W służbie dla zdrowia. MPK dowozi lekarzy do szpitala tymczasowego

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Wrocławski przewoźnik uruchomił dziś (tj. 9.03) nowy specjalny przewóz dla medyków. Autobusy MPK Wrocław dowiozą biały personel do szpitala tymczasowego przy ul. Rakietowej, który właśnie zaczął przyjmować pacjentów.
Dowozy odbywają się na prośbę i we współpracy z Uniwersytetem Medycznym i Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym we Wrocławiu. Autobusy połączą polowy szpital covidowy z centrum miasta – a konkretniej z placem Dominikańskim i placem Jana Pawła II.
– Będą to jedyne przystanki na trasie, więc śmiało można nazwać to połączenie „ekspresowym” – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Lekarze i pielęgniarki codziennie walczą o nasze zdrowie. Mam nadzieję, że zapewnienie im takiego specjalnego dowozu odejmie im zmartwienie w postaci dostania się do szpitala przy ulicy Rakietowej.
„Linia dla medyków” będzie kursowała od poniedziałku do niedzieli. Przejazdy ruszają się o godzinach 6:00 i 18:00 z placu Dominikańskiego (przystanek na placu Jana Pawła o 6:10 i 18:10). Powrót ze szpitala tymczasowego do centrum planowany jest o godzinach 7:15 i 19:15.
– Wśród pracowników szpitala tymczasowego znajdzie się wiele osób z naszej załogi, które dotąd pracowały przy ul. Borowskiej lub na tzw. kampusie Curie-Skłodowskiej, a więc stosunkowo blisko centrum miasta. Dojazd do pracy w odległej placówce przy ul. Rakietowej byłby dla nich zapewne kłopotliwy, dlatego cieszymy się, że MPK przyszło nam z pomocą – mówi Barbara Korzeniowska, zastępca dyrektora ds. lecznictwa otwartego Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego.
Dowóz lekarzy do szpitala przy ulicy Rakietowej jest drugim specjalnym połączeniem MPK, które powstało z myślą o wrocławskich medykach walczących z epidemią koronawirusa. Jesienią ubiegłego roku rozpoczęły kursowanie autobusy dowożące biały personel i studentów Uniwersytetu Medycznego z kampusu przy ul. Pasteura do Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego przy ul. Borowskiej.
– Gwarantując bezpieczny i szybki dowóz medyków do szpitali, zapewniamy też bezpieczeństwo pacjentom, których będą oni mieć pod swoją opieką – podkreśla prezes Balawejder.
Obie linie będą kursowały tak długo, jak długo będzie na nie zapotrzebowanie ze strony szpitalnego personelu.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.