Komunikaty PR

Wpływ Internetu rzeczy na rozwój logistyki i zrównoważonego transportu

2022-12-06  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Inteligentne i zaawansowane technologicznie procesy, opierające się na algorytmach oraz infrastrukturze Internetu rzeczy, dostarczającej dane z wielu obszarów, sprawiają, że miasta stają się bardziej ekologiczne i przyjazne dla mieszkańców, a władze zyskują możliwość większej optymalizacji budżetu. Innowacyjne rozwiązania pozwalają zredukować zużycie wody i energii, a także przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców. Wszystko to wpisuje się w koncepcję smart city, która bazuje na cyfryzacji przestrzeni miejskiej.

Logistyka oraz transport to branże, które w dużym stopniu korzystają na narzędziach, jakie wnoszą technologie IoT (Internet of Things). Każdy dzień to miliony przechowywanych, monitorowanych oraz transportowanych towarów. Tak złożony proces wymaga bezpośredniego zaangażowania wielu osób, a także umiejętnego korzystania z właściwych narzędzi, pojazdów czy urządzeń. Internet rzeczy pozwala łączyć różne aktywa w ramach łańcucha dostaw, a następnie analizować wygenerowane dane. Wywiera to pozytywny wpływ na efektywność logistyki magazynowej, organizacji i koordynacji dostaw czy zarządzanie flotą.

Inteligentny transport

Co do zasady, Internet rzeczy odpowiada za stworzenie nici urządzeń, pojazdów oraz pozostałych przedmiotów, które są zdolne do gromadzenia, przetwarzania oraz wymiany danych. Ta zaawansowana technologia jest obecnie wykorzystywana między innymi przy monitoringu przesyłek czy inteligentnych systemach transportowych. Urządzenia bezprzewodowe, funkcjonujące w oparciu o hybrydową technologię IoT, są przymocowane do paczek, palet, a także kontenerów w celu śledzenia ich lokalizacji w czasie rzeczywistym. Inteligentny i zaawansowany technologicznie transport bazuje na bieżącej analizie stanu technicznego pojazdów, co pozwala z wyprzedzeniem przewidywać ich awarię lub planować przeglądy techniczne.

Śledzenie przesyłek na każdym etapie realizacji zlecenia ma kluczowe znaczenie dla branży transportu i logistyki. Internet rzeczy często jest nazywany "trzecią rewolucją przemysłową", a dla wielu firm kurierskich stanowi wiodącą, strategiczną inicjatywę technologiczną. Spośród wszystkich technologii, kształtujących IoT, w pierwszej kolejności wyróżniają się łączność bezprzewodowa, sensory oraz chmura. Jego największą zaletą jest natomiast sukcesywna poprawa wyników w obszarze efektywnego czasu pracy i zwiększenie wydajności całego łańcucha dostaw.

Optymalizacja budżetu

W wielu przypadkach w ramach strategii IoT można wykorzystać istniejące technologie – od sieci bezprzewodowych, przez komputery mobilne, po oprogramowanie biurowe. W miarę upowszechniania się bezprzewodowych sieci szerokopasmowych, proces implementacji Internetu rzeczy staje się znacznie szybszy i bardziej zoptymalizowany pod kątem budżetowym.

Transport jest jednak na tyle szerokim pojęciem, że dotyka także innych obszarów, które nie są wprost związane z sektorem KEP. Europejskie oraz polskie miasta mają do dyspozycji coraz więcej inteligentnych i zaawansowanych technologii. Korzystają one z różnorodnych sensorów, algorytmów oraz metod AI, aby skutecznie analizować i przetwarzać informacje usprawniające funkcjonowanie w czasie rzeczywistym. Skuteczne zarządzanie miejskimi ekosystemami w coraz większym stopniu wymaga stosowania narzędzi cyfrowych oraz gromadzenia i analizy wszelkich dostępnych danych. Inteligentne systemy transportowe, jak na przykład komunikacja M2M, czyli Machine to Machine oraz ITS – Intelligent Transportation System, służą optymalizacji ruchu ulicznego. Informują mieszkańców o możliwych utrudnieniach, pozwalając w danej sytuacji na wybór alternatywnej i szybszej trasy. Zarządzający miastem uzyskują informacje, które umożliwiają lepszą organizację koniecznych remontów dróg oraz rozbudowę infrastruktury, bez wywoływania znacznych utrudnień w życiu mieszkańców.

Marek Stawiński

CEO

NaviParking

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.