Komunikaty PR

W jaki sposób metawersum ma szansę zmienić nasze życie i biznes?

2022-12-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kuczyńska
dfusion

Aleja Zjednoczenia 36
01-838 Warszawa
katarzyna.kuczynska|dfusion.pl| |katarzyna.kuczynska|dfusion.pl
503987119
www.dfusion.pl

Kiedy termin metaverse został po raz pierwszy użyty w 1992 roku przez Neala Stephensona w jego książce Snow Crash, wszyscy uważali to zjawisko za science fiction. Trzydzieści lat później, wirtualny świat 3D przeszedł drogę z futurystycznego marzenia do rzeczywistości. Myśląc o rozwoju i kierunkach wykorzystania tej technologii, można już teraz stwierdzić, że czeka nas jednak o wiele więcej. W ciągu najbliższych pięciu lat metaverse zmieni nasze życie na kilku płaszczyznach. Eksperci DXC Technology – globalnego lidera w dziedzinie rozwiązań IT – przedstawiają najważniejsze z nich.

  1. Praca zespołowa już nigdy nie będzie taka sama

Metaverse może wkrótce stać się codziennością dla milionów pracowników na całym świecie. Zamiast w trakcie wideokonferencji wpatrywać się w siatkę dwuwymiarowych twarzy na ekranie, będziemy mogli wybrać miejsce przy wirtualnym stole, a w przerwie między spotkaniami pójść ze współpracownikami na plażę lub udać się na wirtualny spacer ze swoim szefem.

Jak przekonuje Nathalie Vancluysen, Head of XR, DXC Technology „W DXC już teraz dostrzegamy pozytywny wpływ wirtualnego świata na wyższy poziom zaangażowania, kreatywności i produktywności wśród naszych użytkowników. Niedawna ankieta przeprowadzona wśród dwustu pracowników DXC wykazała, że ​​57 proc. z nich uczestniczy w wydarzeniach w naszym prywatnym środowisku metaverse, a ponad jedna trzecia twierdzi, że jest bardziej zaangażowana w swoją pracę ze względu na możliwość spotkania w wirtualnym świecie.”

Metaversum to jednak nie tylko swego rodzaju alternatywa dla spotkań online prowadzonych na takich platfromach, jak na Zoom czy Teams. W niedługim czasie może się stać również doskonałym narzędziem dla wzmocnienia różnorodności i odpowiedzią na potrzeby osób, które czują się niepewnie w tradycyjnym środowisku biurowym. Z analizy Virbela – firmy, która od 2012 roku projektuje immersyjne przestrzenie 3D – wynika bowiem, że w metaversum „introwertycy z większym komfortem dzielą się swoją wiedzą, pomysłami i efektami pracy z grupą współpracowników”.

  1. Globalne wydarzenia przeniosą się do świata wirtualnego

Metawersum zmienia postrzeganie tradycyjnego modelu spotkań biznesowych na dużą skalę, umożliwiając tysiącom awatarów kontrolowanych przez ludzi z rozmaitych zakątków świata na spotkanie w wybranej przez nich, wirtualnej lokalizacji. Zamiast uczestniczyć w targach, szkoleniach i konferencjach, już dziś kadry kierownicze, managerowie i specjaliści spotykają się w metaverse, minimalizując tym samym koszty i ślad węglowy związane z podróżami w świecie fizycznym.

Spotkanie w metaversum umożliwia bowiem robienie wielu takich samych rzeczy, jak podczas tradycyjnego wydarzenia, od paneli dyskusyjnych, przez networking, po tańce na afterparty, pokonując jednocześnie fizyczne ograniczenia wideokonferencji. Jeśli to wszystko wciąż brzmi nieprawdopodobnie, warto zwrócić uwagę na The Economist, który niedawno zorganizował szczyt Metaverse w wirtualnym świecie, łącząc fizyczne spotkanie dla ponad 400 uczestników w San Jose z wirtualną konferencją udostępnioną dla ponad 2000 awatarów.

