Wyjątkowa, pełna zieleni przestrzeń przy nowej inwestycji Eiffage we Wrocławiu

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Wyjątkowa, pełna zieleni i udogodnień przestrzeń powstaje przy nowej inwestycji Eiffage we Wrocławiu
Zróżnicowana roślinność, przestrzeń do zabaw dla dzieci oraz sąsiedzkiej integracji, a także miejsce do napraw rowerów czy strefa bio z uprawą ziół. W ten sposób Eiffage projektuje patio dla mieszkańców Atmo, wyjątkowego osiedla powstającego u wrót do Parku Mieszczańskiego. Odpowiedzialne projektowanie, uwzględniające lokalne uwarunkowania i szacunek do historii, to znak rozpoznawczy dewelopera z francuskiej Grupy Eiffage. Patio będzie korespondowało z powstającym Parkiem Mieszczańskim, w którego tworzenie deweloper także się zaangażował. Atmo, to 2 dwa budynki, w których zaprojektowano 113 mieszkań – w tym komfortowo urządzone kawalerki, przestronne mieszkania rodzinne i wyjątkowe apartamenty o powierzchni 140 mkw. Dostępna jest już tylko połowa lokali.
To będzie jedna z najlepiej przemyślanych i zaplanowanych przestrzeni wspólnych we Wrocławiu. Mieszkańcy Atmo będą mogli cieszyć się zielenią pod oknami swoich mieszkań praktycznie przez cały rok oraz korzystać z różnorodnych udogodnień. Na patio zaplanowano między innymi strefę bio, w której można będzie uprawiać swoje ulubione zioła. Znajdą się tam także karmniki, poidełka dla ptaków i domki dla owadów. Najmłodsi skorzystają ze strefy zabaw, podczas gdy dorośli będą mogli naprawić swój rower, podłączyć do ładowarki samochód elektryczny lub telefon albo zrelaksować się przy książce na jednej z wygodnych ławek lub w przestrzeni zaaranżowanej w formie amfiteatru. Całość dopełni zróżnicowana roślinność, w tym zimozielone krzewy. Z najwyższych pięter Atmo rozpościerać się będzie piękny widok na tereny zielone, a sama inwestycja przylega bezpośrednio do powstającego Parku Mieszczańskiego, w którego tworzenie deweloper również się zaangażował.
- Za każdym razem projekty Eiffage tworzymy z poszanowaniem danego miejsca i wyjątkową dbałością o kontekst architektoniczny. Bierzemy pod uwagę rosnące oczekiwania klientów, wobec niezbędnych na co dzień elementów zagospodarowania terenu osiedla. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić jeszcze więcej funkcjonalnych, ekologicznych i sprzyjających integracji sąsiedzkiej elementów apartamentów Atmo – mówi Tymon Nowosielski, prezes Eiffage Immobilier Polska.
Koncept patio został opracowany w oparciu o wytyczne Eco Avengers – grupy aktywistów doradzających przy tworzeniu przyjaznych ludziom i środowisku przestrzeni miejskich.
- W Atmo zastosowano prefabrykowane balkony. To technologia droższa od tradycyjnej, stąd wciąż nieczęsto spotykana w inwestycjach deweloperskich. Jej zaletą jest znacznie większa trwałość, co wzmacnia funkcję proekologiczną, podobnie jak uwzględnione w projekcie dachy retencyjne. Brak ogrodzeń, czy bezpretensjonalna adaptacja istniejącej tkanki historycznej, są rozwiązaniami istotnie prospołecznymi, które na pewno we współczesny sposób odpowiedzą na potrzeby przyszłych mieszkańców – mówi Paweł Wołejsza, ekspert Polskiego Związku Firm Deweloperskich, aktywista Eco Avengers.
Projekt Atmo powstał w duchu minimalizmu przy założeniu poszanowania dla historii okolicy. Projektanci nie chcieli, by w miejscu, w którym rewitalizację przejdzie budynek dawnej stajni, stare rywalizowało z nowym. Uznano, że skoro częścią inwestycji będzie historyczny, unikatowy obiekt, to trzeba mu dać należytą oprawę. Atmo powstaje na Kępie Mieszczańskiej, która ma za sobą wiele wcieleń. W XVI wieku była zamieszkiwana przez rybaków i flisaków, później była portem miejskim, polem strzeleckim, a w XVII wieku składowano na niej sól i żelazo. Dzisiaj to jeden z najszybciej rozwijających się rejonów Wrocławia, który odzyskuje dawny blask,
a rozbudowująca się infrastruktura, spełnia oczekiwania przyszłych mieszkańców. Atmo ulokowane jest w bezpośrednim sąsiedztwie Nadodrza. Odkryta na nowo dzielnica wyróżnia się oryginalną architekturą kamienic i wyjątkowym klimatem. To artystyczna część Wrocławia, gdzie najłatwiej można znaleźć krawców, zegarmistrzów, kapeluszników lub introligatorów.
----
Atmo w liczbach (budynek C i D łącznie):
- Adres inwestycji: ul. Dmowskiego 13, Wrocław
- Liczba kondygnacji: 6 nadziemnych, 1 podziemna
- Liczba mieszkań: 113
- Liczba lokali usługowych: 6
- Liczba miejsc parkingowych: 136 + 7
- Powierzchnia całkowita: 15 606 mkw.
- Generalny wykonawca: Eiffage Polska Budownictwo SA
- Inwestor: Eiffage Immobilier Polska sp. z o.o.
- Projekt: Maćków Pracownia Projektowa
- Więcej informacji : www.atmo-sfera.pl
---
Eiffage Immobilier Polska
Eiffage Immobilier Polska to deweloper odpowiedzialny za realizację inwestycji mieszkaniowych, inwestycji na wynajem, nieruchomości komercyjnych i handlowych. W portfolio spółki są apartamenty Villa Sadyba w Warszawie, Dom przy Źródle w Starym Podgórzu w Krakowie oraz Stalowa 27 – nowoczesna kamienica w sercu stołecznej Nowej Pragi. Deweloper aktualnie realizuje dwie inwestycje mieszkaniowe we Wrocławiu: Atmo na Kępie Mieszczańskiej oraz HB 1820 na Przedmieściu Oławskim. Firma planuje dalszy rozwój działalności w dużych aglomeracjach w Polsce.
Eiffage Immobilier Polska to część międzynarodowej grupy Eiffage – jednej z 10 największych grup budowlanych w Europie. Do najbardziej uznanych, światowych realizacji Eiffage należą: żagle Opery w Sydney, najwyższy w Europie wiadukt drogowy w Millau oraz szklana piramida Luwru. Eiffage Immobilier Polska łączy najlepsze praktyki międzynarodowej Grupy oraz ponad 30-letnie doświadczenie zdobyte na polskim rynku przez generalnego wykonawcę – Eiffage Polska Budownictwo. Cechą łączącą inwestycje Eiffage jest poszanowanie lokalnej historii i miejsca oraz połączenie dbałości o detal i piękno w kreowaniu przestrzeni do życia.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.