W tym roku łatwiej dorobić na święta za granicą

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska
Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl
Okres przedświąteczny co roku obfitował w oferty prac sezonowych i pozwalał tysiącom pracowników dorobić do domowego budżetu. W grudniu dodatkowi pracownicy byli potrzebni w branży eventowej, gastronomicznej, hotelarskiej czy handlowej. Pandemia spowodowała, że tegoroczne obostrzenia zabiorą wielu osobom możliwość dorobienia na święta, dlatego wzrasta zaintersowanie krótkoterminowymi wyjazdami za granicę.
W związku z drugą falą pandemii i dynamicznie rosnącą liczbą zakażeń, czas przedświąteczny będziemy celebrować skromniej niż w ubiegłych latach. Nie odbędą się imprezy firmowe, spotkania mikołajkowe dla dzieci, świąteczne kiermasze i jarmarki, oblężenia nie będzie także w branży hotelarskiej i gastronomicznej, a to oznacza, że zniknie kilka tysięcy ofert prac sezonowych. To właśnie z tego rodzaju zatrudnienia chętnie korzystały osoby, które chciały podreperować swój świąteczny budżet. Oferty prac sezonowych cieszyły się także dużym zainteresowaniem wśród studentów, którzy wykorzystywali grudniowy popyt na rynku pracy i zarabiali na kolejne miesiące utrzymania na studiach.
Obecnie, ze względu na mniejsze możliwości zarobkowe w Polsce, wzrasta zainteresowanie krótkoterminowymi wyjazdami do pracy sezonowej za granicę. Mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej, Polaków kusi wizja szybkiego zarobku w Euro.
“Okres przedświąteczny generuje wysoki popyt na rynku pracy tymczasowej w Holandii i Niemczech. Wśród naszych klientów dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników sezonowych. Pojawiło się wiele dobrze płatnych ofert zatrudnienia, gdzie wynagrodzenia są przynajmniej trzykrotnie wyższe niż w Polsce. Wiele z nich nie wymaga doświadczenia, ani nawet znajomość języka obcego. Obserwujemy także większe zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi wśród kandydatów. Trzeba jednak zaznaczyć, że zainteresowani częściej niż kiedyś dopytują o warunki sanitarne zatrudnienia i zakwaterowania” – mówi Patrycja Liniewicz, Managing Director International Recruitment w agencji pracy OTTO Work Force.
W Europie padają kolejne rekordy zakażeń koronawirusem, dlatego zagraniczne firmy, aby zachować normalny tryb pracy, skupiają się na zachowaniu zaostrzonych procedur i środków bezpieczństwa. „W związku z epidemią wdrożyliśmy szereg działań, które mają chronić naszych pracowników tymczasowych. Ze względu na długi czas oczekiwania na wyniki testów realizowanych w ogólnodostępnych placówkach w Holandii uruchomiliśmy własne centra testowe Covid. Dzięki temu nasi pracownicy są obsługiwani w ciągu jednej godziny – tyle czasu zajmuje wypełnienie kwestionariusza, wykonanie testu i udostępnienie wyniku” – dodaje Patrycja Liniewicz.
Kontakt do mediów:
Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager
tel.: 519 687 787, e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu
***
Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro.

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.