Well Pack bierze 10 500 m kw. w City Logistics Łódź II.
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wynajął 10 500 m kw. firmie Well Pack. W ramach City Logistics Łódź II operator logistyczny będzie prowadzić proces przemysłowego mycia i dezynfekcji pojemników spożywczych wielorazowego użytku wykorzystywanych przez wiodące sieci marketów. Najemca wprowadzi się do łódzkiego parku w lipcu br., gdzie będzie prowadzona główna działalność Well Pack. City Logistics Łódź II został zrealizowany zgodnie z założeniami certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good, m.in. z zastosowaniem szeregu energooszczędnych i ekologicznych rozwiązań. W transakcji najmu pośredniczyła firma doradcza AXI IMMO.
Logistyka miejska poszerza perspektywy. Obiekty przeznaczone „last mile delivery” przyciągają najemców i dzięki swoim lokalizacjom stają się strategiczne dla przedsiębiorstw o różnym profilu działalności. Atrakcyjność oferty magazynów miejskich dostrzegła firma Well Pack, która wynajęła 10 500 m kw. w City Logistic Łódź II. Operator logistyczny działający od blisko 30 lat specjalizuje się m.in. w przemysłowym myciu wielorazowych opakowań. Każdego roku przedsiębiorstwo obsługuje ponad 300 mln sztuk na ośmiu europejskich rynkach. W City Logistics Łódź II firma będzie czyścić pojemniki na owoce i warzywa dla wiodących sieci marketów. W ramach 10 500 m kw., aż 3500 m kw. zajmie strefa z maszyną myjącą i przenośnikami, a cały proces zostanie w pełni zautomatyzowany. Ponadto przedsiębiorstwo zajmie się magazynowaniem opakowań oraz ich transportem. Well Pack wprowadzi się do obiektu w lipcu br. Firma zdecydowała się na tę lokalizację ze względu na lepsze perspektywy rozwoju oraz plany zwiększenia zatrudnienia.
Jak komentuje Kamil Kwiatkowski, Senior Leasing Manager z Panattoni: „Wejście firmy Well Pack to kolejny przykład elastyczności miejskiej logistyki. Z jednej strony możliwość wynajęcia od niewielkiego unitu, po powierzchnie przekraczającą 10 000 m kw. Z drugiej możliwość przystosowania przestrzeni do niemalże każdej działalności. Tym razem musieliśmy elastycznie dostosować ją do procesów nowoczesnego i przemysłowego procesu mycia i udało nam się to w stu procentach. To właśnie sprawia, że City Logistics Łódź II będzie niedługo kolejnym w pełni wynajętym obiektem logistyki miejskiej w portfolio Panattoni”.
City Logistics Łódź II został już wynajęty niemal w całości. Na terenie parku działają firmy z branży spożywczej – zarówno w zakresie produktów dla ludzi jak i dla zwierząt - logistycznej i transportowej. Obiekt zyskuje dzięki doskonałemu położeniu we wschodniej części Łodzi. Zaledwie 5 km od parku przebiega autostrada A1 – łącząca południową i północną granicę Polski – a 27 km dzieli City Logistics Łódź II od autostrady A2, przecinającej najważniejsze ośrodki logistyczne w środkowej Europie – Berlin, Poznań i Warszawę. City Logistics Łódź II, tak jak inne obiekty miejskiej logistyki, to doskonałe miejsce dla działających lokalnie mniejszych przedsiębiorstw dzięki dostępnym do wynajęcia niedużym modułom oraz położeniu zaledwie 8 km od centrum miasta, co pozwala pracownikom na sprawne dotarcie na miejsce komunikacją miejską.
Łódź na zielonym kursie. City Logistics Łódź II był pilotażowym projektem koncepcji stref zielonych Panattoni, która powstała zgodnie z założeniami strategii zrównoważonego rozwoju Go Earthwise with Panattoni. Zastosowano w niej podział na 3 sektory. Wjazdowy stał się wizytówką parku z dużymi drzewami jak np. kasztanowce i lipy oraz nasadzeniami liniowymi krzewów i bylin o charakterze miejskim. Drugim jest sektor zielonych wejść ze strefami relaksacyjnymi na wzór tzw. pocket forest, w których stworzono placyki z ekologicznymi meblami miejskimi – tu w kompozycjach roślinnych postawiono na gatunki ozdobne przez cały rok, a także z owocami, które stanowią pokarm dla ptaków. Ostatni jest sektor krajobrazowy z drzewami, krzewami i trawnikami-łąkami niewymagającymi częstego koszenia, a także domkami zarówno dla owadów, jak i jeży. Cała roślinność dostosowana jest do lokalnych warunków atmosferycznych i współgra z aluminiowo-szklanymi fasadami, które zapewnią pracującym w budynku zwiększoną dostępność światła dziennego. W City Logistics Łódź II Panattoni stawia również na energooszczędność, którą uzyskało dzięki nowoczesnym systemom zarządzania budynkiem, kompleksowemu monitoringowi energii czy wysokim parametrom przenikania ciepła dla ścian i dachów, wybiegającym poza warunki techniczne wymagane w 2021 r., nie wspominając o oświetleniu LED. Ponadto inwestycja została wyposażona w systemy zarządzania i monitorowania wody pitnej - komponenty pobierające wodę z wysokim współczynnikiem oszczędności. City Logistics Łódź II przeszło certyfikację metodą BREEAM na poziomie Very Good.
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.