po przeprowadzonej kampanii crowdinvestingowej w sierpniu 2022 roku firma chce wprowadzić ofertę m.in. w Belgii.
Spółka analizuje także wprowadzenie usług w modelu franczyzowym w innych krajach.
– To co nas wyróżnia to sprawdzony model biznesowy, którzy przyjmuje się niezależnie od położenia geograficznego. Oczywiście musimy zwracać uwagę na przyzwyczajenia klientów i oczekiwania, jednak z drugiej strony możemy łatwo kopiować przyjęty model sprzedaży na innych rynkach – dodaje Michał Ćwierzyk. – Ostatnie miesiące pokazały też, że zagraniczni inwestorzy szukają okazji do lokowania i ochrony kapitału. Stale analizujemy rynek i widzimy, które kraje stanową dla nas atrakcyjne pod kątem skalowania biznesu – mówi Michał Ćwierzyk.
Vela Poland pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła w 2021 roku, spółka przeprowadziła wtedy pierwszą kampanię crowdinvestingową. Firma jest właścicielem m.in. marki Tripinvest, która działa na rynku od 2018 roku. W trakcie pierwszych lat działalności skoncentrowano się na pozyskaniu ofert, utworzeniu systemu partnerskiego oraz zbudowaniu sprawnego zespołu. co zdecydowanie wpłynęło na jej przyszłe skalowanie.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania, potransakcyjnej obsługi inwestycji. Spółka w 2022 r. prognozuje ok. 1,3 mln zł przychodu oraz blisko 200 tys. zysku EBITDA. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.