Komunikaty PR

Wynajmij biurko na godziny i… wyjdź z domu!

2020-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

 

Coworking, czyli „praca razem”

Określenie własnych potrzeb i preferencji to klucz do sukcesu. Szukając możliwości pracy w przyjaznej przestrzeni biurowej, w elastycznym wymiarze godzin, z dobrą kawą i całym zapleczem usług sekretariatu w pakiecie, warto przyjrzeć się biurom coworkingowym. Jak działają? To nic innego, jak przestrzeń do wspólnej pracy ludzi z różnych branż - freelancerów, mikroprzedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, czy po prostu pracowników etatowych firm, których główna lokalizacja znajduje się w innymi mieście. O sukcesie coworkingów, nierzadko decyduje także atrakcyjna lokalizacja i pakiet unikalnych usług dodatkowych.

Na godziny i z własnym fotelem

W praktyce, coworking oznacza możliwość wynajęcia pojedynczego biurka (tak, nawet fotel możesz przynieść swój!) w obrębie współdzielonej z innymi przestrzeni biurowej na określony czas – już od jednej godziny, przez tyle dni w miesiącu ile potrzebujesz. Jego największą zaletą jest ogromna elastyczność w zakresie dostępności i szeroki zakres usług dodatkowych. W zależności od potrzeb, można przyjść ad hoc, prosto z ulicy, by popracować w ramach „hot desk”, czyli biurka wynajmowanego na godziny. Szukając miejsca na doraźne spotkania z klientami czy szkolenia, można skorzystać z w pełni wyposażonej sali konferencyjnej, wydrukować dokumenty, czy popracować w kameralnej atmosferze tylko dzień lub dwa w tygodniu. Przy wynajmie długoterminowym biurko przypisywane jest do najemcy, co oznacza, że pod jego nieobecność nikt inny nie może z niego korzystać.

Dla freelancera i korpoludków

Co ciekawe coraz częściej z pracy w biurach coworkingowych korzystają całe zespoły kreatywne, działy dużych firm i korporacji. Dzięki wyjściu poza główną siedzibę, zyskują „oddech” i zupełnie nową perspektywę, która sprzyja twórczej aktywności. Niezaprzeczalną wartością tej formy wynajmu jest przenikanie się doświadczeń ludzi, którzy świadczą różne usługi, działają w obrębie odmiennych branż. Wspólna przestrzeń biurowa to miejsce oparte na relacjach, a atmosfera jaką tworzą pracujący w niej ludzie jest jednym z wyznaczników sukcesu danego miejsca. 

Wyróżnij się, albo zgiń!

Biorąc pod uwagę bardzo zróżnicowane potrzeby najemców oraz coraz większą konkurencję na rynku biur coworkingowych, ich właściciele starają się oferować unikalne usługi dodatkowe. Standardem na ogół jest prowadzenie wirtualnego biura, czyli obsługa korespondencji firmowej i udostępnienie najemcy adresu biura coworkingowego, jako adresu korespondencyjnego czy rejestracyjnego firmy. 

W naszym biurze coworkingowym zapewniamy profesjonalną obsługę sekretarską (obsługa korespondencji, spotkań itp.), a także pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej i wprowadzeniu towarów i usług na rynek UE, Ukrainy, Białorusi. Naszym klientom gotowi jesteśmy zaoferować obsługę księgową, świadczoną przez zaprzyjaźnione biuro rachunkowe na korzystnych warunkach, konsultacje i pomoc w rejestracji firmy oraz usługi tłumaczy, a także usługę „managera wirtualnego", czyli reprezentację interesów klienta na wybranym rynku.- mówi Nataliia Shymborska, prowadząca biuro coworkingowe Any Time Coworking w centrum Krakowa.

Czy będzie bezpiecznie?

Zachowywanie podstawowych zasad higieny, częste i prawidłowe mycie rąk, regularna dezynfekcja miejsc szczególnie narażonych na kontakt z wirusem tj. klamki, blaty, poręcze, czy też odpowiedzialne korzystanie z przestrzeni z zachowaniem min. 1,5 metrowej odległości od współpracowników, to nawyki, który zapewne zostaną z nami na dłużej. Gdy sytuacja wróci do normy sprzed epidemii, każda przestrzeń publiczna, w tym biura, będą musiały bezwzględnie dostosować się do nowej rzeczywistości, by zapewnić bezpieczeństwo swoim najemcom. Dotyczyć to będzie wszystkich – nie tylko coworkingów, które już wdrożyły wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, ale także wynajmowanych firmom dużych przestrzeni biurowych czy konferencyjnych, dostępnych publicznie. 

Dlaczego tak tanio?

I najważniejsze pytanie – ile to kosztuje? Paradoksalnie niewiele, a zdecydowanie mniej niż wynajem całego biura, pokoju czy powierzchni konferencyjnej. Możliwość elastycznego dopasowania pakietu do własnych potrzeb sprawia, że koszty zaczynają się od 15 zł za godzinę, 50 zł za dzień i sięgają 125-650 zł za miesiąc, w zależności od liczby dni efektywnej pracy.

Czy warto? Jeśli praca w domu nie daje satysfakcji, sprawia że efektywność i wydajność spada równie szybko jak poziom motywacji do działania, warto rozważyć próbę pracy w coworkingu. Chociażby po to, by zyskać nową perspektywę i móc z pełną odpowiedzialnością zostać jego zwolennikiem lub hejterem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.