W 15 rocznicę założenia BlaBlaCar dociera do 100 mln użytkowników na świecie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.
Co 2 sekundy nowy użytkownik dołącza do platformy BlaBlaCar, czyniąc podróżowanie bardziej przystępne i wydajniejsze już w 22 krajach na całym świecie. W Polsce z platformy współdzielonych przejazdów BlaBlaCar korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. W samej Francji usługa liczy 20 milionów członków i korzysta z niej 60% ludności Francji w wieku 18-35 lat. To, co 15 lat temu wydawało się utopią, stało się popularnym rozwiązaniem podróżniczym w Europie, a także w krajach takich jak Brazylia, Meksyk, Turcja czy Indie.
W dobie transformacji energetycznych i redukowania śladu węglowego współdzielenie przejazdu
w BlaBlaCar pozwala zaoszczędzić rocznie ponad 1,6 mln ton CO2, czyli tyle samo co roczna emisja całego transportu drogowego Paryża. Dzięki łączeniu osób chcących wspólnie podróżować, platforma BlaBlaCar pozwala im zaoszczędzić w skali globalnej ponad 600 milionów euro. Sieć BlaBlaCar pozwala łączyć miejsca, które nie były lub były słabo skomunikowane, a teraz stały się teraz częścią globalnej sieci mobilności. Na przykład z Saint-Aignan, małego miasteczka w we Francji, można się dostać do 250 miejsc docelowych w Europie. Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym. Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na interesujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe.
Kiedy powstał BlaBlaCar, sieci i media społecznościowe prawie nie istniały, a smartfony nie były aż tak zaawansowane, więc ludzie mieli wątpliwości czy carpooling może kiedykolwiek działać na dużą skalę. Dziś 100 milionów użytkowników współdzieli swoje podróże i udostępnia rozwiązania podróżnicze unikalnie dostosowane do wyzwań i problemów środowiskowych oraz społecznych. Nie mam słów, aby wystarczająco podziękować naszym członkom i zespołowi za to wspólne osiągnięcie – mówi Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar. Przekroczenie 100 milionów członków naszej społeczności jest kamieniem milowym, który pokazuje, że współdzielenie przejazdów jest obecnie w głównym nurcie rozwoju transportu na świecie. Patrząc w przyszłość, podwajamy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym podróżni mogą wyszukać samochód z dowolnego miejsca i praktycznie wszędzie. Przyspieszamy również cyfryzację autobusów dalekobieżnych, stając się tym samym punktem kompleksowej obsługi dla współdzielonego transportu drogowego. Miliony wolnych miejsc wciąż są marnowane
i czekają na udostępnienie. Zależy nam na wykorzystaniu technologii, aby podróż była bardziej wydajna i przyjazna – podsumowuje Nicolas Brusson, prezes i współzałożyciel BlaBlaCar.
Następny przystanek (autobus): Europa Centralna i Wschodnia oraz Kraje Ameryki Łacińskiej
Obecnie 70% działalności BlaBlaCar odbywa się poza Europą Zachodnią, gdzie mobilność rozwija się w zawrotnym tempie. W szczególności BlaBlaCar współtworzy rynek autobusowy w Europie Centralnej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej, przechodząc z offline na online, oraz wykorzystując duże zapotrzebowanie na przejazdy
i nowe technologie w połączeniach autokarowych. Od czasu zainwestowania w internetową platformę sprzedaży biletów autobusowych Busfor oraz system zarządzania sprzedażą - Octobus, firma BlaBlaCar dokonała technologicznego skoku w kierunku cyfryzacji przystanków autobusowych, jednocześnie zapewniając przewoźnikom autobusowym systemy zarządzania zasobami i dystrybucję online. Teraz pasażerowie mają większy wybór i wygodę, dokonując rezerwacji w aplikacji BlaBlaCar. Już dziś jedna trzecia wyników wyszukiwania pasażerów w BlaBlaCar oferuje opcje podróży multimodalnej (autobus i samochód). BlaBlaCar ma obecnie idealną pozycję do odgrywania kluczowej roli w cyfryzacji rynków autobusowych i dalszego wspierania mobilności współdzielonej na całym świecie.
Kluczowe liczby BlaBlaCar:
● +100 milionów użytkowników w 22 krajach
● Średni wiek użytkownika - 30 lat
● 280 km to średni dystans podróży
● 1,6 mln ton CO2 zaoszczędzonego rocznie
● Ponad milion punktów spotkań obsługiwanych miesięcznie na całym świecie
● 600 milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników na kosztach podróży każdego roku
● 700 pracowników w 7 krajach.
BlaBlaCar, to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.