Whirlpool i Fundacja Habitat For Humanity po raz kolejny działają razem
Działania we Wrocławiu są częścią globalnej akcji wolontariackiej Whirlpool Corporation, obejmującej wszystkie regiony świata. W ramach trasy House + Home World Tour, Whirlpool, przekaże również nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego o łącznej wartości ponad 6 milionów dolarów dla oddziałów Habitat w Polsce, USA, Kanadzie, Meksyku, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i regionie Ameryki Łacińskiej.
Whirlpool Corporation i fundacja Habitat for Humanity współpracują ze sobą od 1999 co roku organizując wolontariat na rzecz potrzebujących. W Europie partnerstwo Whirlpool i Habitat for Humanity rozpoczęło się w 2004 r. Dzięki współpracy dotychczas udało się pomóc 76 000 rodzinom, a wsparcie finansowe wyniosło 2,3 mln EUR. Na przestrzeni lat firma Whirlpool przekazała w regionie EMEA ponad 1153 urządzeń (o łącznej wartości 218,851 euro), m.in. dla osób wychodzących z pieczy zastępczej.
W tym roku pomoc trafi do dwóch domów prowadzonych przez Fundację L’ARCHE, która jako Wspólnota we Wrocławiu, prowadzi dwa domy opieki i Zespół Mieszkań Chronionych, w których pracownicy fundacji starają się usamodzielniać podopiecznych, świadcząc profesjonalne usługi opiekuńcze. Na terenie Fundacji funkcjonuje także warsztat terapii zajęciowej, do którego uczęszcza część mieszkańców.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, zaangażowanie w tego typu akcje nie jest przypadkowe.
- W Whirlpool nasza wizja jest bardzo prosta – nieustannie dążymy do poprawy życia w domu, dlatego też przez ponad 22 lata uczyniliśmy naszą relację z Habitat for Humanity International priorytetem, zaczynając od Stanów Zjednoczonych, a następnie rozwijając współpracę. Poziom EMEA, dał nam możliwość pomocy rodzinom w RPA, na Węgrzech, w Rumunii, Polsce i na Słowacji i jestem pewien, że nadal pozwoli nam wspierać społeczności, w których pracujemy i mieszkamy – mówi Gilles Morel, prezes Whirlpool na obszar EMEA.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że po raz kolejny możemy potwierdzić nasze wsparcie dla Habitat For Humanity Polska. Branie udziału w tak wartościowych projektach potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności firmy i utrzymania silnych kontaktów ze społecznościami, w których działamy – mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
- Wolontariat z biznesem to jeden z filarów naszej działalności. Dzięki zaangażowaniu pracowników firm nie musimy zlecać drobnych, a kosztownych usług. Wolontariat pracowniczy z jednej strony uwrażliwia na trudności, a jednocześnie pokazuje siłę wspólnoty i wspólnego działania – podkreśla
Katarzyna Cebulska-Bajera, Dyrektor Operacyjny Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wolontariusze wymienią podłogi, położą nowe panele i listwy przypodłogowe. Ze względu na trudną sytuację pandemiczną, oczywiście nie zapomniano o reżimie sanitarnym – wolontariusze przed przystąpieniem do prac poproszeni zostaną o wypełnienie ankiety, a także okazanie certyfikatu covidowego lub negatywnego testu.
O WHIRLPOOL CORPORATION
Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) dąży do bycia najlepszą firmą działającą w branży kuchennej i pralniczej, o zasięgu globalnym, oraz do poprawy życia w domu. W coraz bardziej cyfrowym świecie firma wprowadza celowe innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów poprzez swoje kultowe portfolio marek, w tym Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i Yummly. W 2020 roku firma odnotowała około 19 miliardów dolarów rocznej sprzedaży, posiada 78 000 pracowników i 57 centrów badań produkcyjnych i technologicznych. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to chrześcijańska fundacja dobroczynna istniejąca w Polsce od 1992 roku. W swoich działach wspiera niezamożne osoby, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Często są to: uchodźcy, samotne matki, dzieci opuszczające domy dziecka lub osoby starsze, które z powodu różnych przeciwności losu znalazły się na życiowym zakręcie.
Dzięki wsparciu wolontariuszy, darczyńców, partnerów biznesowych fundacja realizuje wizję świata, w którym każdy człowiek ma godne miejsce do życia.
Do tej pory podczas swojej działalności fundacja wybudowała lub wyremontowała 120 lokali mieszkaniowych oraz pomogła 4 500 osobom w Polsce.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.