YOUSIGN wchodzi do Polski wyznaczając nowe standardy w podpisie elektronicznym
Pandemia Covid-19 przyspieszyła digitalizację w firmach. Nadal jednak bezpieczny i szybki cyfrowy obieg dokumentów stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza dla mniejszych podmiotów. Yousign chce wesprzeć mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w tym obszarze. Europejski lider na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami wchodzi do Polski ze swoim chmurowym rozwiązaniem.
Yousign to dostawca rozwiązań cyfrowych dla MŚP oraz mikrofirm, które umożliwiają natychmiastowe i bezpieczne wysyłanie, podpisywanie oraz śledzenie wszystkich rodzajów dokumentów. Za pośrednictwem stworzonej przez startup platformy, w 2021 roku sygnowano średnio 3 miliony dokumentów miesięcznie. Dla porównania, w 2020 roku było to „tylko” 800 tysięcy na miesiąc.
Przedsiębiorstwo po sukcesach na rodzimym, francuskim rynku, weszło z usługą na rynki niemiecki oraz włoski. Z platformy SaaS (Software as a Service) firmy, w formie subskrypcji, korzysta już 9 000 podmiotów, a zapotrzebowanie na bezpieczny podpis cyfrowy rośnie. Od tego roku rozwiązania dostawcy dostępne są również w Polsce, gdzie według raportu PARP[1], aż 99,8% firm stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Co ważne, Yousign jest zaufaną stroną trzecią (tzw. TTP – Trusted Third Party) i posiada certyfikat eIDAS (electronic IDentification, Authentication and Trust Services) wydany przez Komisję Europejską, standaryzujący przepisy dotyczące identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji cyfrowych. Gwarantuje także bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z europejskim rozporządzeniem RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych).
Yousign wspiera MŚP w ich cyfryzacji
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Yousign we Francji, dla 66% małych i średnich przedsiębiorstw oraz 56% dużych dematerializacja stanowi poważny problem. Zrezygnowanie z dokumentów w wersji papierowej na rzecz elektronicznej wymaga odpowiednich kompetencji cyfrowych oraz narzędzi technologicznych i prawnych. Właściciele firm często nie decydują się na ten krok, bojąc się m.in. skomplikowanego procesu i potencjalnych, kosztownych błędów. Nie inaczej jest w Polsce – raport PARP potwierdza, że mniejsze przedsiębiorstwa znacznie rzadziej wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Misją Yousign jest demokratyzacja podpisu elektronicznego i wspieranie przedsiębiorstw w procesie cyfryzacji. Startup upraszcza zarządzanie dokumentami i umowami, a tym samym pomaga zwiększać wydajność pracy klientów. Znaczne usprawnienie części administracyjnej pozwala specjalistom skoncentrować się na zadaniach o większej wartości dodanej. To szczególnie istotne w przypadku firm jedno- czy kilkuosobowych, niedysponujących oddzielnym działem zajmującym się umowami.
– Dzięki naszej platformie 75% zaproszeń do podpisu elektronicznego jest wysyłanych w czasie krótszym niż 5 minut, a 70% dokumentów podpisywanych w ciągu godziny. Nieprzyjemna „papierkowa robota” zostaje przeniesiona do komputera i można wykonać ją zdecydowanie sprawniej. Nasz e-podpis jest nie tylko szybki, ale też pozwala uporządkować dokumenty – mówi Paweł Zawisza, Country Manager Poland w Yousign.
Elektroniczny podpis stworzony z myślą o MŚP
Yousign to prosta i bezpieczna aplikacja webowa, która przyspiesza i ułatwia sposób składania podpisu elektronicznego dla MŚP. Upraszcza i optymalizuje procesy administracyjne firm, pomagając im w dematerializacji zarządzania dokumentami poprzez zautomatyzowanie procesu. Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet), jak i komputerach.
Utworzenie konta trwa mniej niż dwie minuty, a pulpit nawigacyjny umożliwia natychmiastowy dostęp do dokumentów i sprawdzenie, czy zostały one podpisane przez sygnatariuszy/odbiorców. Jeśli nie, można zaplanować automatyczne przypomnienia. Przed złożeniem podpisu możliwe jest dodanie dodatkowych elementów, np. prośby o zgodę na warunki umowy czy też usługi. Sama obsługa jest intuicyjna, dzięki czemu nauka systemu zajmuje kilka minut i jest dostępna dla każdego, nawet osób mniej obeznanych z nowinkami technologicznymi.
Yousign umożliwia również zintegrowanie elektronicznego podpisu z narzędziami wykorzystywanymi wewnątrz danej firmy poprzez API.
Szybki rozwój na europejskich rynkach
Yousign to główny europejski gracz na rynku podpisu elektronicznego i zarządzania dokumentami. Dzięki pozyskaniu funduszy w wysokości 30 mln euro w czerwcu 2021 r. rozwój firmy znacznie przyspieszył – na koniec 2021 roku startup mógł pochwalić się 2,5-krotnym wzrostem rok do roku. Tym samym stał się najprężniej rozwijającą się firmą w dziedzinie podpisu elektronicznego w Europie. Uzyskane środki w całości przeznaczone są na rozwój platformy. Już teraz nowe funkcje oraz szablony dokumentów dodawane są średnio raz na miesiąc.
– Dajemy sobie 3 lata na zajęcie wiodącej pozycji na rynku europejskim. Chcemy umożliwić wszystkim firmom, niezależnie od ich wielkości i sektora, dostęp do podpisu elektronicznego. Będziemy wspierać naszymi rozwiązaniami cyfrową transformację MŚP, aby usprawnić ich działalność i uwolnić potencjał zespołów – mówi Luc Pallovidino, współzałożyciel Yousign.
Przedsiębiorstwo planuje do 2024 r. osiągnąć liczbę 50 000 klientów w całej Europie. Równolegle z rozwojem zewnętrznym, Yousign intensywnie rozbudowuje także swoje zasoby ludzkie. Obecnie firma zatrudnia 150 pracowników, w 2022 roku zatrudni ponad 130 dodatkowych osób.
[1] https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/raport-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce-2021

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.