Wspólny projekt słowackich STILL i DHL dla Volkswagena
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
We współpracy z DHL Logistics firma STILL Slovakia opracowała projekt efektywnego wykorzystania przestrzeni magazynowej w fabryce Volkswagen Slovakia w Bratysławie będącej jednym z największych zakładów branży automotive w kraju.
Zakład Volkswagen Slovakia w Bratysławie nieustannie ewoluuje, by być w stanie produkować kolejne modele samochodów. Na bieżąco optymalizowane są procesy i zagospodarowanie przestrzeni magazynowej. Wdrażane są coraz nowsze rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa. Za procesy logistyczne VW Slovakia – od zaopatrzenia i rozładunku po załadunek - całościowo odpowiada DHL Logistics Slovakia. Dzięki bliskiej współpracy firmy ze STILL Slovakia stworzono zaawansowany technicznie system intralogistyczny.
Intralogistyka ze STILL
By rozbudowany system logistyczny Volkswagen Slovakia mógł działać sprawnie, konieczne jest efektywne wykorzystanie zasobów i powierzchni magazynowej. Od 2007 r. jako dostawca przenośników i pojazdów transportu wewnętrznego z DHL Logistics Slovakia na rzecz zakładu w Bratysławie współpracuje firma STILL. – Długofalowe partnerstwo takie jak to zawsze opiera się o wzajemne zaufanie i jest uzależnione od umiejętności trafnego odpowiadania na potrzeby klientów – w tym przypadku specyficzne dla branży automotive – mówi Marián Fábry, Szef Sprzedaży STILL. Dodaje, że największym wyzwaniem w tym konkretnym wdrożeniu była optymalizacja procesów i zwiększenie efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Priorytetowo zadbano także o wysoką jakość obsługi serwisowej w całym okresie trwania umowy.
Szeroka gama technologii
W magazynie zakładu Volkswagen Slovakia w Bratysławie zastosowanie znajduje szeroka gama pojazdów intralogistycznych. Na flotę transportu wewnętrznego składa się łącznie ponad sto wózków widłowych STILL. Wykorzystywane są tu m.in.:
- elektryczne wózki widłowe RX 20 i RX 60
- wózki wysokiego składowania FM-X,
- zestawy transportowe ciągników elektrycznych z systemem LiftRunner,
- wózki systemowe VNA serii MX-X.
Czołowe wózki elektryczne służą tu głównie do załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych oraz do umieszczania towarów na półkach. Modele serii RX 20 wyróżniają się dynamicznym przyspieszeniem, prędkościami jazdy do 20 km/h oraz precyzją manewrowania. Z kolei wózki linii RX 60 o udźwigu do 8 ton używane są ze względu na wydajność, ergonomię, zwrotność i efektywność energetyczną. W magazynie wysokiego składowania zastosowanie znajdują wózki serii FM-X wyposażone w system Active Load Stabilization (ALS). W ramach jego funkcjonowania automatycznie generowany impuls redukuje wibracje masztu, skracając czas oczekiwania na ustanie jego drgań nawet o 80 procent. W sekcji konstrukcji nadwozia samochodów osobowych sprawdzają się zestawy transportowe z ciągnikami elektrycznymi oraz ramą LiftRunner z hydraulicznym podnośnikiem. Odpowiadają one za zaopatrzenie linii produkcyjnych.
Indywidualizowane wózki systemowe do bardzo wąskich korytarzy
We współpracy z DHL i z myślą o magazynie wysokiego składowania zakładu Volkswagena w Bratysławie firma STILL opracowała specjalny wariant systemowych wózków VNA serii STILL MX-X. – W odpowiedzi na potrzebę umieszczenia w hali jak największej liczby palet podjęto decyzję o zastosowaniu pojazdów o wysokości podnoszenia do 11 metrów zdolnych do jazdy w trybie półautomatycznym. Pozostając w łączności z systemem zarządzania magazynem, umożliwiają one operatorowi szybkie i sprawne przemieszczenie się do określonych miejsc paletowych. Ułatwia to pracę, poprawia jej bezpieczeństwo i zwiększa przepustowość magazynu. Akumulatory wózków są stale ładowane podczas pracy w alejkach roboczych. Oszczędza to zarówno czas na wymianę baterii, jak i koszty budowy i eksploatacji stacji ładowania - wyjaśnia Marian Fábry.
Szyty na miarę system regałów mobilnych
Celem optymalnego zagospodarowania przestrzeni magazynów firma STILL dostosowuje systemy regałowe do specyfiki każdego obiektu. Jednym z rozwiązań zapewniających wysoką gęstość składowania są zastosowane w zakładzie Volkswagena regały mobilne pozwalające na umieszczenie na tej samej powierzchni nawet dwukrotnie większej liczby miejsc paletowych niż w przypadku regałów konwencjonalnych. Rozwiązanie sprzyja także redukcji kosztów oświetlenia, ogrzewania i chłodzenia. Szyny regałów są gładko osadzone w podłożu, a system oświetlenia, który jest automatycznie aktywowany ruchem, zapewnia odpowiednią widoczność i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa.
Serwis na miejscu
Serwis wózków widłowych używanych w Volkswagen Slovakia odbywa się bezpośrednio w kompleksie – w punkcie serwisowym STILL na terenie zakładu. – Technicy STILL pracują w przestrzeni przystosowanej do potrzeb prac serwisowych. Jest ona w pełni wyposażona i restrykcyjne wymagania w zakresie jakości i bezpieczeństwa pracy – dodaje Marian Fábry z firmy STILL.

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.