Komunikaty PR

WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip

2020-03-09  |  10:30

WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny warsztat prezentujący wszystkie praktyczne funkcjonalności nowego rozwiązania dla biznesu.

„Dzięki wprowadzeniu biznesowego wariantu WhatsApp daje możliwość wykorzystania swojej infrastuktury biznesowi do komunikacji z końcowym klientem. Zważywszy na popularność aplikacji, z miejsca staje się ona kanałem do efektywnej komunikacji z klientem. Z nowego upgrade’u mogą korzystać również polskie firmy. Rozwiązanie może być szczególnie popularne wśród polskich marek aspirujących do międzynarodowej ekspansji i udrożnienia kontaktu z klientem globalnym, aplikacja jest jednak również popularna w Polsce i z pewnoscią stanowi funkcjonalne ogniwo w komunikacji z polskim klientem.– wyjaśnia Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w Infobip.

WhatsApp ma już ponad 2 mld aktywnych użytkowników, wysyłających ok. 60 mld wiadomości na dobę. WhatsApp Business pozwala na spersonalizowaną komunikację pomiędzy marką a jej klientem. Umożliwia firmie zarówno wysyłanie jak i odbieranie wiadomości od klientów używających na co dzień komunikatora. Firmy są w tym procesie wspierane m.in.  raportami dot. bieżącego statusu danej wiadomości, co pozwala sprawdzić faktyczną efektywność prowadzonego z klientem dialogu. Poza tym komunikacja poprzez WhatsApp w pełni wykorzystuje format rich media dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.

„WhatsApp Business pozwala na integrację z firmowym CRM, co daje możliwość wykorzystania aplikacji na potrzeby dwukierunkowej komunikacji miedzy firmą a klientem, pozwalając informować klienta o statusie jego zamówienia, a także np. wspierać proces reklamacyjny. Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z wszelkiego rodzaju komunikatorów. To dla nich naturalne i komfortowe środowisko komunikacji, używane zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych. Marki stawiające na efektywną komunikację z klientem będą musiały w coraz większym stopniu wykorzystywać te kanały, ponieważ są pomocne zarówno w procesie utrzymania dotychczasowego biznesu, jak i ekspansji, czego najlepszym przykładem są korzyści biznesowe, jakie z implementacji WhatsApp Business odnoszą już w tym momencie nasi klienci. Przykładowo, Raiffeisen Bank dzięki uruchomieniu WhatsApp Business API w krótkim czasie niemal 10-krotnie zredukował koszty operacyjne i zanotował 19% wzrost wskaźnika lojalności klientów” – tłumaczy Robert Włodarski.

W II kwartale 2020 r. w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat poświęcony w całości korzyściom biznesowym związanym z wprowadzeniem WhatsApp Business i jego funkcjonowaniu. Warsztat poprowadzi Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager z Infobip, specjalizujący się w zakresie komunikacji omnichannel pomiędzy firmami a klientem. Infobip to globalna firma, umożliwiajaca firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip integruje w ramach jednej platformy szereg  kanałów komunikacyjnych w ramach jednej platformy, których firma może używac do kontaktu z klientem końcowym.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów Biuro prasowe
2024-12-27 | 10:00

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Obecnie prawie nikt nie wyobraża sobie życia bez smartfona i Internetu. Niestety rosnące zapotrzebowanie na korzystanie z urządzeń mobilnych nie idzie w parze z chęcią do płacenia za te
Telekomunikacja Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
2024-12-03 | 09:00

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

Smartfony są urządzeniami wspierającymi codzienne funkcjonowanie. Dla wielu to podręczny asystent, który pomaga m.in. organizować pracę. Nie tak łatwo wybrać smartfona,
Telekomunikacja PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
2024-09-23 | 13:30

PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile

PragmaGO przeprowadziła migrację infrastruktury IT do T-Mobile. To działanie, dzięki któremu Spółka będzie mogła bez przeszkód kontynuować rozwój usług

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.