Whirlpool i Fundacja Habitat For Humanity po raz kolejny działają razem
Działania we Wrocławiu są częścią globalnej akcji wolontariackiej Whirlpool Corporation, obejmującej wszystkie regiony świata. W ramach trasy House + Home World Tour, Whirlpool, przekaże również nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego o łącznej wartości ponad 6 milionów dolarów dla oddziałów Habitat w Polsce, USA, Kanadzie, Meksyku, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i regionie Ameryki Łacińskiej.
Whirlpool Corporation i fundacja Habitat for Humanity współpracują ze sobą od 1999 co roku organizując wolontariat na rzecz potrzebujących. W Europie partnerstwo Whirlpool i Habitat for Humanity rozpoczęło się w 2004 r. Dzięki współpracy dotychczas udało się pomóc 76 000 rodzinom, a wsparcie finansowe wyniosło 2,3 mln EUR. Na przestrzeni lat firma Whirlpool przekazała w regionie EMEA ponad 1153 urządzeń (o łącznej wartości 218,851 euro), m.in. dla osób wychodzących z pieczy zastępczej.
W tym roku pomoc trafi do dwóch domów prowadzonych przez Fundację L’ARCHE, która jako Wspólnota we Wrocławiu, prowadzi dwa domy opieki i Zespół Mieszkań Chronionych, w których pracownicy fundacji starają się usamodzielniać podopiecznych, świadcząc profesjonalne usługi opiekuńcze. Na terenie Fundacji funkcjonuje także warsztat terapii zajęciowej, do którego uczęszcza część mieszkańców.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, zaangażowanie w tego typu akcje nie jest przypadkowe.
- W Whirlpool nasza wizja jest bardzo prosta – nieustannie dążymy do poprawy życia w domu, dlatego też przez ponad 22 lata uczyniliśmy naszą relację z Habitat for Humanity International priorytetem, zaczynając od Stanów Zjednoczonych, a następnie rozwijając współpracę. Poziom EMEA, dał nam możliwość pomocy rodzinom w RPA, na Węgrzech, w Rumunii, Polsce i na Słowacji i jestem pewien, że nadal pozwoli nam wspierać społeczności, w których pracujemy i mieszkamy – mówi Gilles Morel, prezes Whirlpool na obszar EMEA.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że po raz kolejny możemy potwierdzić nasze wsparcie dla Habitat For Humanity Polska. Branie udziału w tak wartościowych projektach potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności firmy i utrzymania silnych kontaktów ze społecznościami, w których działamy – mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
- Wolontariat z biznesem to jeden z filarów naszej działalności. Dzięki zaangażowaniu pracowników firm nie musimy zlecać drobnych, a kosztownych usług. Wolontariat pracowniczy z jednej strony uwrażliwia na trudności, a jednocześnie pokazuje siłę wspólnoty i wspólnego działania – podkreśla
Katarzyna Cebulska-Bajera, Dyrektor Operacyjny Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wolontariusze wymienią podłogi, położą nowe panele i listwy przypodłogowe. Ze względu na trudną sytuację pandemiczną, oczywiście nie zapomniano o reżimie sanitarnym – wolontariusze przed przystąpieniem do prac poproszeni zostaną o wypełnienie ankiety, a także okazanie certyfikatu covidowego lub negatywnego testu.
O WHIRLPOOL CORPORATION
Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) dąży do bycia najlepszą firmą działającą w branży kuchennej i pralniczej, o zasięgu globalnym, oraz do poprawy życia w domu. W coraz bardziej cyfrowym świecie firma wprowadza celowe innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów poprzez swoje kultowe portfolio marek, w tym Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i Yummly. W 2020 roku firma odnotowała około 19 miliardów dolarów rocznej sprzedaży, posiada 78 000 pracowników i 57 centrów badań produkcyjnych i technologicznych. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to chrześcijańska fundacja dobroczynna istniejąca w Polsce od 1992 roku. W swoich działach wspiera niezamożne osoby, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Często są to: uchodźcy, samotne matki, dzieci opuszczające domy dziecka lub osoby starsze, które z powodu różnych przeciwności losu znalazły się na życiowym zakręcie.
Dzięki wsparciu wolontariuszy, darczyńców, partnerów biznesowych fundacja realizuje wizję świata, w którym każdy człowiek ma godne miejsce do życia.
Do tej pory podczas swojej działalności fundacja wybudowała lub wyremontowała 120 lokali mieszkaniowych oraz pomogła 4 500 osobom w Polsce.
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.