Komunikaty PR

W jaki sposób metawersum ma szansę zmienić nasze życie i biznes?

2022-12-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

Kiedy termin metaverse został po raz pierwszy użyty w 1992 roku przez Neala Stephensona w jego książce Snow Crash, wszyscy uważali to zjawisko za science fiction. Trzydzieści lat później, wirtualny świat 3D przeszedł drogę z futurystycznego marzenia do rzeczywistości. Myśląc o rozwoju i kierunkach wykorzystania tej technologii, można już teraz stwierdzić, że czeka nas jednak o wiele więcej. W ciągu najbliższych pięciu lat metaverse zmieni nasze życie na kilku płaszczyznach. Eksperci DXC Technology – globalnego lidera w dziedzinie rozwiązań IT – przedstawiają najważniejsze z nich.

  1. Praca zespołowa już nigdy nie będzie taka sama

Metaverse może wkrótce stać się codziennością dla milionów pracowników na całym świecie. Zamiast w trakcie wideokonferencji wpatrywać się w siatkę dwuwymiarowych twarzy na ekranie, będziemy mogli wybrać miejsce przy wirtualnym stole, a w przerwie między spotkaniami pójść ze współpracownikami na plażę lub udać się na wirtualny spacer ze swoim szefem.

Jak przekonuje Nathalie Vancluysen, Head of XR, DXC Technology „W DXC już teraz dostrzegamy pozytywny wpływ wirtualnego świata na wyższy poziom zaangażowania, kreatywności i produktywności wśród naszych użytkowników. Niedawna ankieta przeprowadzona wśród dwustu pracowników DXC wykazała, że ​​57 proc. z nich uczestniczy w wydarzeniach w naszym prywatnym środowisku metaverse, a ponad jedna trzecia twierdzi, że jest bardziej zaangażowana w swoją pracę ze względu na możliwość spotkania w wirtualnym świecie.”

Metaversum to jednak nie tylko swego rodzaju alternatywa dla spotkań online prowadzonych na takich platfromach, jak na Zoom czy Teams. W niedługim czasie może się stać również doskonałym narzędziem dla wzmocnienia różnorodności i odpowiedzią na potrzeby osób, które czują się niepewnie w tradycyjnym środowisku biurowym. Z analizy Virbela – firmy, która od 2012 roku projektuje immersyjne przestrzenie 3D – wynika bowiem, że w metaversum „introwertycy z większym komfortem dzielą się swoją wiedzą, pomysłami i efektami pracy z grupą współpracowników”.

  1. Globalne wydarzenia przeniosą się do świata wirtualnego

Metawersum zmienia postrzeganie tradycyjnego modelu spotkań biznesowych na dużą skalę, umożliwiając tysiącom awatarów kontrolowanych przez ludzi z rozmaitych zakątków świata na spotkanie w wybranej przez nich, wirtualnej lokalizacji. Zamiast uczestniczyć w targach, szkoleniach i konferencjach, już dziś kadry kierownicze, managerowie i specjaliści spotykają się w metaverse, minimalizując tym samym koszty i ślad węglowy związane z podróżami w świecie fizycznym.

Spotkanie w metaversum umożliwia bowiem robienie wielu takich samych rzeczy, jak podczas tradycyjnego wydarzenia, od paneli dyskusyjnych, przez networking, po tańce na afterparty, pokonując jednocześnie fizyczne ograniczenia wideokonferencji. Jeśli to wszystko wciąż brzmi nieprawdopodobnie, warto zwrócić uwagę na The Economist, który niedawno zorganizował szczyt Metaverse w wirtualnym świecie, łącząc fizyczne spotkanie dla ponad 400 uczestników w San Jose z wirtualną konferencją udostępnioną dla ponad 2000 awatarów.

