Komunikaty PR

W co drugiej firmie urządzenia mobilne nie są eksploatowane dłużej niż dwa lata

2020-10-27  |  15:00
Biuro prasowe

Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwach za podejmowanie decyzji związanych ze sprzętem IT spytano w ramach ankiety o znaczenie zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska praktyki w obszarze zamówień, eksploatacji oraz utylizacji mobilnych urządzeń komputerowych. Mimo wyraźnej chęci, by korzystać z urządzeń mobilnych w sposób bardziej zrównoważony, respondenci wskazują, że postępy hamuje presja biznesowa.

Niezależne badanie pod tytułem From Renew to Reuse: The Mobile Computing Sustainability Challenge („Wykorzystaj zamiast wymieniać – wyzwania związane ze zrównoważonym podejściem do mobilnych urządzeń komputerowych”) przeprowadziła na zlecenie Panasonica firma Opinion Matters. W ankiecie udział wzięły 772 osoby odpowiadających za decyzje informatyczne w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 50 osób w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji.

Najważniejsze wnioski

Mniej niż połowa respondentów wskazuje, że przed dokonaniem zakupu analizuje urządzenia pod kątem zrównoważonego rozwoju i wpływu na środowisko.

Niezależnie od regularnej konserwacji (57%) mniej niż połowa uczestników badania podejmuje jakiekolwiek kroki w celu przedłużenia czasu życia stosowanych urządzeń, na przykład zapewniając użytkownikom informacje lub szkolenia w zakresie dbania o sprzęt.

Ponad połowa respondentów (54%) nie stara się regularnie modyfikować urządzenia, by móc je powtórnie wykorzystać w swojej działalności.

Ponad jedna czwarta ankietowanych (26%) przyznaje, że z końcem okresu użytkowania po prostu oddaje urządzenie do utylizacji. Jednocześnie niemal połowa respondentów (49%) uczestniczy w programach zwrotu zużytych urządzeń, a 67% sprzedaje je na rynku wtórnym.

Z końcem okresu użytkowania urządzeń priorytetowym zagadnieniem jest bezpieczeństwo. Aż 51% ankietowanych wskazuje, że najważniejsze jest dla nich usunięcie z urządzenia wszystkich danych. Przyjazny dla środowiska proces recyklingu jest ważny tylko dla 40% respondentów.

Bariery w stosowaniu zrównoważonej praktyki

Do barier stojących na drodze bardziej zrównoważonej praktyki zaliczyć można szybko zmieniające się potrzeby biznesowe, które zmuszają przeważającą większość przedsiębiorstw do wymiany urządzeń co rok lub dwa lata (50%) bądź też co trzy-cztery lata (46%).

Jednocześnie badanie wskazało, że firmy gotowe są robić więcej. Ponad połowa ankietowanych (58%) twierdzi, że chciałaby ponownie wykorzystywać urządzenia, zmieniając ich przeznaczenie, gdyby użytkownik końcowy mógł je łatwo zrekonfigurować (dotyczy to od 21% do 50% urządzeń).

- Choć istnieje wyraźna tendencja, by pójść dalej, to presja biznesowa uniemożliwia osobom odpowiedzialnym za strategie IT przyjęcie bardziej holistycznego podejścia w zakresie wykorzystania mobilnych urządzeń komputerowych i hamuje dostosowanie się do najlepszej praktyki zrównoważonego rozwoju” – mówi Jan Kaempfer, dyrektor marketingu w Panasonic Business. - Tymczasem użytkownik w terenie może samodzielnie zmieniać przeznaczenie urządzeń najnowszej generacji, dzięki czemu można je wielokrotnie wykorzystywać dla różnych potrzeb w okresie użytkowania. Takie właśnie przełomowe zmiany w projektowaniu i technologii umożliwią przedsiębiorstwom dostosowanie się do szybko zmieniających się wymogów i będą wspierać bardziej zrównoważoną strategię stosowania mobilnych urządzeń komputerowych.

Wytrzymały notebook Panasonic TOUGHBOOK 55 to nowy standard w obszarze mobilnych urządzeń komputerowych. Po raz pierwszy użytkownik może w terenie dostosować urządzenie do różnych zadań, na przykład zwiększyć możliwości graficzne, dodać czytnik kart smart, poszerzyć pamięć, wpiąć czytnik DVD lub Blu-Ray, korzystając z nowej funkcjonalności TOUGHBOOK Universal Bay - switch, fit and click. Ponadto dodatkowe gniazdo z przodu urządzenia może służyć do szybkiego podpięcia czytnika linii papilarnych, czytnika kart RFID lub zwykłych kart smart bądź też dodatkowej baterii. Wszystkie takie czynności rekonfiguracyjne można wykonać w terenie, by dostosować podstawowe funkcje notebooka TOUGHBOOK 55 do nowych potrzeb i przedłużyć okres użytkowania urządzenia.

 

Dokładne podsumowanie wniosków z badania znaleźć można pod tym linkiem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.