Komunikaty PR

W tym roku łatwiej dorobić na święta za granicą

2020-11-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska

Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl

Okres przedświąteczny co roku obfitował w oferty prac sezonowych i pozwalał tysiącom pracowników dorobić do domowego budżetu. W grudniu dodatkowi pracownicy byli potrzebni w branży eventowej, gastronomicznej, hotelarskiej czy handlowej. Pandemia spowodowała, że tegoroczne obostrzenia zabiorą wielu osobom możliwość dorobienia na święta, dlatego wzrasta zaintersowanie krótkoterminowymi wyjazdami za granicę.

W związku z drugą falą pandemii i dynamicznie rosnącą liczbą zakażeń, czas przedświąteczny będziemy celebrować skromniej niż w ubiegłych latach. Nie odbędą się imprezy firmowe, spotkania mikołajkowe dla dzieci, świąteczne kiermasze i jarmarki, oblężenia nie będzie także w branży hotelarskiej i gastronomicznej, a to oznacza, że zniknie kilka tysięcy ofert prac sezonowych. To właśnie z tego rodzaju zatrudnienia chętnie korzystały osoby, które chciały podreperować swój świąteczny budżet. Oferty prac sezonowych cieszyły się także dużym zainteresowaniem wśród studentów, którzy wykorzystywali grudniowy popyt na rynku pracy i zarabiali na kolejne miesiące utrzymania na studiach.
Obecnie, ze względu na mniejsze możliwości zarobkowe w Polsce, wzrasta zainteresowanie krótkoterminowymi wyjazdami do pracy sezonowej za granicę. Mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej, Polaków kusi wizja szybkiego zarobku w Euro.
“Okres przedświąteczny generuje wysoki popyt na rynku pracy tymczasowej w Holandii i Niemczech. Wśród naszych klientów dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na pracowników sezonowych. Pojawiło się wiele dobrze płatnych ofert zatrudnienia, gdzie wynagrodzenia są przynajmniej trzykrotnie wyższe niż w Polsce. Wiele z nich nie wymaga doświadczenia, ani nawet znajomość języka obcego. Obserwujemy także większe zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi wśród kandydatów. Trzeba jednak zaznaczyć, że zainteresowani częściej niż kiedyś dopytują o warunki sanitarne zatrudnienia i zakwaterowania” – mówi Patrycja Liniewicz, Managing Director International Recruitment w agencji pracy OTTO Work Force.
W Europie padają kolejne rekordy zakażeń koronawirusem, dlatego zagraniczne firmy, aby zachować normalny tryb pracy, skupiają się na zachowaniu zaostrzonych procedur i środków bezpieczństwa. „W związku z epidemią wdrożyliśmy szereg działań, które mają chronić naszych pracowników tymczasowych. Ze względu na długi czas oczekiwania na wyniki testów realizowanych w ogólnodostępnych placówkach w Holandii uruchomiliśmy własne centra testowe Covid. Dzięki temu nasi pracownicy są obsługiwani w ciągu jednej godziny – tyle czasu zajmuje wypełnienie kwestionariusza, wykonanie testu i udostępnienie wyniku” – dodaje Patrycja Liniewicz.

 

Kontakt do mediów:
Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager
tel.: 519 687 787, e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

***
Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OTTO Work Force Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Prawne aspekty pracy sezonowej Biuro prasowe
2024-07-31 | 10:00

Prawne aspekty pracy sezonowej

Trwa sezon na pracę sezonową. Wiele osób korzysta z tej formy zgromadzenie dodatkowych oszczędności i zdobycia doświadczenia w rożnych branżach. Dla uczniów i studentów
Praca Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi
2024-07-30 | 15:05

Warsztaty medytacji i dodatkowy miesięczny urlop, czyli nowe podejście do benefi

W pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Nic bardziej mylnego. Firmy od lat oferują benefity, aby przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Tradycyjne świadczenia, jak
Praca Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy?
2024-07-30 | 14:20

Mało znane, ale dobrze płatne zawody, czyli gdzie warto szukać pracy?

Poławiają luksusowe owoce morza ryzykując życiem, pilotują drony, modyfikują zachowania zwierząt, projektują wirtualny świat czy włamują się na strony firmy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.