Wyłoniono najlepszego kierowcę pojazdów ciężarowych w Europie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Gábor Szabados najlepszym kierowcą pojazdów ciężarowych w Europie.
- Goodyear wyłącznym partnerem oponiarskim DAF Driver Challenge 2022.
Węgier Gábor Szabados zwyciężył w konkursie DAF Driver Challenge 2022, rozgrywanym w miniony weekend na torze testowym Goodyeara w Luksemburgu, pokonując w finałowej rozgrywce 14 zawodników. Łącznie w regionalnych testach wzięło udział ponad 1000 zawodników z 18 krajów.
W drodze po tytuł najsprawniejszego kierowcy pojazdów ciężarowych w Europie zawodnicy musieli stawić czoła różnym wyzwaniom, od sprzęgania naczepy i cofania, po jazdę ekologiczną oraz codzienne kontrole, takie jak monitorowanie stanu opon. Poza rywalizacją, finaliści uczestniczyli w siedmiu różnych warsztatach technicznych oraz z zakresu obsługi, zorganizowanych przez Goodyeara, zapoznając się z rodzajami testów, jakim poddawane są opony w fazie rozwoju.
„W imieniu Goodyeara chciałbym pogratulować każdemu kierowcy, który wziął udział w DAF Driver Challenge 2022 i Gáborowi Szabadosowi zdobycia tytułu ‘DAF Driver Challenge Champion 2022’. To dla nas zaszczyt, że możemy współpracować przy tak prestiżowym konkursie, który jest zgodny z naszymi wartościami i dążeniem do osiągania najlepszych wyników. Jesteśmy szczególnie dumni z naszej współpracy z firmą DAF, która jest zaangażowana w zwiększanie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju bez uszczerbku dla wydajności," powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.
Celem konkursu DAF Driver Challenge, organizowanego co roku i obejmującego zasięgiem całą Europę, jest wyłonienie najzdolniejszych kierowców samochodów ciężarowych. Finałowa, dwudniowa rywalizacja została rozegrana na torze testowym Goodyeara w Luksemburgu, na którym na co dzień testuje się opony do samochodów osobowych i ciężarowych, aby uzyskać jak najlepsze osiągi i wydajność. Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon na potrzeby konkursu, który jest zarazem kolejnym elementem udanej współpracy z marką DAF.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.