Komunikaty PR

Widoczny wyraźny wzrost liczby rezerwacji podróży służbowych

2024-06-17  |  09:55

W świetle danych opublikowanych przez Global Rescue Winter Traveler Sentiment and Safety Survey, branża podróży biznesowych odzyskuje swoją dawną dynamikę, a liczba rezerwacji podróży służbowych wzrasta, podczas gdy na znaczeniu tracą spotkania wirtualne.

Podróże służbowe krajowe i międzynarodowe

Według przeprowadzonego badania, liczba osób podróżujących służbowo wzrosła o 37% w porównaniu z wynikami sprzed prawie roku. Ponad dwie trzecie (68%) respondentów zadeklarowało, że odbywają zarówno służbowe podróże krajowe, jak i międzynarodowe. Co istotne, ponad jedna piąta (22%) osób podróżujących służbowo zgłosiła, że częstotliwość podróży związanych z pracą przekroczy w 2024 roku poziomy sprzed pandemii, podwajając wynik 11% zgłoszony w 2023 roku. Rok temu 35% badanych pracowników prognozowało, że podróże służbowe stanowić będą "połowę lub mniej niż połowę" poziomów sprzed pandemii. Obecnie ten odsetek zmniejszył się o jedną trzecią, a jedynie 23% respondentów stwierdziło, że liczba podróży związanych z pracą będzie wynosić połowę lub mniej niż przed pandemią.

Rezerwacje korporacyjne w liniach lotniczych

Delta Air Lines poinformowała, że jej liczba rezerwacji korporacyjnych wzrosła o 14% w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, ze szczególnie dużą sprzedażą do firm z sektora usług finansowych, technologii i obsługi klienta. Konkurencyjne linie lotnicze United Airlines również odnotowały 14% wzrost przychodów ze sprzedaży korporacyjnej w okresie zimowym. W całym sektorze lotniczym liczba pasażerów korporacyjnych jeszcze nie osiągnęła poziomu z 2019 roku, jednakże wyższe ceny biletów oznaczają, że linie lotnicze osiągają prawie takie same przychody. Dla przykładu, na Zachodnim Wybrzeżu linie Alaska Airlines czerpią korzyści z biznesu sektora technologicznego. Wzrost o 22% w pierwszym kwartale przywrócił sprzedaż biletów korporacyjnych Alaski do poziomów sprzed pandemii.

Hotele też notują wzrosty

Nie tylko linie lotnicze odnotowują więcej podróżników biznesowych. Sieć hotelowa Hyatt odnotowała 6% wzrost przychodów od podróżujących służbowo w pierwszym kwartale oraz podobny wzrost przychodów z rezerwacji grupowych. Dane te potwierdzają także obserwacje spółki eTravel, która notuje istotnie wyższe liczby rezerwacji w porównaniu do okresu przedpandemicznego. Według danych, liczba rezerwacji hotelowych w pierwszych 4 miesiącach tego roku jest wyższa o 15% w stosunku do tego samego okresu przed pandemią.

Spotkania zdalne tracą na znaczeniu

Ponad połowa (56%) respondentów odpowiedziała, że wideokonferencje nie zastępują podróży służbowych w znaczącym stopniu.

W pierwszych miesiącach tego roku zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania podróżami służbowymi. Nasze dane z lokalnego rynku potwierdzają pozytywne trendy obserwowane również za granicą. Spodziewamy się dalszych wzrostów zapotrzebowania na podróże służbowe w kolejnych kwartałach i latach wraz ze wzrostem aktywności gospodarczej. Mamy przekonanie, że spotkania wirtualne nie są w stanie zastąpić tych fizycznych, osobistych. Online nie zbudujemy tak efektywnie relacji biznesowych, jak podczas spotkań „na żywo”, o czym przekonała się także większość naszych klientów - powiedział Andrzej Wierzba, Prezes Zarządu i główny akcjonariusz eTravel S.A.

eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, największy w branży podmiot i lider technologiczny w Europie Środkowej, na podstawie analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych zauważa wzrost liczby rezerwacji podróży służbowych. Jak wskazują dane porównawcze za okres styczeń-kwiecień 2024, w odniesieniu do tego samego okresu przed pandemią w 2019 roku, obrót na rezerwacjach hotelowych wzrósł o imponujące 55%, a obrót na biletach lotniczych zwiększył się o 41%.

Jak organizować podróże służbowe?

eTravel oferuje nowoczesną platformę technologiczną do podróży służbowych, delegacji oraz eventów MICE. Firma zapewnia również najszerszy wybór usług turystycznych, włączając w to linie lotnicze, obiekty noclegowe, wynajem samochodów, koleje, promy, transfery i taksówki. Dzięki zaawansowanej multi-wyszukiwarce hotelowej klienci platformy mają dostęp do ofert ponad 2 milionów obiektów noclegowych na całym świecie. Opierając się na własnych kontraktach oraz dostępie do baz największych światowych sieci i agregatorów hotelowych, eTravel jest w stanie zapewnić najszerszą ofertę oraz najlepsze możliwe ceny na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.