WSPÓŁCZESNA ODZIEŻ MEDYCZNA – POŁĄCZENIE PROFESJONALIZMU I STYLU
Czy pracując w branży medycznej i beauty możemy zachować funkcjonalność, wygodę i styl? Standardowa i znana nam wszystkim odzież występująca w zawodach medycznych kojarzy się głównie z prostym i nudnym krojem oraz jednobarwnym i niewyrazistym fartuchem. Dzięki nowoczesnym trendom i podążaniu za potrzebami pracowników coraz częściej możemy zaobserwować jak garderoba medyczna poszerza swój wachlarz modeli uniformów oraz staje się różnorodna i stylowa.
Co musi posiadać odzież medyczna
Główna cecha jaka musi być zachowana przy projektowaniu strojów medycznych to ochrona pracownika przed drobnoustrojami przenoszącymi się podczas kontaktu z pacjentem. Odpowiednia higiena i poczucie bezpieczeństwa w pracy to podstawa dla każdego medyka pracującego w różnych środowiskach. Kolejną równie istotną funkcją jest budowanie pełnego zaufania wizerunku wśród pacjentów i klientów.
- Profesjonalny ubiór nie tylko wzbudza autorytet, ale stanowi również symbol przy identyfikacji pełnionego stanowiska. Zważywszy na ilość czasu spędzanego w pracy, fundamentalną składową każdego uniformu jest także poczucie komfortu i wygody. Swobodne i nieskrępowane poruszanie się w ubraniach jest niezwykle ważne podczas pracy czy też w trakcie wykonywania różnorodnych zabiegów – mówi Marlena Stielow, właścicielka firmy ekskluzywnych fartuchów Bonkitel.
Strój służbowy salonów medycznych
Wymienione wyżej właściwości, które są notabene najistotniejsze podczas projektowania uniformów pracowniczych nie są już tak wystarczalne i wymagają dopełnienia. Niezależnie od miejsca pracy każda kobieta ma prawo prezentować się ładnie i atrakcyjnie. Potrzeba wyrażania siebie była dotychczas zabijana przez nieestetyczne a wręcz nudne kitle, na szczęście to się sukcesywnie zmienia. Współczesna odzież medyczna może nie tylko zapewniać bezpieczeństwo i wygodę w pracy, ale również dodawać szyku i elegancji. Co za tym idzie?
- Ekskluzywne damskie fartuchy laboratoryjne powinny podkreślać profesjonalizm i styl specjalistek z dziedziny medycyny, farmacji czy kosmetologii. Prowadząc własną klinikę lub gabinet, warto zadbać o jak najlepsze pierwsze wrażenie, które pomoże klientowi bądź pacjentowi odprężyć się i zaufać w kwestii przeprowadzanych zabiegów czy usług. Pamiętajmy, że nie tylko wystrój wnętrza, do którego wchodzi klient, ma znaczenie, ale ważne jest również pierwsze spojrzenie na pracownika - zaznacza Marlena Stielow.
Duża różnorodność elementów garderoby medycznej pozwala na podkreślanie atutów sylwetki czy też dobór materiałów do swoich potrzeb. Modne kroje dopasowane do figury pracownika czy też bogata liczba fasonów i wzorów, to aspekty, dzięki którym kobieta może czuć się w pracy modnie i stylowo. Niektórym zależy na podkreśleniu talii, innym zaś na dobraniu odpowiedniego koloru fartucha. Wspólnym mianownikiem dla obydwu przypadków jest zdecydowanie elegancka prezencja. To ona dodaje pewności siebie i niekiedy nadaje charakteru indywidualnym jednostkom. Dobrze dobrana stylizacja w salonie medycznym wskazuje również na wysoką jakość oferowanych usług i produktów. Co więcej, pierwsze wrażenie u klientów i pacjentów wywoływane jest właśnie na podstawie ubioru pracowników branży medycznej. Schludny i odpowiednio dobrany kitel wzbudza większe zaufanie oraz świadczy o wysokiej kulturze osobistej kadry medycznej. Niezależnie od profesji jaką wykonuje dany specjalista, każdy powinien mieć prawo wyrażać siebie i czuć się dobrze w swoim uniformie.
Bonkitel: polska marka ekskluzywnych kitli skierowanych do branży medycznej, farmaceutycznej oraz kosmetologicznej. Ponadczasowy design, włoski materiał oraz idealnie dopracowane dodatki tworzą w całości unikatowy, jedyny w swoim rodzaju produkt spełniający oczekiwania najbardziej wymagających profesjonalistów. Strona: www.bonkitel.pl

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.