Yacht Coatings AkzoNobel rozpoczyna współpracę z Water Revolution Foundation
Bardziej zrównoważony przemysł jachtowy i pomoc w ochronie oceanów to główne cele partnerstwa pomiędzy Yacht Coatings AkzoNobel a organizacją Water Revolution Foundation.
W ramach podjętego przez firmę długofalowego zobowiązania do wprowadzania pozytywnych zmian w branży, AkzoNobel podzieli się z Water Revolution Foundation swoją wiedzą ekspercką i doświadczeniem, które zdobył podczas wielu dziesięcioleci pracy nad pionierskimi rozwiązaniami dla klientów na całym świecie.
Założona w 2018 roku Water Revolution Foundation jest organizacją non-profit, która działa na rzecz ochrony oceanów, pomagając przemysłowi jachtowemu w zmniejszeniu jego wpływu na środowisko.
– To naturalne połączenie w dążeniu do wspólnego celu. Zarówno nam, jak i fundacji zależy bowiem na stworzeniu bardziej świadomego ekologicznie i zrównoważonego przemysłu jachtowego – wyjaśnia Jean-Michel Gauthier, Dyrektor AkzoNobel Marine and Protective Coatings – Jesteśmy dumni z naszych zrównoważonych produktów, a dzięki temu partnerstwu zaangażowaliśmy się również w ochronę oceanów. Cieszymy się na bliską współpracę i z radością czekamy na efekty naszych wspólnych działań.
Robert van Tol, Dyrektor Water Revolution Foundation, dodaje: – AkzoNobel od wielu lat udowadnia, że jest liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Łączy nas pasja i dążenie do budowania sektora bardziej przyjaznego dla środowiska, dlatego jest nam niezmiernie miło powitać ich na pokładzie jako oficjalnego partnera. Z wielką przyjemnością angażujemy się w działania na rzecz stymulowania i przyspieszania zmian w przemyśle superjachtów.
AkzoNobel podzieli się w szczególności wiedzą zdobytą podczas opracowywania jednych z najbardziej innowacyjnych podkładów, wypełniaczy, farb nawierzchniowych i podwodnych powłok kadłubowych dostępnych na rynku – dostarczanych w ramach linii International i Awlgrip.
W ramach nowego partnerstwa Water Revolution Foundation – oraz szersze rynki jachtowe – będą również korzystać z bogatego doświadczenia AkzoNobel w zakresie technologii w wielu sektorach, w tym w przemyśle motoryzacyjnym, lotniczym i farb proszkowych.
Dzięki pomyślnemu wdrożeniu programu People. Planet. Paint. w zakresie zrównoważonego rozwoju, wyniki firmy w tym obszarze są mocno doceniane przez wpływowe agencje ratingowe. AkzoNobel przez sześć lat z rzędu otrzymywał najwyższą możliwą ocenę MSCI (AAA) i figuruje w rankingu Clean 2000, który wyróżnia firmy o najwyższych przychodach osiąganych ze zrównoważonych rozwiązań.
Więcej informacji na stronach: www.international-yachtpaint.com/en/gb/ i https://waterrevolutionfoundation.org/

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.