Komunikaty PR

Właściciel marki Yanosik notuje wzrost monetyzacji z użytkowników aplikacji

2024-08-19  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 28 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 4 proc. W analizowanym okresie zysk netto Spółki wyniósł 614 tys. zł. Ponadto na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła 33 mln. Poznańska Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca tego roku.

W drugim kwartale 2024 roku Neptis S.A. wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 16,2 mln zł netto, które r/r wzrosły o ponad 6 proc. W ujęciu narastającym od początku br. przychody spółki wzrosły o ponad 4 proc. do 28 mln zł w porównaniu z 26,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto za drugi kwartał br. wyniósł ponad 508 tys. zł, natomiast zysk Spółki w okresie od stycznia do końca czerwca 2024 r. ponad 614 tys. zł.

- Sukcesywnie rozwijamy biznes Neptis i budujemy ekosystem usług, czego dowodem są zauważalne wzrosty w wielu obszarach. Tylko w ramach projektu „Postaw kawę”, wprowadzonego w aplikacji Yanosik, przychody r/r wzrosły narastająco sześciokrotnie, a kwartalnie pięciokrotnie. Widzimy więc tendencję wzrostową, dzięki której monetyzacja użytkownika z usług oferowanych w naszej aplikacji wzrosła w ujęciu narastającym od początku 2024 r. o ok. 150 proc. Cieszy nas również pięciokrotny wzrost przychodów z projektu Autoplac.pl. Zamykamy więc pierwsze półrocze tego roku z sukcesami, ale również świadomi, że przed nami ciężka praca żeby utrzymać te wyniki na zadowalającym poziomie - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.

Neptis S.A., właściciel marki Yanosik, chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis S.A., aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.

Yanosik, to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane płatne urządzenia, sprzedawane z wykupionym abonamentem, który zapewnia dostęp do internetu mobilnego. W sierpniu 2023 r. miała miejsce premiera urządzenia Yanosik RS, którego przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. wyniosły ponad 3,8 mln zł netto. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wzajemnej wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. W ostatnich tygodniach Spółka informowała również o zwiększeniu się liczby płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec czerwca br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem.

Neptis jest także twórcą i operatorem motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego Autoplac.pl, który umożliwia darmową publikację ogłoszeń bez limitów czasowych. Ogłoszenia zawierają zweryfikowane informacje o numerze VIN pojazdu, wynikach przeglądów technicznych oraz przebiegu. Serwis jest także dostępny w formie aplikacji mobilnej dla użytkowników platformy Android oraz IOS, a także bezpośrednio z poziomu aplikacji Yanosik.

Podróżujący z aplikacją mogą skorzystać z unikatowej oferty ubezpieczeń YU!”. To pierwsza, powszechna oferta bazująca na najnowocześniejszym rozwiązaniu, które uzależnia cenę ubezpieczenia od stylu jazdy. Celem jest docenienie kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie. Właśnie do nich, za pośrednictwem aplikacji mobilnej Yanosik, trafia oferta najtańszego ubezpieczenia OC. Rozwiązanie zostało stworzone przez zespół Neptis wspólnie z towarzystwem ubezpieczeniowym Ergo Hestia.

Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

***

O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim,
w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne, wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.

Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi, nie tylko w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawienie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.