Wybór odpowiedniego urządzenia mobilnego kluczem do efektywności
Wskaźnik awaryjności, ergonomia, ekran oraz bateria to tylko niektóre z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie profesjonalnego sprzętu IT – według analizy przygotowanej przez Panasonic.
- W przypadku pracowników mobilnych nie ma jednego urządzenia, które będzie odpowiadało każdemu - wyjaśnia Jan Kaempfer, General Manager of Marketing for Mobile Solutions Business Division – Europe.
- Pracownicy z różnych branż wykorzystują urządzenia mobilne do bardzo różnych zadań i do pracy w różnych, często trudnych warunkach środowiskowych. Aby mogli efektywnie wykorzystywać swój czas pracy konieczne jest dostarczenie im takich urządzeń komputerowych, które odpowiadają ich potrzebom.
Analiza „Time To Do More” określa podstawowe elementy, które kupujący powinni wziąć pod uwagę przy wyborze urządzeń. Mowa o takich obszarach, jak:
Niezawodność
Awarie urządzeń oznaczają dla firm stratę czasu i pieniędzy. Biorąc pod uwagę średni wskaźnik awaryjności w branży na poziomie 18% i związane z tym przestoje w pracy, a także koszt samej naprawy (średnio 2800 euro), wskaźnik awaryjności urządzeń należy traktować jako kluczowy czynnik wyboru. W przypadku Panasonic jest on 9 razy niższy w porównaniu do średniej dotyczącej notebooków.
Zintegrowane funkcje
Możliwość zintegrowania dodatków, takich jak skanery kodów kreskowych i kamery termiczne, mogą zwiększyć wydajność. Testy porównawcze wykazały, że skanowanie kodów kreskowych za pomocą Panasonic
TOUGHBOOK G1 zajmuje 1/3 lub 1/4 czasu potrzebnego na wykonanie tego samego zadania za pomocą wiodącego tabletu konsumenckiego.
Czytelne ekrany w świetle dziennym
Kolejnym istotnym elementem jest ekran urządzenia, który musi być czytelny zarówno przy bardzo słabych warunkach oświetleniowych, jak i przy ostrym świetle dziennym. Testy pokazały, że czytelny ekran może skrócić czas czytania nawet o 25%.
Ergonomia
Konstrukcja urządzenia może mieć znaczący wpływ na produktywność oraz komfort pracowników. Panasonic, wprowadzając w swoich wytrzymałych urządzeniach skaner kodów kreskowych nachylony pod kątem nie tylko poprawił wydajność skanowania (średnio o 12%), ale też zmniejszył ryzyko powtarzających się urazów wśród pracowników. Dodatkowo wydajność poprawić mogą takie elementy, jak przyciski aktywacji skanera po obu stronach urządzenia (nawet o 13%).
Bateria
Bateria, jeśli nie wytrzymuje całego dnia pracy lub nie da się jej sprawnie wymienić, może znacząco spowalniać pracę. Warto zatem zwrócić uwagę na baterie o dużej pojemności, na możliwość wymiany w trybie hot swap oraz na wskaźnik awaryjności. Wszystkie te cechy przekładają się na niższy całkowity koszt posiadania urządzenia (TCO).
Raport wskazuje jeszcze na inne elementy ważne przy zakupie urządzeń do pracy, takie jak: warunki gwarancji i serwisu czy narzędzia analityczne. Zawiera także przykłady z Europy wyjaśniające, w jaki sposób organizacje z różnych branż wykorzystują wzmocnione urządzenia mobilne i jak wpływają one na ich codzienną pracę.
Pełny dokument można znaleźć pod linkiem: https://toughbook.panasonic.eu/time-to-do-more.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.