Vienna Life z wyróżnieniem w konkursie „Techno Biznes 2020”
Vienna Life jako pierwsza na rynku ubezpieczeń życiowych, w 2019 r. wprowadziła e-podpis – nowoczesne rozwiązanie w systemie do zawierania umów eWniosek. Usługa została doceniona w konkursie Gazety Bankowej w kategorii „Ubezpieczenia” za najciekawsze i najbardziej innowacyjne, już wprowadzone w życie rozwiązanie.
Z danych podanych w maju br. przez EY wynika, że 38% klientów, w celu wyszukiwania odpowiedniej polisy, korzysta jedynie z kanałów tradycyjnych, 27% wykorzystuje do tego tylko kanały cyfrowe, a 35% łączy obie te możliwości[1]. Koronawirus przyspieszył cyfryzację procesów, która miała nastąpić dopiero za kilka lat. Wyniki Global Capital Confidence Barometer nie pozostawiają złudzeń: co trzecia firma już teraz wie, że zdynamizuje transformację cyfrową i choć w branży ubezpieczeń zmiany te zachodziły stosunkowo powoli, to towarzystwa coraz prężniej działają w tym obszarze.
- W Vienna Life stawiamy na procesy sprzedażowe, które łączą wygodę i cyfryzację z pozaubezpieczeniowymi potrzebami i przyzwyczajeniami klienta. Dlatego w zeszłym roku, jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeń na życie, udostępniliśmy możliwość podpisywania umów ubezpieczeniowych z wykorzystaniem właśnie podpisu elektronicznego. W związku z tym jeszcze przed wybuchem pandemii mieliśmy narzędzia, które umożliwiają naszym klientom i agentom działania online. Już od połowy 2019 roku nasze ubezpieczenia można zawrzeć zdalnie, korzystając z usługi e-Podpis – komentuje Jarosław Krasowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
Rozwiązanie to, będące efektem współpracy Vienna Life z firmą Autenti, pozwala zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie z wykorzystaniem zaawansowanego podpisu elektronicznego przez Internet. Jest to możliwe poprzez platformę do podpisywania dokumentów online.
- W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy szereg zmian na naszej platformie eWniosek, umożliwiającej wybór ubezpieczenia oraz wypełnienie wniosku w sposób wygodny i intuicyjny. Dzięki wdrożeniu
e-podpisu, proces zawarcia umowy ubezpieczenia na życie może odbywać się na odległość, bez konieczności wysyłania dokumentów pocztą lub kurierem. Cieszymy się, że nasza usługa została doceniona przez naszych klientów, a także zyskała wyróżnienie w konkursie Gazety Bankowej – dodaje Krasowski.
Konkurs Techno Biznes organizowany jest przez Gazetę Bankową już od trzynastu lat. Co roku, nagradzane są w nim rozwiązania technologiczne sektora bankowości, ubezpieczeń i przemysłowego, które już teraz mają realny wpływ na kształtowanie rzeczywistości biznesowej, lub posiadają znaczący potencjał do kreowania jej w przyszłości. Wykorzystanie podpisu elektronicznego na platformie eWniosek Vienna Life zostało docenione w kategorii konkursowej „Lider 2019”.
Vienna Life pracuje nad wdrożeniem kolejnych rozwiązań technologicznych, które ułatwią pośrednikom proces sprzedaży na odległość. W najbliższym czasie chce zaproponować im m. in. nowe narzędzia weryfikacji tożsamości oraz nową platformę online ułatwiającą budowanie długotrwałych relacji z klientami, również na odległość.
[1] https://www.ey.com/pl_pl/news/2020/05/badanie-ey-jak-polacy-kupuja-ubezpieczenia
88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.