Komunikaty PR

Większość aplikacji do handlu detalicznego posiada luki w zabezpieczeniach

2022-12-05  |  01:00
Biuro prasowe

Wielu konsumentów robi zakupy w sklepach internetowych oraz rezerwuje noclegi za pośrednictwem platform online. Jednak aplikacje, z których korzystają internauci bardzo często posiadają poważne luki w zabezpieczeniach. W raporcie „State of Software Security” aż 17 proc. tych luk oznaczano jako „wysoce dotkliwe”, co oznacza, że stanowią bardzo poważne zagrożenie dla firm.

 

  • Utrzymanie lojalności i zaufania klientów jest priorytetem numer jeden dla sprzedawców detalicznych. Przy średnim koszcie naruszenia danych w sektorze detalicznym obliczonym na 3,28 miliona dolarów, wdrożenie niezawodnych narzędzi i praktyk w celu zabezpieczenia aplikacji używanych przez klientów do przeglądania i robienia zakupów stało się koniecznością - tłumaczy Chris Eng, dyrektor ds. badań w Veracode.

 

Ciekawostką jest fakt, iż pomimo stosunkowo niewielkiej liczby instalowanych poprawek, branża handlu detalicznego zajmuje drugie miejsce pod względem ogólnego wskaźnika dotyczącego zabezpieczania luk.

 

  •  Konfiguracja serwera, niezabezpieczone zależności i problemy z uwierzytelnianiem to najczęstsze rodzaje wad aplikacji w większości branż. W sektorze detalicznym i hotelarskim wygląda to bardzo podobnie. Bardzo ważną kwestią jest nadanie priorytetu lukom, jest to bardziej efektywne niż zwiększenie zdolność firmy do łatania dziur. Wynika to z faktu, iż nie wszystkie podatności stanowią wysokie ryzyko dla organizacji - zauważa Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

 

Veracode przeanalizował trzy różne typy skanowania w celu wygenerowania branżowych porównań czasów naprawy: dynamiczna analiza testów bezpieczeństwa (DAST), analiza statyczna testów bezpieczeństwa (SAST) i analiza składu oprogramowania (SCA). Stwierdzono, że sprzedawcy detaliczni najszybciej zajęli się wadami wykrytymi przez DAST, osiągając półmetek w 70 dni, czyli 46 dni szybciej niż usługi finansowe. Jednak jeśli chodzi o SAST i SCA, sektor detaliczny znalazł się w środku stawki, zajmując odpowiednio 346 i 470 dni, aby osiągnąć punkt w połowie drogi.

 

We wszystkich branżach błędy w bibliotekach innych firm wykryte za pomocą SCA utrzymują się dłużej niż te wykryte za pomocą SAST i DAST, przy czym 30 proc. wrażliwych bibliotek nadal pozostaje nierozwiązanych po dwóch latach. W przypadku sektora detalicznego statystyka ta wzrasta do 35 proc. i jest opóźniona w stosunku do średniej międzybranżowej o ponad sześć miesięcy.

 

- Placówki handlowe powinny sobie zdawać sprawę z tego, że luka nigdy nie jest zbyt duża, aby ją naprawić. Szacuje, się że ​​ około 90 proc.  błędów open source można łatwo naprawić za pomocą prostej aktualizacji, co jest dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą zabezpieczyć swoje łańcuchy dostaw oprogramowania. - dodaje Mariusz Politowicz.

 

W okresie poprzedzającym zakupy świąteczne sprzedawcy detaliczni powinni znajdować się w stanie najwyższej gotowości, aby utrzymać szybkość, wydajność i bezpieczeństwo swoich aplikacji. Firmy powinny zwracać szczególną uwagę na wykrywanie luk w oprogramowaniu innych firm za pomocą kombinacji narzędzi SCA i programistycznych.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.