WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip
WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny warsztat prezentujący wszystkie praktyczne funkcjonalności nowego rozwiązania dla biznesu.
„Dzięki wprowadzeniu biznesowego wariantu WhatsApp daje możliwość wykorzystania swojej infrastuktury biznesowi do komunikacji z końcowym klientem. Zważywszy na popularność aplikacji, z miejsca staje się ona kanałem do efektywnej komunikacji z klientem. Z nowego upgrade’u mogą korzystać również polskie firmy. Rozwiązanie może być szczególnie popularne wśród polskich marek aspirujących do międzynarodowej ekspansji i udrożnienia kontaktu z klientem globalnym, aplikacja jest jednak również popularna w Polsce i z pewnoscią stanowi funkcjonalne ogniwo w komunikacji z polskim klientem.– wyjaśnia Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w Infobip.
WhatsApp ma już ponad 2 mld aktywnych użytkowników, wysyłających ok. 60 mld wiadomości na dobę. WhatsApp Business pozwala na spersonalizowaną komunikację pomiędzy marką a jej klientem. Umożliwia firmie zarówno wysyłanie jak i odbieranie wiadomości od klientów używających na co dzień komunikatora. Firmy są w tym procesie wspierane m.in. raportami dot. bieżącego statusu danej wiadomości, co pozwala sprawdzić faktyczną efektywność prowadzonego z klientem dialogu. Poza tym komunikacja poprzez WhatsApp w pełni wykorzystuje format rich media dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.
„WhatsApp Business pozwala na integrację z firmowym CRM, co daje możliwość wykorzystania aplikacji na potrzeby dwukierunkowej komunikacji miedzy firmą a klientem, pozwalając informować klienta o statusie jego zamówienia, a także np. wspierać proces reklamacyjny. Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z wszelkiego rodzaju komunikatorów. To dla nich naturalne i komfortowe środowisko komunikacji, używane zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych. Marki stawiające na efektywną komunikację z klientem będą musiały w coraz większym stopniu wykorzystywać te kanały, ponieważ są pomocne zarówno w procesie utrzymania dotychczasowego biznesu, jak i ekspansji, czego najlepszym przykładem są korzyści biznesowe, jakie z implementacji WhatsApp Business odnoszą już w tym momencie nasi klienci. Przykładowo, Raiffeisen Bank dzięki uruchomieniu WhatsApp Business API w krótkim czasie niemal 10-krotnie zredukował koszty operacyjne i zanotował 19% wzrost wskaźnika lojalności klientów” – tłumaczy Robert Włodarski.
W II kwartale 2020 r. w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat poświęcony w całości korzyściom biznesowym związanym z wprowadzeniem WhatsApp Business i jego funkcjonowaniu. Warsztat poprowadzi Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager z Infobip, specjalizujący się w zakresie komunikacji omnichannel pomiędzy firmami a klientem. Infobip to globalna firma, umożliwiajaca firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip integruje w ramach jednej platformy szereg kanałów komunikacyjnych w ramach jednej platformy, których firma może używac do kontaktu z klientem końcowym.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.