Komunikaty PR

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

2025-04-09  |  10:45
Biuro prasowe
DPD Polska - Market Świeżości DPD

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości produktów sprawiły, że e-grocery stało się jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w polskim e-commerce. Firma DPD dostosowuje swoje usługi do rosnących potrzeb konsumentów rozwijając m.in. Market Świeżości DPD. Liczba partnerów oferujących świeże produkty na platformie przekroczyła już 70 podmiotów, co potwierdza rosnące zainteresowanie tym modelem zakupów.

Rynek e-grocery w Polsce rozwija się w imponującym tempie - jego obecna wartość wynosi około 4 mld złotych (930 mln euro), a prognozy przewidują skok nawet do 14 mld złotych (3,2 mld euro) w ciągu najbliższych trzech lat [1].

Co napędza ten trend? Eksperci wskazują na kilka kluczowych czynników. Po pierwsze, pandemia zmieniła nawyki konsumenckie i przyzwyczaiła Polaków do zakupów online, dzięki czemu zwiększył się także popyt na zakup w sieci artykułów spożywczych. Po drugie, wygrywa wygoda i dostępność - zakupy online eliminują konieczność stania w kolejkach czy noszenia ciężkich toreb, a także umożliwiają dostęp do produktów spoza lokalnych sklepów. Po trzecie, rynek rozwija się dzięki inwestycjom. Coraz więcej platform oferuje sprzedaż żywności online, a nowoczesne technologie e-commerce, takie jak Market Świeżości, ułatwiają ten proces.

„Polska jest liderem w produkcji żywności w Europie, co sprawia, że rynek e-grocery ma ogromny potencjał. Konsumenci nie tylko poszukują wygody, ale też coraz bardziej świadomie wybierają produkty wysokiej jakości – często od lokalnych producentów. Rosnąca popularność tego trendu nie jest przypadkowa. Konsumenci zaczęli szukać alternatywnych sposobów na zakupy i przekonali się, że produkty świeże mogą być dostarczane równie skutecznie, jak elektronika czy kosmetyki” – zauważa Renata Zyśk, kierownik ds. sprzedaży DPD Food.

Rekordowe wzrosty sprzedaży online w sektorze spożywczym

Nie tylko prognozy, ale również najnowsze wyniki sprzedaży wskazują na dynamiczny rozwój e-grocery. Jak wynika z raportu Krajowej Izby Gospodarczej [2], sektor żywności i napojów odnotował wzrost sprzedaży online o ponad 43 proc. rok do roku. Jak podkreślają eksperci, wzrost ten nie wynikał z sezonowości, co pozwala sądzić, że zmiana nawyków zakupowych Polaków może być trwała.

Jak zauważa ekspertka DPD, kluczowym aspektem w rozwoju e-grocery jest nie tylko dostępność produktów, ale również ich jakość.

Produkty spożywcze, szczególnie te świeże, wymagają specjalnych warunków transportu. Konsumenci oczekują, że otrzymają żywność w idealnym stanie – świeżą, pełnowartościową, niemal prosto z gospodarstwa rolnego czy hodowli. To właśnie jakość produktów oraz ich bezpieczny transport są dla wielu osób decydującym czynnikiem przy wyborze zakupów online. Dlatego też inwestujemy i np. rozwijamy technologię, która niezawodnie monitoruje cały łańcuch dostaw – dodaje Renata Zyśk.

Market Świeżości DPD – lokalna żywność na wyciągnięcie ręki

Rozwiązaniami, które wspierają rozwój e-grocery, są internetowe marketplace’y, które zrzeszają lokalnych producentów żywności. Platformy tego typu umożliwiają konsumentom łatwy dostęp do świeżych owoców i warzyw, nabiału, ryb, mięsa czy regionalnych przetworów, które są dostarczane prosto od producenta w idealnym stanie. Jedną z nich jest Market Świeżości DPD, gdzie swoje produkty oferuje już ponad 70 dostawców, a liczba ta sukcesywnie wzrasta. Dzięki podziałowi na kategorie oraz intuicyjnemu systemowi zamówień, konsumenci mogą szybko znaleźć interesujące ich produkty i zamówić je z dostawą pod drzwi w ramach usługi DPD Food. To wyjątkowe rozwiązanie dla osób, które cenią sobie zdrową żywność oraz chcą wspierać lokalne firmy.

Nowa era logistyki żywności

Rozwój e-grocery nie byłby możliwy bez odpowiednich rozwiązań logistycznych, które umożliwiają transport świeżej żywności w kontrolowanych warunkach. Obecnie w zasięgu usług transportu żywności od DPD Food znajduje się już blisko 50 proc. Polaków i jest dostępna m.in. w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Bydgoszczy, Toruniu, Wrocławiu, Krakowie czy Aglomeracji Śląskiej. Rozwój infrastruktury logistycznej, w tym certyfikowanych pojazdów chłodniczych oraz technologii monitorowania temperatury, pozwala na bezpieczny przewóz produktów nawet do odległych lokalizacji. Co ważne, usługa DPD Food jest dostępna zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i indywidualnych konsumentów, którzy chcą zamawiać świeże produkty w niewielkich ilościach np. restauracje – do 20 kg.

E-grocery w Polsce – co dalej?

Eksperci są zgodni: e-grocery ma przed sobą świetlaną przyszłość. Inwestycje w nowoczesne technologie logistyczne, rozwój marketplace’ów oraz zwiększająca się świadomość konsumentów dotycząca jakości żywności sprawiają, że ten segment e-commerce będzie rósł w siłę.

E-grocery to nie tylko wygoda, ale również szansa na poszerzanie i wprowadzanie różnorodności na rynku żywności. Dzięki platformom zrzeszającym producentów oraz nowoczesnym rozwiązaniom dostawczym konsumenci mogą sięgać po produkty najwyższej jakości, które są dostarczane wprost od wytwórców. To zmienia sposób, w jaki myślimy o zakupach spożywczych” – podsumowuje Renata Zyśk.

[1] https://www.trade.gov.pl/en/news/prospects-for-the-development-of-polish-e-commerce-in-2024-2028/?utm_source=chatgpt.com

[2] https://kig.pl/wp-content/uploads/2025/03/Miesiecznik-e-handlu_2025-02-24.pdf

Źródło informacji: DPD Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Żywienie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.