Wiecha na obiekcie budowanym przez Panattoni dla Phoenix Contact E-Mobility
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie oraz Phoenix Contact E-Mobility, działający w obszarze elektromobilności, wspólnie świętowały dzisiaj zakończenie pierwszego etapu budowy fabryki na terenie Parku Naukowego-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko. Konstrukcję hali i pokrycie jej dachem wykonano zaledwie w dwa miesiące. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Phoenix Contact E-Mobility będzie tu produkować i testować różne kable do ładowania AC i DC, dostarczając je między innymi wiodącym producentom samochodów. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) pomogła w sprawnej realizacji budowy, a w podpisaniu umowy doradzała firma Colliers International
Zakończenie pierwszego etapu budowy uczczono poprzez umieszczenie znaku firmowego na murze nowego zakładu. Zaproszonych gości przywitali i opowiedzieli o całym projekcie przedstawiciele Phoenix Contact E-Mobility - CEO Michael Heinemann i COO Ralf Döhre - oraz Michał Chodecki, Panattoni. Głos zabrał także Paweł Baj, Burmistrz Głogowa Małopolskiego, wskazując na dobre perspektywy rozwoju regionu rzeszowskiego.
Jak przyznaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni, termin wybudowania i uruchomienia fabryki był wyzwaniem. „Ze względu na pandemię czas potrzebny na uzyskanie niezbędnych zezwoleń znacząco wydłużył się przez co budowa ruszyła z miesięcznym opóźnieniem. W ciągu następnych dwóch miesięcy udało nam się jednak postawić konstrukcję hali i pokryć ją dachem. W sumie zainstalowaliśmy 108 prefabrykowanych słupów, zużyliśmy 170 ton stali, 10 000 metrów kwadratowych blachy na pokrycie dachu oraz 2 000 m kw. wełny mineralnej na jego izolację. Obecnie trwają prace nad siecią gazową, wodną i elektryczną, systemem odzysku ciepła, wentylacją. Rozpoczął się również montaż paneli elewacyjnych. W kolejnym etapie zostanie wykonana posadzka przemysłowa. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu już na początku grudnia, aby rozpocząć montaż linii technologicznych w hali produkcyjnej. Zakończenie inwestycji planowane jest trzy tygodnie później. Data ta, mimo początkowego opóźnienia, nie uległa zmianie” - mówi Chodecki.
Nowa fabryka w Polsce zajmie łączną powierzchnię 15 000 m kw. Z tego 14 000 m kw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1 000 - biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już na początku 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników.
Zespół zarządzający nową fabryką Phoenix Contact E-Mobility pod kierownictwem Dominika Mazura został już zatrudniony i obecnie pracuje w wynajmowanym biurze w centrum Rzeszowa. Kierownik projektu Christoph Paetzold wskazuje na zalety lokalizacji nowej fabryki: „Rzeszów to dynamiczne i szybko rozwijające się miasto z uniwersytetami i siedzibami wielu przedsiębiorstw. Region jest również znany jako „Dolina Lotnicza” ze względu na liczne firmy z tej branży ulokowane w okolicy. Mamy nadzieję, że to środowisko zapewni nam długoterminowy sukces produkcyjny”.
Wątpliwości co do tego nie ma Grzegorz Słomkowski, Wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu: „Branża motoryzacyjna w Polsce od kilku lat przeżywa dynamiczny rozwój i przyciąga znaczących inwestorów. Bardzo się cieszę, że mogę powitać nowego gracza, firmę Phoenix Contact E-Mobility, w naszym wyjątkowym ekosystemie producentów i poddostawców dla branży elektromobilności. Dziś po raz kolejny wybrano Polskę na lokalizację ważnej inwestycji w globalną sieć produkcyjną przemysłu motoryzacyjnego ”– mówi.
Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko, położony blisko lotniska (15 minut jazdy) i korzystający z dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej, oferuje wiele korzyści logistycznych. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Ponadto w pobliżu znajduje się autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, a której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.