UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce
Monika Kacprzak
UNICEF
Towarowa 25a
00-869 Warszawa
mkacprzak|unicef.org| |mkacprzak|unicef.org
604226866
www.unicef.org/eca/poland
Warszawa, Polska, grudzień 2024 r. – Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce ma zaszczyt ogłosić hojną darowiznę od rządu Republiki Korei, która wesprze zapewnienie kluczowych usług dla dzieci i rodzin uchodźczych w Polsce. Kwota 5 milionów dolarów przekazana na rzecz Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce zostanie przeznaczona na edukację, ochronę dzieci oraz inicjatywy na rzecz włączenia społecznego, dostosowane do potrzeb dzieci i młodzieży przesiedlonych w wyniku wojny w Ukrainie.
„Wsparcie rządu Korei pozwala nam odpowiadać na specyficzne potrzeby najbardziej potrzebujących dzieci i rodzin uchodźczych, zapewniając im dostęp do edukacji i usług społecznych, które umożliwiają rozwój pomimo wyzwań związanych z długotrwałym przesiedleniem” – powiedziała Nona Zicherman, Koordynatorka Krajowa Biura UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce.
Hoon-min Lim, Ambasador Republiki Korei w Polsce, podkreślił znaczenie edukacji i szkoleń dla przyszłych pokoleń w procesie odbudowy Ukrainy i wyraził swoją szczerą wdzięczność UNICEF, dodając, że rząd Korei aktywnie przyczynia się do globalnych działań wspierających i odbudowujących Ukrainę. „Głęboko wierzę, że młodzi ludzie z Ukrainy odegrają kluczową rolę w przyszłym dobrobycie swojego kraju, a dzięki umiejętnościom, innowacyjnemu myśleniu i przedsiębiorczości będą pionierami nowej przyszłości Ukrainy w różnych dziedzinach” – powiedział Ambasador Lim.
Ponad 1000 dni po eskalacji konfliktu w Ukrainie, w Polsce nadal przebywa ponad 980 000 zarejestrowanych uchodźców z Ukrainy, z czego zdecydowaną większość stanowią dzieci i kobiety. Mimo że wiele rodzin poczyniło znaczące postępy w odbudowie swojego życia w Polsce, wciąż istnieją wyzwania. Wiele dzieci, szczególnie nastolatków, pozostaje poza systemem edukacji. Dzieci uczęszczające do szkół mogą mieć trudności z nauką, zdobywaniem nowych umiejętności i integracją społeczną. Zarówno dzieci, jak i rodzice zgłaszają niezaspokojone potrzeby w zakresie zdrowia psychicznego i wsparcia psychospołecznego. Najbardziej potrzebujące grupy, takie jak dzieci z niepełnosprawnościami, dzieci w pieczy zastępczej oraz dzieci zagrożone przemocą i separacją od rodziny, są szczególnie narażone na ryzyko.
Hojna darowizna rządu Korei wesprze kluczowe działania, w tym:
- Edukację i rozwój umiejętności: reintegrację dzieci pozostających poza systemem edukacji, szkolenia zawodowe, rozwój umiejętności oraz zapewnienie dostępu do edukacji nieformalnej, w tym nauki języka polskiego.
- Ochronę dzieci: Wzmacnianie flagowego modelu UNICEF - Spilno, opartego na społecznościowych, zintegrowanych usługach społecznych i ochronnych dla dzieci uchodźców i rodzin w sytuacji kryzysowej, w tym pomocy psychologicznej, pomocy prawnej, wsparcia w dostępie do usług publicznych, nauki języka, wsparcia w rozwoju dzieci, edukacji, zaangażowania młodzieży oraz wsparcia rodzicielskiego.
- Zapobieganie przemocy: wdrażanie programów w szkołach i społecznościach lokalnych, które zwalczają przemoc i promują inkluzywność.
- Zdrowie psychiczne i dobrostan: realizacja programów dostosowanych do potrzeb nastolatków.
Jednym z kluczowych obszarów współpracy jest zaangażowanie młodzieży, umożliwiające uchodźcom wspólne poszukiwanie rozwiązań dla wyzwań pojawiających się w ich społecznościach. Dlatego podczas młodzieżowego wydarzenia UNICEF UPSHIFT w Warszawie, zaprezentowano 13 innowacyjnych projektów prowadzonych przez młodzież uchodźczą, która uczestniczyła w programie UPSHIFT w całej Polsce. Rząd Korei, który wsparł to wydarzenie, potwierdził swoje zaangażowanie w tworzenie możliwości rozwoju dla dzieci i młodzieży uchodźczej w Polsce.
WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV
Polska przyciąga obcokrajowców
Teraz wszyscy potrzebujemy spokoju Wywiad z Julią Zahordnią Ukrainką, mieszkają
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.