Wspólny projekt słowackich STILL i DHL dla Volkswagena
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
We współpracy z DHL Logistics firma STILL Slovakia opracowała projekt efektywnego wykorzystania przestrzeni magazynowej w fabryce Volkswagen Slovakia w Bratysławie będącej jednym z największych zakładów branży automotive w kraju.
Zakład Volkswagen Slovakia w Bratysławie nieustannie ewoluuje, by być w stanie produkować kolejne modele samochodów. Na bieżąco optymalizowane są procesy i zagospodarowanie przestrzeni magazynowej. Wdrażane są coraz nowsze rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa. Za procesy logistyczne VW Slovakia – od zaopatrzenia i rozładunku po załadunek - całościowo odpowiada DHL Logistics Slovakia. Dzięki bliskiej współpracy firmy ze STILL Slovakia stworzono zaawansowany technicznie system intralogistyczny.
Intralogistyka ze STILL
By rozbudowany system logistyczny Volkswagen Slovakia mógł działać sprawnie, konieczne jest efektywne wykorzystanie zasobów i powierzchni magazynowej. Od 2007 r. jako dostawca przenośników i pojazdów transportu wewnętrznego z DHL Logistics Slovakia na rzecz zakładu w Bratysławie współpracuje firma STILL. – Długofalowe partnerstwo takie jak to zawsze opiera się o wzajemne zaufanie i jest uzależnione od umiejętności trafnego odpowiadania na potrzeby klientów – w tym przypadku specyficzne dla branży automotive – mówi Marián Fábry, Szef Sprzedaży STILL. Dodaje, że największym wyzwaniem w tym konkretnym wdrożeniu była optymalizacja procesów i zwiększenie efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Priorytetowo zadbano także o wysoką jakość obsługi serwisowej w całym okresie trwania umowy.
Szeroka gama technologii
W magazynie zakładu Volkswagen Slovakia w Bratysławie zastosowanie znajduje szeroka gama pojazdów intralogistycznych. Na flotę transportu wewnętrznego składa się łącznie ponad sto wózków widłowych STILL. Wykorzystywane są tu m.in.:
- elektryczne wózki widłowe RX 20 i RX 60
- wózki wysokiego składowania FM-X,
- zestawy transportowe ciągników elektrycznych z systemem LiftRunner,
- wózki systemowe VNA serii MX-X.
Czołowe wózki elektryczne służą tu głównie do załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych oraz do umieszczania towarów na półkach. Modele serii RX 20 wyróżniają się dynamicznym przyspieszeniem, prędkościami jazdy do 20 km/h oraz precyzją manewrowania. Z kolei wózki linii RX 60 o udźwigu do 8 ton używane są ze względu na wydajność, ergonomię, zwrotność i efektywność energetyczną. W magazynie wysokiego składowania zastosowanie znajdują wózki serii FM-X wyposażone w system Active Load Stabilization (ALS). W ramach jego funkcjonowania automatycznie generowany impuls redukuje wibracje masztu, skracając czas oczekiwania na ustanie jego drgań nawet o 80 procent. W sekcji konstrukcji nadwozia samochodów osobowych sprawdzają się zestawy transportowe z ciągnikami elektrycznymi oraz ramą LiftRunner z hydraulicznym podnośnikiem. Odpowiadają one za zaopatrzenie linii produkcyjnych.
Indywidualizowane wózki systemowe do bardzo wąskich korytarzy
We współpracy z DHL i z myślą o magazynie wysokiego składowania zakładu Volkswagena w Bratysławie firma STILL opracowała specjalny wariant systemowych wózków VNA serii STILL MX-X. – W odpowiedzi na potrzebę umieszczenia w hali jak największej liczby palet podjęto decyzję o zastosowaniu pojazdów o wysokości podnoszenia do 11 metrów zdolnych do jazdy w trybie półautomatycznym. Pozostając w łączności z systemem zarządzania magazynem, umożliwiają one operatorowi szybkie i sprawne przemieszczenie się do określonych miejsc paletowych. Ułatwia to pracę, poprawia jej bezpieczeństwo i zwiększa przepustowość magazynu. Akumulatory wózków są stale ładowane podczas pracy w alejkach roboczych. Oszczędza to zarówno czas na wymianę baterii, jak i koszty budowy i eksploatacji stacji ładowania - wyjaśnia Marian Fábry.
Szyty na miarę system regałów mobilnych
Celem optymalnego zagospodarowania przestrzeni magazynów firma STILL dostosowuje systemy regałowe do specyfiki każdego obiektu. Jednym z rozwiązań zapewniających wysoką gęstość składowania są zastosowane w zakładzie Volkswagena regały mobilne pozwalające na umieszczenie na tej samej powierzchni nawet dwukrotnie większej liczby miejsc paletowych niż w przypadku regałów konwencjonalnych. Rozwiązanie sprzyja także redukcji kosztów oświetlenia, ogrzewania i chłodzenia. Szyny regałów są gładko osadzone w podłożu, a system oświetlenia, który jest automatycznie aktywowany ruchem, zapewnia odpowiednią widoczność i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa.
Serwis na miejscu
Serwis wózków widłowych używanych w Volkswagen Slovakia odbywa się bezpośrednio w kompleksie – w punkcie serwisowym STILL na terenie zakładu. – Technicy STILL pracują w przestrzeni przystosowanej do potrzeb prac serwisowych. Jest ona w pełni wyposażona i restrykcyjne wymagania w zakresie jakości i bezpieczeństwa pracy – dodaje Marian Fábry z firmy STILL.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.