  1. Muzyczne i sportowe emocje wkroczą w wirtualny wymiar

Metaverse to nie tylko spotkania biznesowe. W ciągu najbliższych kilku lat eksperci przewidują także przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości świata kultury i rozrywki. Artyści będą grać na żywo w metawszechświecie, sprzedając bilety na wirtualne wydarzenia, w których biorą udział awatary fanów. Jednym z wykonawców, który już to zrobił jest DJ, David Guetta, który wykonał set w internetowej grze Roblox we współpracy z Warner Music.

Drużyny sportowe również skierują się ku przestrzeni wirtualnej, oferując kibicom możliwość oglądania meczów na stadionach online czy poznania piłkarzy w świecie 3D. Niezależnie od tego czy chodzi o Erlinga Haalanda z Manchesteru City, Roberta Lewandowskiego z FC Barcelony, czy Lionela Messiego z Paris Saint-Germain, fani nie muszą czekać zbyt długo – wszystkie trzy kluby są już obecne w metaverse.

Warto także wspomnieć o... randkowaniu. Już dziś swoje usługi w metaverse oferują takie aplikacje randkowe jak Nevermet i Flirtual, które umożliwiają zorganizowanie spotkania w VR. Eksperci przewidują, że inne, duże platformy randkowe również zdecydują się na ten krok w niedalekiej przyszłości.

  1. Znane marki wykorzystają metaverse do sprzedaży online

Louis Vuitton, Adidas, Gucci, Coca-Cola i Nike należą do wciąż wydłużającej się listy marek, które otwierają sklepy w metaverse, obok firm samochodowych takich jak Nissan, Toyota i Ferrari, które zaczęły oferować wirtualne doświadczenia dla klientów.

„Rzeczywiście, możliwości jest mnóstwo nie tylko w przestrzeni handlowej. W ciągu najbliższych pięciu lat coraz więcej marek działających w modelu B2B otworzy centra obsługi klienta w metaverse, by zademonstrować rozwiązania i usługi, które wcześniej były możliwe tylko w ‘klasycznych’ czterech ścianach. Dla przykładu, w DXC stworzyliśmy centrum doświadczeń Metaverse, w którym klienci mogą porozmawiać z ekspertami i sprawdzić jak wyglądają oferowane przez nas usługi” – zauważa Nathalie Vancluysen.

  1. Nowe doświadczenie w HR rekrutacja i onboarding ulegną metamorfozie

Przyciąganie najlepszych talentów jest integralną częścią sukcesu każdej firmy – a dotarcie do nich to pierwszy krok. W ciągu najbliższych pięciu lat organizacje będą coraz częściej korzystać z metaverse, by kontaktować się z kandydatami w jeszcze bardziej angażujący sposób.

Rozmowy kwalifikacyjne i rekrutacje przeniosą się do metaversum, pomagając organizacjom zidentyfikować kandydatów o odpowiednim profilu behawioralnym, a nie tylko tych z odpowiednimi referencjami CV. Zespoły HR będą w coraz większym stopniu wykorzystywać wirtualne przestrzenie do wdrażania, szkoleń i wydarzeń wewnętrznych, umożliwiając nowym pracownikom budowanie zaufania i rozwijanie pozytywnych relacji ze współpracownikami – nawet jeśli nie mogą spotkać się osobiście.

Przykładów z rynku jest sporo – na początku tego roku Carrefour uruchomił swoje pierwsze wydarzenie rekrutacyjne, w tym rozmowy kwalifikacyjne w metaverse, podczas gdy firma LG zajmująca się elektroniką użytkową i sprzętem domowym prowadzi już kolejną z kolei rekrutację w wirtualnym świecie.

„Istnieje niezliczona ilość możliwości, jak metaversum wpłynie na nasze życie w ciągu 5 najbliższych lat. Dostępność wirtualnego świata rośnie, a z wielu platform można już teraz skorzystać za pośrednictwem zwykłego komputera. Nie oznacza to jednak, że metaverse zastąpi doświadczenia z prawdziwego świata. Metawszechświat wciąż ma bowiem za zadanie stanowić przedłużenie świata fizycznego. Można zatem śmiało powiedzieć, że przed nami niezwykle ekscytujący czas” – podsumowuje Vancuysen.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.