Wicepremier J. Gowin spotkał się z polskimi przedsiębiorcami we Włoszech
Polska delegacja rządowa spotkała się z krajowymi inwestorami i przedsiębiorcami działającymi na włoskim rynku w Ambasadzie RP w Rzymie. Podczas spotkania przedstawiciele Grupy Selena przybliżyli plany rozwoju działalności we Włoszech. Spotkanie z wicepremierem Jarosławem Gowinem oraz prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztofem Dryndą pomogło wskazać wyzwania oraz specyfikę działania polskich firm na Półwyspie Apenińskim.
Delegacja przedstawicieli rządu spotkała się z przedsiębiorcami, eksporterami oraz inwestorami z Polski, którzy od lat rozwijają swoją działalność we Włoszech. Organizatorem spotkania była Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję zagraniczną krajowych firm.
Podczas wizyty w Rzymie wicepremierowi towarzyszyli między innymi Anna Maria Anders, ambasador Polski we Włoszech, Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii. Wśród omawianych tematów poruszono zagadnienia związane ze specyfiką rozwoju działalności gospodarczej we Włoszech oraz barierami, przed jakimi stają polscy przedsiębiorcy.
- Włochy są bardzo ważnym rynkiem dla Grupy Selena. Od lat prowadzimy tu nie tylko działalność handlową, ale również produkcyjną i badawczo-rozwojową. Mamy tutaj dwie spółki Selena Italia oraz Uniflex. Chcemy się rozwijać, również poprzez kolejne akwizycje – zapowiadał Robert Kalarus, prezes włoskiej spółki Uniflex, wchodzącej w skład Grupy Selena – Duże polskie firmy są w stanie prowadzić efektywną ekspansję międzynarodową, która będzie skutecznie łączyć zwiększanie udziałów rynkowych w poszczególnych krajach oraz przejęcia pozwalające na skokowy rozwój działalności. Praktyką dojrzałych gospodarek zachodnich jest wspieranie rodzimych firm w ekspansji międzynarodowej. Selena z zadowoleniem obserwuje wzrost takiego wsparcia ze strony kolejnych rządów w Polsce na przestrzeni ostatnich 15 lat.
Wizyta Jarosława Gowina, wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii ma na celu zintensyfikowanie współpracy gospodarczej między Polską i Włochami. Spotkanie z przedstawicielami polskich firm, które od lat rozwijają swoją działalność na Półwyspie Apenińskim, służyło zdiagnozowaniu nowych obszarów i wyzwań, w których rząd mógłby wesprzeć przedsiębiorców. Podczas spotkań międzyrządowych członkowie delegacji będą wnioskować o ułatwienie procedur oraz wypracowanie mechanizmów wsparcia.
- Dzisiejsze spotkanie to najlepszy dowód na to, jak duże znaczenie ma dla nas polsko-włoskie partnerstwo i rozwój tej współpracy. Włochy to trzeci partner handlowy Polski pod względem wartości obrotów handlowych. Sukcesy od lat odnoszą tam duże firmy z Polski, które przecierają szlaki średnim i mniejszym przedsiębiorcom, ale też innowacyjnym startupom czy firmom z sektorów niszowych. Jako PAIH deklarujemy wsparcie w zakresie prezentowania polskiej oferty eksportowej, jak i informowania o warunkach inwestowania w Polsce. Ale naszą rolą jest również niwelowanie ryzyka związanego z obecnością na rynkach zagranicznych polskich firm. Dzisiejsze wydarzenie to niewątpliwie okazja dla przedstawicieli polskiego i włoskiego biznesu do nawiązania i podtrzymania wartościowych relacji biznesowych i do bezpośrednich spotkań z gronem potencjalnych partnerów – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Grupa Selena jest obecna we Włoszech od 18 lat, kiedy w 2003 roku założyła spółkę Selena Italia. Sprzedaje ona wiele produktów Grupy pod marką Tytan Professonal, m.in.: piany poliuretanowe, kleje, produkty hydroizolacyjne oraz uszczelniacze. Dynamiczny rozwój, który wzmocnił pozycję Seleny na rynku włoskim, ale też w Europie Zachodniej, nastąpił w 2017 roku, kiedy przejęła Uniflex, czołowego producenta uszczelniaczy.
- Uniflex jest jednym z największych producentów akrylu w tej części Europy. Większość naszej sprzedaży we Włoszech stanowi sprzedaż produkowanych przez niego uszczelniaczy – podkreślał Robert Kalarus, reprezentujący Grupę Selena podczas spotkania z polską delegacją rządową.
Działalność Grupy Selena na Półwyspie Apenińskim jest realizowana przez ponad stuosobowy zespół pracowników i współpracowników. W zakładzie w Mezzocoronie produkowane są uszczelniacze akrylowe sprzedawane do kilkunastu krajów w Europie i na świecie. Grupa Selena od kilkunastu lat współpracuje także z jedną z najstarszych i najsłynniejszych włoskich uczelni – Uniwersytet w Pizie w obszarze badań rozwojowych.
W skład Grupy wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii, Kazachstanie i we Włoszech. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy, jak: Tytan Professional, Quilosa, Artelit, COOL-R, które cieszą się uznaniem klientów na 100 rynkach na całym świecie.

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Polska przyciąga obcokrajowców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.