Za kilka dni inwestorzy będą mogli złowić w ofercie publicznej akcje WeirdFisha

WeirdFish S.A., niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji. Studio planuje pozyskać kwotę 2 mln zł z kampanii crowdinvestingowej prowadzonej na platformie Navigator Crowd. Pozyskany kapitał WeirdFish przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. spółka planuje wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.
– Poprzez crowdfunding chcemy dotrzeć do inwestorów, pokazać nasz projekt szerokiemu gronu odbiorców, a także stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Oddyssey: Your Space, Your Way. To właśnie na promocję tej gry, a także na prace nad kolejną produkcją chcemy przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki. Chcemy także zapewnić naszym inwestorom płynne wyjście z inwestycji, dlatego debiut na NewConnect planujemy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
W ramach planowanej kampanii inwestorzy będą mogli objąć akcje o wartości 2 mln zł. Wycena spółki przed emisją to 120 mln zł. Kampania prowadzona będzie na platformie Navigator Crowd.
- Bardzo cieszymy się, że studio założone przez tak uznanych i ogromnie doświadczonych twórców gier jak Marek Soból i Wiktor Szymański jest pierwszym emitentem na naszej platformie. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w kampanii mogą zapisać się na nasz newsletter na stronie www.navigatorcrowd.pl, aby być na bieżąco ze startem emisji. Emisja prowadzona będzie w formie otwartej, a jej wcześniejsze zakończenie możliwe będzie w momencie uzbierania całej kwoty.– podkreśla Artur Granicki, prezes Navigator Crowd.
W pierwszej grze studia WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi. Gra będzie dostępna w wersji Early Acces na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.
– Prace nad Oddyssey trwają. Jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mamy ukończone większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer, który udostępnimy już w trybie Early Access. Cieszę się, że w procesie wydawniczym będzie nas wspierało 505 Games. To światowej klasy publisher, który w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive – dodaje Marek Soból.
Budżet produkcji wynosi 8 mln zł. Nad grą pracuje 25 osób, są to stali współpracownicy oraz osoby wspomagające studio. W fazie koncepcyjnej znajdują się także 2-3 nowe projekty. Prace nad kolejnym tytułem prawdopodobnie rozpoczną się w 2022 roku.
Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.