WEBCON udostępnia bezpłatnie narzędzia IT wspierające pracę zdalną
Ostatnie miesiące dla wielu firm okazały się prawdziwym testem dojrzałości cyfrowej. Wykazał on, że w sytuacji nagłej konieczności przejścia pracowników na tryb Home Office organizacje dłużej korzystające z dobrodziejstw cyfryzacji radzą sobie znacznie lepiej niż firmy, które dopiero stawiają pierwsze kroki na drodze do cyfrowej transformacji. To m.in. z myślą o tej drugiej grupie polski producent platformy do automatyzacji procesów biznesowych udostępnił za darmo osiem aplikacji ułatwiających zarządzanie pracownikami zdalnymi.
W obliczu globalnej pandemii, firmy na całym świecie przyspieszają tempo wdrażania cyfryzacji. Jak podaje agencja doradcza Ernst&Young w raporcie Global Capital Confidence Barometer, co trzecia organizacja planuje zwiększyć inwestycje w tym obszarze. Łukasza Wróbla, CBDO i Wiceprezesa w WEBCON taki trend nie dziwi. Firmy dojrzałe cyfrowo są z definicji bardziej elastyczne we wdrażaniu innowacji oraz zarządzaniu zmianą, co jak pokazuje bieżąca sytuacja może zadecydować o ich przetrwaniu na rynku. Jednocześnie też lepiej radzą sobie z pracą w warunkach kryzysowych, ponieważ ich procesy i najlepsze praktyki są zapisane w systemach informatycznych, a nie tylko w głowach pracowników – zauważa.
Organizacje, których procesy biznesowe oraz architektura IT nie były przygotowane na zarządzanie rozproszonym zespołem stanęły w mijającym kwartale przed wyjątkowo trudnym zadaniem. Musiały błyskawicznie zaadaptować rozwiązania, które umożliwią ich pracownikom pracę zdalną, takie jak Microsoft Teams czy Zoom oraz zapewnią bezpieczny dostęp do zasobów firmy z domu, takie jak VPN. Podjęte na szybko działania pozwoliły firmom na nieprzerwane kontynuowanie bieżącej działalności, a teraz czas pomyśleć o tym, jak wykorzystać te zabiegi w kierunku pełniejszej digitalizacji.
Z pomocą w tym zakresie przychodzi firma WEBCON, która przygotowała osiem darmowych aplikacji do efektywnego zarządzania pracownikami zdalnymi. Wśród nich znaleźć można m.in. narzędzia do rejestracji czasu pracy i raportowania wykonywanych w ciągu dnia zadań, aplikacje wspierające produktywność i współpracę w zespole, które umożliwiają managerom łatwą priorytetyzację zadań oraz monitorowanie postępu prowadzonych projektów czy tzw. Pulpit Pracownika, czyli cyfrowe biurko zbierające w jednym miejscu wszystkie aktualne zadania użytkownika.
W gronie udostępnianych aplikacji zainteresowani znajdą też narzędzia automatyzujące proces tworzenia i zatwierdzania zamówień – od momentu utworzenia zlecenia przez akceptację przełożonego, aż po zrealizowanie zakupu – jak również pozwalające wydajnie zarządzać korespondencją przychodzącą i wychodzącą. W pełni elektroniczna obsługa poczty przyspieszy procesowanie dokumentów, umożliwi zdalny dostęp do korespondencji oraz ułatwi terminowe udzielanie odpowiedzi. Aplikacja Helpdesk dedykowana zarządzaniu incydentami pomoże natomiast w płynnym przepływie informacji i zadań. Zgłoszony problem zostanie odpowiednio skategoryzowany i oddelegowany do konkretnej osoby. Status sprawy może być na bieżąco monitorowany, aż do momentu jej rozwiązania.
Z bezpłatnych aplikacji wspierających pracę zdalną można korzystać na dwa sposoby: subskrybując wersję chmurową typu SaaS WEBCON BPS Cloud, której darmowy okres został teraz przedłużony do 60 dni lub instalując na własnych serwerach odsłonę freemium platformy WEBCON BPS Express. Pełna lista darmowych aplikacji wraz z opisem ich funkcjonalności dostępna jest na stronie producenta: https://webcon.com/streamline-remote-work/. W digitalizacji chodzi nie o umiejętność spisania nowych procedur działania w dokumencie i wysłanie go pracownikom, ale raczej o zdolność rzeczywistej zmiany sposobu, w jaki firma działa i przezwyciężenie starych przyzwyczajeń. Odpowiednie narzędzia IT wspierające procesy biznesowe umożliwiają bieżące korygowanie przyjętej strategii rozwoju oraz zwinną rekonfigurację – bez ryzyka destabilizacji pracy organizacji – sprawiając, że kryzys staje się okazją do zwiększenia udziału firmy w rynku – podsumowuje Łukasz Wróbel, CBDO i Wiceprezes w WEBCON.
- - - - -
WEBCON jest producentem zaawansowanej platformy do digitalizacji i automatyzacji obiegów zadań i dokumentów, bez kodowania - WEBCON BPS. System umożliwia szybkie i zwinne dostarczanie, łatwych do modyfikacji, aplikacji biznesowych, a tym samym skuteczną optymalizację procesów w organizacji – od wspierających po krytyczne dla biznesu. Dzięki temu firmy mogą skutecznie zarządzać zmianą i budować w oparciu o nią przewagę konkurencyjną. Z WEBCON BPS korzystają m.in. Siemens Finance, Tauron, Mitsubishi Electric, LPP, LINK4 czy Oknoplast. www.webcon.com/pl

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.