  1. Muzyczne i sportowe emocje wkroczą w wirtualny wymiar

Metaverse to nie tylko spotkania biznesowe. W ciągu najbliższych kilku lat eksperci przewidują także przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości świata kultury i rozrywki. Artyści będą grać na żywo w metawszechświecie, sprzedając bilety na wirtualne wydarzenia, w których biorą udział awatary fanów. Jednym z wykonawców, który już to zrobił jest DJ, David Guetta, który wykonał set w internetowej grze Roblox we współpracy z Warner Music.

Drużyny sportowe również skierują się ku przestrzeni wirtualnej, oferując kibicom możliwość oglądania meczów na stadionach online czy poznania piłkarzy w świecie 3D. Niezależnie od tego czy chodzi o Erlinga Haalanda z Manchesteru City, Roberta Lewandowskiego z FC Barcelony, czy Lionela Messiego z Paris Saint-Germain, fani nie muszą czekać zbyt długo – wszystkie trzy kluby są już obecne w metaverse.

Warto także wspomnieć o... randkowaniu. Już dziś swoje usługi w metaverse oferują takie aplikacje randkowe jak Nevermet i Flirtual, które umożliwiają zorganizowanie spotkania w VR. Eksperci przewidują, że inne, duże platformy randkowe również zdecydują się na ten krok w niedalekiej przyszłości.

  1. Znane marki wykorzystają metaverse do sprzedaży online

Louis Vuitton, Adidas, Gucci, Coca-Cola i Nike należą do wciąż wydłużającej się listy marek, które otwierają sklepy w metaverse, obok firm samochodowych takich jak Nissan, Toyota i Ferrari, które zaczęły oferować wirtualne doświadczenia dla klientów.

„Rzeczywiście, możliwości jest mnóstwo nie tylko w przestrzeni handlowej. W ciągu najbliższych pięciu lat coraz więcej marek działających w modelu B2B otworzy centra obsługi klienta w metaverse, by zademonstrować rozwiązania i usługi, które wcześniej były możliwe tylko w ‘klasycznych’ czterech ścianach. Dla przykładu, w DXC stworzyliśmy centrum doświadczeń Metaverse, w którym klienci mogą porozmawiać z ekspertami i sprawdzić jak wyglądają oferowane przez nas usługi” – zauważa Nathalie Vancluysen.

  1. Nowe doświadczenie w HR rekrutacja i onboarding ulegną metamorfozie

Przyciąganie najlepszych talentów jest integralną częścią sukcesu każdej firmy – a dotarcie do nich to pierwszy krok. W ciągu najbliższych pięciu lat organizacje będą coraz częściej korzystać z metaverse, by kontaktować się z kandydatami w jeszcze bardziej angażujący sposób.

Rozmowy kwalifikacyjne i rekrutacje przeniosą się do metaversum, pomagając organizacjom zidentyfikować kandydatów o odpowiednim profilu behawioralnym, a nie tylko tych z odpowiednimi referencjami CV. Zespoły HR będą w coraz większym stopniu wykorzystywać wirtualne przestrzenie do wdrażania, szkoleń i wydarzeń wewnętrznych, umożliwiając nowym pracownikom budowanie zaufania i rozwijanie pozytywnych relacji ze współpracownikami – nawet jeśli nie mogą spotkać się osobiście.

Przykładów z rynku jest sporo – na początku tego roku Carrefour uruchomił swoje pierwsze wydarzenie rekrutacyjne, w tym rozmowy kwalifikacyjne w metaverse, podczas gdy firma LG zajmująca się elektroniką użytkową i sprzętem domowym prowadzi już kolejną z kolei rekrutację w wirtualnym świecie.

„Istnieje niezliczona ilość możliwości, jak metaversum wpłynie na nasze życie w ciągu 5 najbliższych lat. Dostępność wirtualnego świata rośnie, a z wielu platform można już teraz skorzystać za pośrednictwem zwykłego komputera. Nie oznacza to jednak, że metaverse zastąpi doświadczenia z prawdziwego świata. Metawszechświat wciąż ma bowiem za zadanie stanowić przedłużenie świata fizycznego. Można zatem śmiało powiedzieć, że przed nami niezwykle ekscytujący czas” – podsumowuje Vancuysen.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu

W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.