Komunikaty PR

Wzmocnione urządzenia TOUGHBOOK wspierają cyfryzację służb ratowniczych

2021-03-12  |  14:00
Biuro prasowe

Postępująca cyfryzacja ma na celu jak najlepsze wykorzystanie krytycznych informacji przez służby ratownicze, w szczególności pracowników pogotowia. Rozwój aplikacji i oprogramowania idzie w parze z rozwojem urządzeń mobilnych nadających się do użytku w ruchu oraz w sytuacjach ekstremalnych - czy to w terenie, czy w środkach transportu, takich jak karetki i helikoptery. Urządzenia te muszą zapewniać ciągłą łączność i wytrzymałą baterię, która pozwala na nieprzerwaną pracę przez wiele godzin.

Panasonic odpowiada na tę potrzebę oferując najnowocześniejsze rozwiązania sprzętowe i programowe. Linia wytrzymałych urządzeń TOUGHBOOK, składająca się z notebooków, tabletów i urządzeń podręcznych, jest obecnie wykorzystywana w tysiącach pojazdów ratowniczych w całej Europie. Stanowią one część wyposażenia organizacji i służb ratunkowych, takich jak Departament Zdrowia i Pogotowie Ratunkowe West Midlands w Wielkiej Brytanii, pogotowie ratunkowe w Rumunii, Holandii, Szwecji, Irlandii i Czechach, a także regionalne oddziały ratunkowe we Włoszech.

Modele TOUGHBOOK wyposażone są m.in. w dedykowane stacje dokujące i wytrzymałe paski na rękę ułatwiające ich przenoszenie, pozwalające na ergonomiczne użytkowanie urządzenia zarówno w pojazdach, jak i podczas działań w terenie.

Szybka interwencja

Zastosowanie urządzeń mobilnych, w połączeniu z dedykowaną platformą chmurową, pozwala na informatyzację procesów ratowniczych, zapewniając bezpośrednie połączenie pomiędzy centrami operacyjnymi a szpitalnymi oddziałami ratunkowymi. W przeszłości wszystkie dane i czynności były zbierane i rejestrowane za pomocą dokumentów papierowych i telefonu, co wiązało się z wieloma niedogodnościami. Obecnie operator w centrali może natychmiast zarejestrować dane osoby proszącej o interwencję i przesłać je bezpośrednio do oddziału ratunkowego: w ten sposób personel w karetce może natychmiast zobaczyć na swoim urządzeniu mobilnym adres i dane niezbędne do przeprowadzenia interwencji, m.in. kod kolorystyczny kategoryzujący zgłoszenie w zależności od stanu pacjenta.

Informacje dostępne w czasie rzeczywistym

Do tabletu można bezprzewodowo podłączyć sprzęt EKG, monitorujący ciśnienie krwi czy poziom tlenu. Dane są natychmiast przekazywane do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta oraz do aplikacji, którą można przeglądać na tablecie. W ten sposób dane i historię pacjenta można zebrać i przesłać do szpitala przed jego przybyciem, oszczędzając cenny czas i zasoby. Tak zwana „cyfrowa karta pacjenta” pomaga również pracownikom służby zdrowia w podejmowaniu kluczowych decyzji podczas interwencji, minimalizując jednocześnie ryzyko błędnej diagnozy lub pomyłek w leczeniu. Dostęp do dokumentów w czasie rzeczywistym umożliwia ratownikom i lekarzom poznanie hostorii schorzeń i potencjalnych zagrożeń, takich jak choroby zakaźne czy niebezpieczne zachowania pacjenta. W ten sposób zapewniony jest wyższy poziom bezpieczeństwa zarówno dla pacjentów, jak i pracowników medycznych.

Monitorowanie podczas opieki domowej

Oprócz połączeń alarmowych, urządzenia mobilne mogą być również wykorzystywane w opiece domowej, na przykład do monitorowania starszych pacjentów. Pracownicy służby zdrowia sprawdzają dzięki nim parametry życiowe, a w przypadku osiągnięcia poziomów alarmowych automatyczne powiadomienia wysyłane są do lekarzy specjalistów. Można też organizować wideorozmowy między lekarzem, pracownikiem pogotowia a pacjentem. Pozwala to na szybsze reagowanie i udzielanie specjalistycznych porad w razie potrzeby.

Korzyści długoterminowe

W miarę jak służby ratunkowe pracują z rozwiązaniami mobilnymi, podkreśla się również inne długoterminowe korzyści. Zebrane dane można wykorzystać na przykład do prognozowania, tworzenia map pokazujących, gdzie i kiedy najprawdopodobniej dojdzie do wypadku drogowego, a następnie umieszczania w pobliżu zespołów ratowniczych.

Ponadto podkreśla się korzyści ekonomiczne: o wiele więcej pacjentów może być leczonych na miejscu, z możliwością dwustronnej komunikacji pomiędzy ratownikami medycznymi a specjalistami w szpitalu, co w niektórych przypadkach całkowicie eliminuje konieczność transportu pacjenta do szpitala.

Co ważne, urządzenia z serii TOUGHBOOK zostały poddane w ostatnim czasie testom związanym z ich dezynfekcją. Panasonic zastosował, a następnie ocenił 5 różnych środków dezynfekujących, sprawdzając wytrzymałość 9 różnych modeli, w tym najnowszego modelu TOUGHBOOK 55 oraz najpopularniejszych tabletów i urządzeń przenośnych G1 i N1.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.