W Polsce są dzieci, które nie znają rodzinnego ciepła świąt
Dla tysięcy dzieci w Polsce święta Bożego Narodzenia to czas smutku, awantur i samotności. SOS Wioski Dziecięce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, apeluje o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin z wieloma problemami. Celem kampanii jest zebranie środków na tegoroczną organizację bezpiecznych, radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.
- Wielu z nas z nostalgią wspomina dzieciństwo – kiedy zapach pomarańczy wydawał się bardziej intensywny, a oczekiwanie na pierwszą gwiazdkę budziło ogromne emocje. Choć nie możemy wrócić do tamtych chwil, możemy zadbać, by nadchodzące święta były niezapomniane – dla dzieci, które do tej pory ich nie znały. – komentuje Olga Fiedorowicz, Kierowniczka Działu Marketingu i Fundraisingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Olek, choć miał tylko 9 lat, czuł na sobie ciężar całego świata
Chłopiec zbyt dobrze rozumiał, co dzieje się w domu – ojciec coraz częściej wracał pijany, a zamiast śmiechu i przedświątecznej radości, słyszał krzyki i dźwięk butelek, płacz. Każdego dnia chłopiec z niepokojem myślał o wieczorze, martwiąc się o to, co przyniesie. Marzył o świętach, jak z bajkowych opowieści, ale w jego sercu zaczynała gasnąć nadzieja, a przed swoją młodszą siostrą wciąż starał się udawać, że wszystko może się jeszcze zmienić.
Hela miała 6 lat i wciąż wierzyła w magię świąt
Dziewczynka każdego wieczoru wyglądała przez okno, szukając pierwszej gwiazdki, wierząc, że jej blask odmieni wszystko. Choć nie rozumiała w pełni tego, co działo się w domu, czuła strach i smutek oraz milczenie Olka. Mimo to, w jej małym serduszku tliła się nadzieja – że te święta mogą być inne.
SOS Rodzinie
SOS Wioski Dziecięce mają kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z rodzin zmagających się z wieloma problemami, zagrożonych rozpadem. Od 16 lat prowadzone są działania profilaktyczne w ramach Programu „SOS Rodzinie”. Jego nadrzędnym celem jest pomoc rodzinom w przezwyciężeniu problemów i nierzadko poważnych kryzysów. - Nasza pomoc kierowana jest do rodzin ze szczególnym uwzględnieniem dziecka. To właśnie dzieci mogą skorzystać z dedykowanych im zajęć i działań świetlicowych. Otrzymają tam pomoc w nauce, wsparcie specjalistów, szansę na rozwój zainteresowań. Ważnym elementem wsparcia jest również edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. – mów Łukasz Łagód, psycholog i doradca programowy w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Z pomocą we wsiach i małych miejscowościach
Warto podkreślić, że świetlice SOS powstają głównie we wsiach i małych miejscowościach, gdzie czasem nie dojeżdża nawet autobus czy nie ma stałego dostępu do internetu. - Zasadność pomocy w takich rejonach potwierdzają nie tylko nasze obserwacje, ale również dane krajowe. Mieszkańcy wsi o wiele częściej doświadczają ubóstwa skrajnego (jest to poziom 11,5%, podczas gdy w mieście jest to nieco 3%). Ponadto, ubóstwo skrajne najczęściej dotyka osoby najmłodsze, w przedziale wieku 0-17 lat (7,6%), a także małżeństwa z co najmniej trójką dzieci (6,9%)). Dla porównania, zasięg ubóstwa skrajnego w gospodarstwach bez dzieci wynosi 1,7%. [1] – dodaje Łukasz Łagód.
Ty też możesz pomóc!
Przekaż darowiznę na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia na nr konta 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683 lub na stronie www.dziecisos.org. Każda wpłata pomoże Stowarzyszeniu zorganizować rodzinne święta dla opuszczonych i osieroconych dzieci.
Kampanię wspiera spot reklamowy pt. „Dzieci, których rodzice zawiedli, wciąż wierzą w moc pierwszej gwiazdki”. Za produkcję spotu odpowiada Motion Pikczer. Ogólnopolska kampania i towarzysząca jej świąteczna zbiórka prowadzone będą w listopadzie i grudniu 2024 r. Planowane działania reklamowe obejmują prasę, radio, telewizję i kampanię online.
[1] Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2023 roku; https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/ubostwo-pomoc-spoleczna/zasieg-ubostwa-ekonomicznego-w-polsce-w-2023-roku,14,11.html

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.