Wroclavia z pomocą dla personelu medycznego
Wroclavia należy do grupy Unibail-Rodmaco-Westfield, która działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu zawsze traktowała priorytetowo. – W czasie epidemii nie może być inaczej – podkreśla Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. – Jesteśmy zainteresowani naszymi sąsiadami i uważnie słuchamy próśb o wsparcie lokalnych inicjatyw. Widząc, jak wielkim poświęceniem każdego dnia wykazują się pracownicy placówek medycznych, naszą pomoc skierowaliśmy właśnie do nich.
Dyrekcja Wroclavii zdecydowała m.in. o włączeniu się w akcję #NaRatunekRatownikom i przekazała prowiant dla ratowników medycznych z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Borowskiej. Produkty spożywcze o długim terminie ważności zabezpieczają personel na wypadek sytuacji, w której placówka zostałaby objęta kwarantanną. Tak stało się do tej pory we Wroclawiu m.in. na oddziale onkologicznym w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym przy ul. Kamieńskiego.
Wroclavia przekazała również darowiznę na rzecz akcji, w ramach której powstają przyłbice ochronne dla pracowników służb medycznych (https://zrzutka.pl/folia). Wykorzystywana do tego jest technika druku 3D. Do tej pory organizatorzy akcji przekazali do dolnośląskich szpitali prawie 3,5 tysiąca przyłbic. Blisko tysiąc kolejnych powstanie dzięki wsparciu udzielonemu przez Wroclavię. Środki ochrony trafią do lekarzy i ratowników szybko, bo produkcja jednej przyłbicy trwa kilkanaście sekund. W efekcie akcji przyłbicę otrzyma nawet co 3 pracownik służby zdrowia na Dolnym Śląsku.
– Pandemia to czas, w którym należy się zjednoczyć i działać razem, aby pokonać kryzys. W czasie, który jest trudny pod wieloma względami, potrzebę zrobienia „czegoś dobrego” traktujemy jako obowiązek – podsumowuje Małgorzata Woźniak.
Grupa Unibail-Rodmaco-Westfield działania wspierające służby medyczne i inicjatywy lokalne w dobie epidemii traktuje jako oczywisty obowiązek. Oprócz Wroclavii, tego rodzaju aktywność podjęły inne centra handlowe należące do grupy URW Polsce, które działają w Warszawie. Westfield Arkadia pomaga rodzinom zmagającym się z problemami finansowymi, dostarczając im podstawowe produkty spożywcze, wspiera też zakup artykułów ochronnych dla szpitala zakaźnego na Woli. Podobne działania podjęła Galeria Mokotów, która wspiera szpital MSWiA oraz CH Ursynów pomagające Instytutowi Onkologii. Galeria Wileńska zaangażowała się w pomoc osobom samotnym i seniorom, wspierając inicjatywę dostarczania im posiłków z praskich restauracji.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.