Vixa Games rozpoczyna publiczną ofertę akcji!
Vixa Games, deweloper gier na konsole i komputery stacjonarne, rozpoczyna publiczną ofertę akcji. W jej ramach inwestorzy mogą nabyć 183 375 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Na podstawie uchwały WZA cenę emisyjną ustalono na 16,36 zł za jedną akcję. Spółka chce pozyskać od inwestorów do 3 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na sfinansowanie nakładów związanych z tworzeniem gier studia oraz jego bieżącą działalność. Zapisy na akcje oferowane rozpoczną się 15 listopada.
- Dziś nastąpiła publikacja Dokumentu Ofertowego, w związku z rozpoczęciem przez nas procesu IPO. W najbliższych dniach zaplanowaliśmy szereg spotkań z inwestorami, na których przedstawimy im kondycję spółki, opowiemy o naszych planach i wizji rozwoju studia. Liczymy, że obrana przez nas strategia będzie dla nich interesująca, co przełoży się na sukces oferty – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.
W rozpoczętym właśnie IPO oferowanych jest 183 375 nowych akcji zwykłych na okaziciela serii C, po cenie 16,36 zł za jedną akcję. Pozyskane od inwestorów środki, w większości zostaną przeznaczone na produkcję nowych gier oraz dokończenie obecnych projektów z portfolio spółki. Chodzi m.in. o The Crackpet Show, czyli kreskówkową gra z gatunku roguelite, oferującą rozgrywkę opartą na współpracy pomiędzy graczami. Uczestnicy postapokaliptycznego turnieju, transmitowanego w mediach w formie show, będą musieli stawić czoła niezliczonym hordom wrogów, by zdobyć popularność i sławę wśród widzów.
- Z The Crackpet Show wiążemy duże nadzieje. Promocyjne materiały z gry zostały wyświetlone ponad 5,4 mln razy. Stronę główną gry na platformie Steam odwiedziło 209 tys. unikalnych użytkowników. Aktualna Steam Wishlist gry wynosi ok. 20 tys. graczy. Jeszcze przed Świętami, 16 grudnia, tytuł – w trybie wczesnego dostępu – trafi do sprzedaży w wersji na PC. Produkcja będzie dostępna w 10 wersjach językowych – dodaje Juliusz Mićko.
Wydawcą The Crackpet Show jest Ravenage. Budżet gry wynosi ok 1,5 mln zł.
W portfolio produkcyjnym studia jest także Horrorchero, gra w formule survival horroru, która w warstwie fabularnej i estetycznej nawiązuje do klasycznych opowieści grozy. Zadaniem gracza jest możliwie długie przetrwanie w środowisku, które stopniowo staje się coraz bardziej nieprzyjazne, trudność gry rośnie z postępem czasu. Gra charakteryzuje się rozbudowanym system craftingu, szybkim rozwojem wydarzeń, inteligentnymi przeciwnikami, a także szerokim zakresem stanu zdrowia postaci, który decyduje o jego możliwościach. Szacowane nakłady na produkcję i promocję gry wynoszą ok. 1,5 mln zł.
Kolejnym tytułem Vixa Games jest strategiczna gra ekonomiczna osadzona w postapokaliptycznym świecie – Caravan. Tym razem gracz zbuduje i zadba o rozwój sieci handlowej, która ma być jednym z ostatnich bastionów cywilizacji. Budżet gry wraz z promocją szacowany jest na 1,2 mln zł.
Na Q1 2022 roku Studio zapowiedziało także premierę gry Dino Galaxy Tennis na konsolę Nintendo Switch. Tytuł dostępny jest w trybie wieloosobowym. Galaktyczne zawody rozgrywane są na asteroidach. Gracze wcielają się rolę dinozaurów ze specjalnymi umiejętnościami astro-tenisowymi.
Zapisy na akcje oferowane w ramach emisji akcji serii C odbędą się w dniach 15-29 listopada. Szczegóły dostępne są na stronie: Oferta Publiczna - Vixa Games
W drugim kwartale 2022 roku Vixa Games ma plany dołączenia do spółek notowanych na NewConnect.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.