Komunikaty PR

W 2021 wzrosną wydatki na cyberbezpieczeństwo

2021-05-18  |  01:00
Biuro prasowe

Według Gartnera w bieżącym roku globalne wydatki na cyberbezpieczeństwo wyniosą 150,4 miliardów dolarów, co oznacza 12,4 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Organizacje zwiększają inwestycje na ten cel między innymi ze względu na konieczność ochrony pracowników zdalnych oraz zasobów online.

 

W miarę nasilania się cyberataków firmy oraz instytucje będą wydawać więcej pieniędzy na narzędzia i technologie bezpieczeństwa. Analitycy Gartnera w opublikowanym na początku tego tygodnia raporcie przewidują, że w 2021 roku globalne wydatki na bezpieczeństwo informacji i usługi zarządzania ryzykiem osiągną poziom 150,4 miliardów dolarów.

 

Autorzy raportu wskazali na kilka trendów odpowiedzialnych za tegoroczny prognozowany wzrost. Przedsiębiorstwa, które nadal korzystają z pracowników zdalnych, będą musiały chronić ich przed cyberzagrożeniami. Poza tym w czasie pandemii wiele firm przenosi swoje zasoby do chmury publicznej, a to wiąże się z ponoszeniem dodatkowych kosztów na zabezpieczenie danych znajdujących się w chmurze. Nie ulega wątpliwości, że organizacje, żeby zwiększyć skuteczność ochrony będą inwestować w nowe narzędzia wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

 

- Światowe trendy przedstawione w najnowszym raporcie Gartnera zasadniczo nie odbiegają od tego, co widzimy na rodzimym rynku. Lawinowy przyrost liczby zdalnych pracowników pociągnął za sobą inwestycje w rozwiązania do ochrony urządzeń końcowych oraz usługi VPN. Odbiorcy biznesowi poszukują też inteligentnych rozwiązań, które nie tylko skutecznie powstrzymają napastników, ale również pomagają wychwycić i skorygować błędy popełniane przez pracowników. Uważam, że niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe ma narastający niepokój przedsiębiorców, do których coraz częściej docierają informacje ze świata o cyberatakach przynoszących straty liczone w milionach dolarów - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

 

Według Gartnera największym beneficjentem zmian będą dostawcy usług związanych z cyberbezpieczeństwem - wydatki na wsparcie sprzętowe, wdrożenia i usługi outsourcingowe sięgną w tym roku prawie 72,5 miliarda dolarów. Wysokie powinny być również nakłady na ochronę infrastruktury i wyniosą 24 miliardy dolarów, sprzęt zabezpieczający sieć - 17 miliardów dolarów, a zarządzanie dostępem do tożsamości - 14 miliardów dolarów. Jednym z obszarów, w których wydatki są niewielkie, ale szybko rosną, jest bezpieczeństwo w chmurze. W 2020 roku wydatki na zabezpieczenie zasobów internetowych wyniosły zaledwie 595 milionów dolarów. W tym roku wydatki te sięgną 841 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 41 proc.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.