Komunikaty PR

Vixa Games tworzy HyperStack – innowacyjne narzędzie do produkcji gier wideo

2021-07-01  |  09:30
Biuro prasowe

 

Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium na konsole i komputery osobiste, w ramach konkursu GameINN, zrealizuje do końca 2022 r. projekt pod nazwą HyperStack. Spółka zaprojektuje modułowy system do optymalizacji produkcji gier. Celem działania jest zmniejszenie nakładów pracy w zakresie stworzenia pojedynczej produkcji i zwiększenie liczby gier, nad którymi studio może jednocześnie pracować z 1 do 2-3 tytułów. Ponadto, w ramach letniego Festiwalu Gier Steam, który odbył się w dniach 16-22 czerwca br. spółka udostępniła bezpłatne demo The Crackpet Show, które spotkało się z dużym zainteresowaniem graczy. Vixa Games chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.

–  Hyperstack to projektowane przez nas od stycznia 2020 r. nowoczesne narzędzie, którego głównym celem jest wspieranie procesu szybkiej produkcji prototypów oraz architektury gier. Zastosowanie rozwiązania, m.in. zmniejsza czas potrzebny do utworzenia głównych elementów rozgrywki, funkcji sieciowych oraz elementów graficznych, a także skraca czas przejścia produktu z fazy prototypowej do komercyjnej – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games. – Poza aspektami technicznymi HyperStack stanowi wsparcie dla programistów w zakresie realizacji prototypu gry. Funkcjonalności urządzenia zmniejszają koszty prototypowania produkcji, co przekłada się na większe szanse zwrotu poniesionych nakładów przez studio w ciągu roku – dodaje Juliusz Mićko.

HyperStack to projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: GameINN. Jego wartość opiewa na łączną kwotę 4 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wyniosło 2,4 mln zł. Na mocy umowy z NCBiR projekt HyperStack, dotychczas realizowany przez Scalac Sp. z o.o., będzie realizowany dalej przez Vixa Games S.A. Ukończenie projektu przewiduje się do końca 2022 roku.

Strategia Vixa Games zakłada produkcję gier na najważniejsze platformy dystrybucyjne, w szczególności konsole Nintendo Switch, PlayStation, Xbox oraz na komputery stacjonarne.  Podczas letniego Festiwalu Gier Steam w dniach 16-22 czerwca studio udostępniło bezpłatne demo gry The Crackpet Show.

Udział w letnim Festiwalu Gier Steam przyczynił się do wzrostu zainteresowania naszym tytułem. W czasie wydarzenia gra The Crackpet Show miała ponad 2,5 mln wyświetleń oraz ok. 20 tys. wizyt na stronie produktu Steam. Zorganizowany streaming z rozgrywki oglądało ponad 50 tys. graczy, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Uczestnicy wydarzenia chętnie dzielili się z nami feedbackiem nt. rozgrywki. Oczywiście, finalizując projekt pełnej wersji gry, przeanalizujemy i weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie. Cieszymy się, że tytuł dostrzegła także prasa branżowa oraz Influencerzy. Już przed premierą demo otrzymaliśmy propozycje przetestowania przez nich gry  – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games S.A.

Premiera pełnej wersji The Crackpet Show planowana jest jeszcze w tym roku. Rozgrywka dostępna będzie w trybie dla jednego gracza oraz w trybie kooperacyjnym dla 4 osób.

Do końca br. Vixa Games planuje udostępnić tytuły Love Colors na Nintendo Switch i PC oraz Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.

Plany spółki zakładają również debiut na rynku NewConnect, który może zostać poprzedzony emisją akcji. O realizacji tych założeń Vixa Games będzie informowała na bieżąco.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.