Wózki na nocną zmianę
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Giełdy owoców i warzyw obsługują interesantów w godzinach porannych. By przygotować obiekt i towar na ich przybycie, prace trwają zazwyczaj nocą. Jak wyposażane są wózki funkcjonujące w takich warunkach? Sprawdziliśmy na przykładzie hurtowni Total Produce w Southampton.
Total Produce to największy na świece wytwórca owoców i warzyw z ponad setką oddziałów w 30 krajach. W ramach działalności spółki funkcjonują kompletne łańcuchy przepływu materiałów z farm do zakładów przetwórstwa, chłodni, magazynów i pakowni – aż po dystrybucję do handlu hurtowego, detalicznego i branży HoReCa. – Jako jeden z największych w świecie producentów i dostawców świeżych owoców jesteśmy dumni z jakości oferowanych towarów, pełnej transparentności łańcuchów dostaw oraz usług dostosowanych do potrzeb naszych klientów – mówi Colin Jauncey, menadżer oddziału Total Produce w Southampton. Flotę transportu wewnętrznego chłodni przy tamtejszej hurtowni zasiliły ostatnio nowe wózki widłowe.
Charakterystyka obiektu
W oddziale Total Produce w Southampton znajduje się funkcjonujący siedem dni w tygodniu w godzinach od 21 do 11 magazyn z chłodniami. Obsługiwana przez niego hurtownia specjalizuje się w handlu owocami (w tym egzotycznymi), warzywami, grzybami, ziołami i sałatami. Firma prowadzi działania zgodnie z GLOBALG.A.P. – najpopularniejszym w świecie systemem certyfikacji dobrych praktyk rolniczych. Zapewnia on bezpieczeństwo produkcji żywności i dąży do zmniejszenia jej niekorzystnego wpływu na środowisko i zdrowie konsumenta, uwzględniając przy tym względy etyczne oraz zalecenia dla kreowania przyjaznych warunków pracy. Między innymi w związku z tym ważnym kryterium doboru rozwiązań transportu wewnętrznego są w Total Produce kwestie ekologii oraz BHP. Z uwagi na sposób aranżacji obiektu w Southampton i specyfikę pracy w nocy wózki musiały także charakteryzować się kompaktową konstrukcją i dobrą widocznością niezależnie od warunków zewnętrznych. Tempo pracy bywa duże, istotne było więc także to, by pojazdy były solidne, proste w obsłudze i by można było na nich polegać.
Zastosowane rozwiązanie
W ramach ostatniej rozbudowy floty oddziału Total Produce w Southampton firma odebrała pozyskane z myślą o załadunku ciężarówek oraz obsłudze magazynu hurtowni 4 czołowe wózki elektryczne STILL RX 20. – Nowe RX 20 zostały rekomendowane klientowi w związku z najwyższą wydajnością, najdłuższym czasem pracy na jednej baterii i najmniejszym promieniem skrętu w swojej klasie – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Nie bez znaczenia był także niski pobór mocy oraz względy ergonomiczne. Z zastosowanym wyposażeniem wózki umożliwiają komfortową i bezpieczną pracę w godzinach nocnych – dodaje. – Rozwiązania wykorzystane w STILL RX 20 zapewniają operatorom dobrą widoczność i wygodę. Przykładowo, ze względu na wąskie korytarze robocze oraz pracę na nocną zmianę zamontowaliśmy w nich system Blue Safety Light – mówi Kevin Willis, H&S Operations Manager w Total Produce. Niebieskie światło sygnalizuje innym uczestnikom ruchu kierunek, w którym przemieszcza sią pojazd. Panoramiczny maszt EasyView minimalizuje z kolei ryzyko, że to operator kogoś lub czegoś nie zauważy.
Efekt wdrożenia
– Operatorzy pokochali wózki od pierwszego wejrzenia. Dzięki właściwościom jezdnym tych maszyn przepracowanie całej zmiany jest bezbolesne. Dostajemy od pracowników w tym temacie jedynie pozytywną informację zwrotną. – mówi Kevin Willis. – Z rozwiązań STILL korzystamy już od 9 lat, ale w procesie decyzyjnym zawsze kluczowe są opinie operatorów. Przetestowali wózki wielu innych dostawców, ale szczególnie upodobali sobie te maszyny. Z drugiej strony, jako kierownictwo, mamy poczucie, że ich konstrukcja nie ma sobie na rynku równych, nie musimy więc martwić się o ich niezawodność – relacjonuje menadżer Total Produce do spraw zdrowia i bezpieczeństwa pracy.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.