Komunikaty PR

Warta z uproszczoną likwidacją szkód po intensywnych burzach

2020-07-04  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

W Polsce sezon burzowy trwa od kwietnia do września, a aż 70% wyładowań atmosferycznych występuje w okresie wakacyjnym. Od kilku lat wyładowania atmosferyczne uległy znacznej intensyfikacji co sprawia, że liczba wyrządzonych przez nie szkód regularnie wzrasta. Gwałtowne zmiany pogody częściej występują na południu Polski, o czym dotkliwie przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy województwa małopolskiego i podkarpackiego.

Ze względu na intensywne burze i ulewy przygotowaliśmy nasz zespół na zdecydowanie większą liczbę zgłoszeń niż standardowo. Ostatnie wydarzenia na południu Polski, a w szczególności w Małopolsce i na Podkarpaciu spowodowały, że liczba zgłaszanych szkód wzrosła  3-krotnie. Dlatego też wprowadziliśmy szereg uproszczeń i działań z naszej strony, które mają na celu nieść realną pomoc poszkodowanym. Przede wszystkim zweryfikowaliśmy liczbę aktywnych polis w miejscowościach najbardziej dotkniętych podtopieniami. W przypadku województwa podkarpackiego były to miejscowości Kańczuga, Trzcinica i Jasło. Następnie nasi konsultanci telefonicznie kontaktowali się z klientami Warty z miejscowości, które najbardziej odczuły skutki burz i ulew. Celem tych rozmów było sprawdzenie czy doznali szkody i czy potrzebują naszej pomocy. Na kilkaset przeprowadzonych do tej pory rozmów z klientami z województwa podkarpackiego, w 6 proc. przypadków odpowiedzi były twierdzące. W takiej sytuacji nasz konsultant od razu przyjmował zgłoszenie szkody, tak aby przyspieszyć proces jej likwidacji. – mówi Agnieszka Choma z Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie i dodaje: Naszym klientom proponujemy także zdalne oględziny uszkodzonego mienia. Do miejsc z największą liczbą zdarzeń oddelegowaliśmy dodatkowych rzeczoznawców oraz na bieżąco monitorujemy sytuację. Ponadto w miejscowości Jasło uruchomiliśmy mobilne centrum pomocy, w którym Klienci mogli uzyskać informacje o zasadach likwidacji szkód powodziowych, zgłosić szkodę i uzyskać aktualną informację o szkodzie już zgłoszonej.

 

Szybka pomoc dzięki technologii

W chwili obecnej osobom poszkodowanym przez żywioł zależy przede wszystkim na szybkim kontakcie i wypłacie odszkodowania. W związku z tym w wielu przypadkach likwidacja szkody opiera się tylko na podstawie rozmowy telefonicznej i zdjęć. Znaczna część szkód likwidowana jest w trybach uproszczonych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalistycznych programów do wyceny szkód powstałych w budynkach i mieszkaniach. Pozwalają one ocenić zdarzenie i rozmiar zniszczeń na podstawie dokładnych informacji udzielanych przez osobę poszkodowaną. Opiekun klienta może poprosić o dosłanie zdjęć lub skorzystać ze zdalnych oględziny za pomocą wideorozmowy z klientem, dzięki czemu na miejsce nie musimy wysyłać rzeczoznawców.

– Takie rozwiązania sprawiają, że wyliczenie strat odbywa się znacznie szybciej, a wypłata odszkodowania jest realizowana w przeciągu kilku dni. Dzięki temu nasi klienci mogą szybciej rozpocząć sprzątanie i naprawę uszkodzeń, wystarczy jedynie, że przed rozpoczęciem prac wykonają zdjęcia  miejsca zdarzenia oraz zniszczeń, np. telefonem komórkowym i zachowają uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty. Wszystko po to, aby skutki zniszczeń usunąć najszybciej, jak to jest możliwe. – dodaje Agnieszka Choma.

Wiele możliwości kontaktu

Należy również pamiętać, że najważniejszy w przypadku wystąpienia szkody jest czas. Warta wykorzystując najnowsze dostępne technologie udostępnia swoim klientom wiele kanałów za pomocą, których klienci mogą zgłaszać szkody i uzyskać informacje o jej przebiegu. Aby proces przeszedł możliwie najsprawniej, należy:

  1. Zgłosić szkodę w Warcie poprzez jeden z dostępnych kanałów:
    • formularz na stronie WWW www.warta.pl,
    • Facebook Messenger, dostępny przez fanpage Warty,
    • infolinię Warty.
  2. Wykonać zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń (np. telefonem komórkowym).
  3. Następnie rozpocząć sprzątanie i zabezpieczenie mienia bez oczekiwania na rzeczoznawcę.
  4. Zrobić spis uszkodzonych przedmiotów i urządzeń podając ich rodzaj, ilość, model
    i markę.
  5. Zachować, w miarę możliwości, uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty.
  6. Po zgłoszeniu szkody najszybszą formą kontaktu z Opiekunem klienta jest aplikacja mobilna – Warta Mobile.

Wszystkich naszych klientów, którzy mają już zgłoszoną szkodę zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą naszej aplikacji Warta Mobile. Dzięki temu mogą oni szybko i bezpośrednio kontaktować się z osobą zajmującą się ich sprawą, przesyłać dokumenty i zdjęcia oraz sprawdzać postęp likwidacji szkody. To najszybszy i najprostszy sposób na bieżące śledzenie co się dzieję w ich sprawie. ­­– dodaje Agnieszka Choma.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze? Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:30

Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze?

Wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności to powszechna praktyka w wielu branżach. Dla firm sprzedających towary i usługi, możliwość zaoferowania klientom
Finanse IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
2024-09-27 | 01:00

IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności

IdoSell – lider rynku e-commerce w Polsce – nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. Od teraz Adyen będzie dostarczać
Finanse Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).
2024-09-26 | 10:00

Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).

Patento to zupełna nowość na polskim rynku finansowym. Zespół Soonly Finance pod kierownictwem Dariusza Deniziaka opracował rewolucyjne rozwiązanie, które umożliwia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.