Właściciel marki Coccodrillo z wyróżnieniem w rankingu Rzeczpospolitej
Grupa CDRL znalazła się w gronie wyróżnionych firm w rankingu „Najważniejsze firmy dla Polski” organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita. Właściciel marek Coccodrillo oraz Buslik został doceniony w kategorii branża odzieżowa za rozwój i inwestycje. Przez dwa lata firma podwoiła liczbę sklepów, uzyskując tym samym ponad 120 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży.
- Bardzo cieszymy się, że Grupa CDRL znalazła się w gronie firm, które mają istotny wpływ na współczesną gospodarkę. Wyróżnienie to w obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej ma dla nas znaczenie szczególne – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Ranking „Najważniejsze firmy dla Polski” jest odzwierciedleniem istotnych trendów we współczesnym biznesie. Oprócz twardych wskaźników ekonomicznych w zestawieniu wzięto pod uwagę rolę, jaką odgrywa firma w rzeczywistości społecznej – od kwestii dotyczących podatków, poprzez poziom i formy zatrudnienia, działania na rzecz społeczności lokalnych, po aktywność związaną z ochroną klimatu. Ważny będzie również sposób funkcjonowania firmy podczas epidemii koronawirusa, odporność na wstrząsy rynkowe, działania prospołeczne i propracownicze w tym trudnym okresie.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.