Wózki na nocną zmianę
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Giełdy owoców i warzyw obsługują interesantów w godzinach porannych. By przygotować obiekt i towar na ich przybycie, prace trwają zazwyczaj nocą. Jak wyposażane są wózki funkcjonujące w takich warunkach? Sprawdziliśmy na przykładzie hurtowni Total Produce w Southampton.
Total Produce to największy na świece wytwórca owoców i warzyw z ponad setką oddziałów w 30 krajach. W ramach działalności spółki funkcjonują kompletne łańcuchy przepływu materiałów z farm do zakładów przetwórstwa, chłodni, magazynów i pakowni – aż po dystrybucję do handlu hurtowego, detalicznego i branży HoReCa. – Jako jeden z największych w świecie producentów i dostawców świeżych owoców jesteśmy dumni z jakości oferowanych towarów, pełnej transparentności łańcuchów dostaw oraz usług dostosowanych do potrzeb naszych klientów – mówi Colin Jauncey, menadżer oddziału Total Produce w Southampton. Flotę transportu wewnętrznego chłodni przy tamtejszej hurtowni zasiliły ostatnio nowe wózki widłowe.
Charakterystyka obiektu
W oddziale Total Produce w Southampton znajduje się funkcjonujący siedem dni w tygodniu w godzinach od 21 do 11 magazyn z chłodniami. Obsługiwana przez niego hurtownia specjalizuje się w handlu owocami (w tym egzotycznymi), warzywami, grzybami, ziołami i sałatami. Firma prowadzi działania zgodnie z GLOBALG.A.P. – najpopularniejszym w świecie systemem certyfikacji dobrych praktyk rolniczych. Zapewnia on bezpieczeństwo produkcji żywności i dąży do zmniejszenia jej niekorzystnego wpływu na środowisko i zdrowie konsumenta, uwzględniając przy tym względy etyczne oraz zalecenia dla kreowania przyjaznych warunków pracy. Między innymi w związku z tym ważnym kryterium doboru rozwiązań transportu wewnętrznego są w Total Produce kwestie ekologii oraz BHP. Z uwagi na sposób aranżacji obiektu w Southampton i specyfikę pracy w nocy wózki musiały także charakteryzować się kompaktową konstrukcją i dobrą widocznością niezależnie od warunków zewnętrznych. Tempo pracy bywa duże, istotne było więc także to, by pojazdy były solidne, proste w obsłudze i by można było na nich polegać.
Zastosowane rozwiązanie
W ramach ostatniej rozbudowy floty oddziału Total Produce w Southampton firma odebrała pozyskane z myślą o załadunku ciężarówek oraz obsłudze magazynu hurtowni 4 czołowe wózki elektryczne STILL RX 20. – Nowe RX 20 zostały rekomendowane klientowi w związku z najwyższą wydajnością, najdłuższym czasem pracy na jednej baterii i najmniejszym promieniem skrętu w swojej klasie – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Nie bez znaczenia był także niski pobór mocy oraz względy ergonomiczne. Z zastosowanym wyposażeniem wózki umożliwiają komfortową i bezpieczną pracę w godzinach nocnych – dodaje. – Rozwiązania wykorzystane w STILL RX 20 zapewniają operatorom dobrą widoczność i wygodę. Przykładowo, ze względu na wąskie korytarze robocze oraz pracę na nocną zmianę zamontowaliśmy w nich system Blue Safety Light – mówi Kevin Willis, H&S Operations Manager w Total Produce. Niebieskie światło sygnalizuje innym uczestnikom ruchu kierunek, w którym przemieszcza sią pojazd. Panoramiczny maszt EasyView minimalizuje z kolei ryzyko, że to operator kogoś lub czegoś nie zauważy.
Efekt wdrożenia
– Operatorzy pokochali wózki od pierwszego wejrzenia. Dzięki właściwościom jezdnym tych maszyn przepracowanie całej zmiany jest bezbolesne. Dostajemy od pracowników w tym temacie jedynie pozytywną informację zwrotną. – mówi Kevin Willis. – Z rozwiązań STILL korzystamy już od 9 lat, ale w procesie decyzyjnym zawsze kluczowe są opinie operatorów. Przetestowali wózki wielu innych dostawców, ale szczególnie upodobali sobie te maszyny. Z drugiej strony, jako kierownictwo, mamy poczucie, że ich konstrukcja nie ma sobie na rynku równych, nie musimy więc martwić się o ich niezawodność – relacjonuje menadżer Total Produce do spraw zdrowia i bezpieczeństwa pracy.
![Drugi kwartał roku nie zakończył się dobrze dla dla branży TLS. Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1498384548,w_172,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Drugi kwartał roku nie zakończył się dobrze dla dla branży TLS.
![Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_333406345,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
IT i technologie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/austin-distel-empz7yrzogw-unsplash,w_274,_small.jpg)
Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
Sektor gier na warszawskim parkiecie reprezentowany jest przez blisko setkę podmiotów, w tym niemal trzy czwarte na rynku alternatywnym. Notowane podmioty dały w tym roku zarobić trzykrotnie więcej niż te z indeksu szerokiego rynku. Na parkiet wchodzą kolejne spółki z branży, zaczynając przeważnie od rynku NewConnect, by potem przenieść się na Główny Rynek GPW.
Przemysł
Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pie-roboty-bariery-foto,w_133,_small.jpg)
Koszty pracy ludzkiej są nadal niskie, a korzyść z instalacji robota na linii produkcyjnej nie jest jeszcze tak duża. To – według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jedna z głównych barier w procesie robotyzacji w Polsce. Jednak dynamicznie rosnące średnie i minimalne wynagrodzenie, a także pogłębiający się niedobór pracowników mogą powoli tę tendencję zmieniać na korzyść robotów. Poza kwestią kosztową wadami, które widzą przedstawiciele firm przemysłowych, są m.in. zależność od stabilnych dostaw energii i technologii zagranicznych dostawców. Problemem nie są jednak kwestie obaw co do wpływu robotów na rynek pracy.
Zdrowie
Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lpr-szkolenia-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które tylko w ubiegłym roku były wzywane do prawie 12 tys. wypadków i pilnych, trudnych przypadków, muszą się ciągle szkolić, żeby być w stanie jak najlepiej pomagać pacjentom m.in. po ciężkich urazach, poparzeniach czy nagłym zatrzymaniu akcji serca. – Szkolenia to podstawa naszego funkcjonowania – podkreśla prof. dr hab. n. med. Robert Gałązkowski, koordynator Mobilnej grupy zabezpieczenia medycznego i wieloletni dyrektor LPR. Lekarze, ratownicy medyczni i pielęgniarze rozpoczęli szkolenia w warszawskim Centrum Edukacji Medycznej – specjalistycznym ośrodku Grupy LUX MED, gdzie mogą ćwiczyć najtrudniejsze techniki zabiegowe, ratujące życie pacjentów, w warunkach jak najbardziej odwzorowujących realia.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.