WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip
WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny warsztat prezentujący wszystkie praktyczne funkcjonalności nowego rozwiązania dla biznesu.
„Dzięki wprowadzeniu biznesowego wariantu WhatsApp daje możliwość wykorzystania swojej infrastuktury biznesowi do komunikacji z końcowym klientem. Zważywszy na popularność aplikacji, z miejsca staje się ona kanałem do efektywnej komunikacji z klientem. Z nowego upgrade’u mogą korzystać również polskie firmy. Rozwiązanie może być szczególnie popularne wśród polskich marek aspirujących do międzynarodowej ekspansji i udrożnienia kontaktu z klientem globalnym, aplikacja jest jednak również popularna w Polsce i z pewnoscią stanowi funkcjonalne ogniwo w komunikacji z polskim klientem.– wyjaśnia Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w Infobip.
WhatsApp ma już ponad 2 mld aktywnych użytkowników, wysyłających ok. 60 mld wiadomości na dobę. WhatsApp Business pozwala na spersonalizowaną komunikację pomiędzy marką a jej klientem. Umożliwia firmie zarówno wysyłanie jak i odbieranie wiadomości od klientów używających na co dzień komunikatora. Firmy są w tym procesie wspierane m.in. raportami dot. bieżącego statusu danej wiadomości, co pozwala sprawdzić faktyczną efektywność prowadzonego z klientem dialogu. Poza tym komunikacja poprzez WhatsApp w pełni wykorzystuje format rich media dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.
„WhatsApp Business pozwala na integrację z firmowym CRM, co daje możliwość wykorzystania aplikacji na potrzeby dwukierunkowej komunikacji miedzy firmą a klientem, pozwalając informować klienta o statusie jego zamówienia, a także np. wspierać proces reklamacyjny. Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z wszelkiego rodzaju komunikatorów. To dla nich naturalne i komfortowe środowisko komunikacji, używane zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych. Marki stawiające na efektywną komunikację z klientem będą musiały w coraz większym stopniu wykorzystywać te kanały, ponieważ są pomocne zarówno w procesie utrzymania dotychczasowego biznesu, jak i ekspansji, czego najlepszym przykładem są korzyści biznesowe, jakie z implementacji WhatsApp Business odnoszą już w tym momencie nasi klienci. Przykładowo, Raiffeisen Bank dzięki uruchomieniu WhatsApp Business API w krótkim czasie niemal 10-krotnie zredukował koszty operacyjne i zanotował 19% wzrost wskaźnika lojalności klientów” – tłumaczy Robert Włodarski.
W II kwartale 2020 r. w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat poświęcony w całości korzyściom biznesowym związanym z wprowadzeniem WhatsApp Business i jego funkcjonowaniu. Warsztat poprowadzi Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager z Infobip, specjalizujący się w zakresie komunikacji omnichannel pomiędzy firmami a klientem. Infobip to globalna firma, umożliwiajaca firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip integruje w ramach jednej platformy szereg kanałów komunikacyjnych w ramach jednej platformy, których firma może używac do kontaktu z klientem końcowym.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.