Za kilka dni inwestorzy będą mogli złowić w ofercie publicznej akcje WeirdFisha

WeirdFish S.A., niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji. Studio planuje pozyskać kwotę 2 mln zł z kampanii crowdinvestingowej prowadzonej na platformie Navigator Crowd. Pozyskany kapitał WeirdFish przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. spółka planuje wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.
– Poprzez crowdfunding chcemy dotrzeć do inwestorów, pokazać nasz projekt szerokiemu gronu odbiorców, a także stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Oddyssey: Your Space, Your Way. To właśnie na promocję tej gry, a także na prace nad kolejną produkcją chcemy przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki. Chcemy także zapewnić naszym inwestorom płynne wyjście z inwestycji, dlatego debiut na NewConnect planujemy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
W ramach planowanej kampanii inwestorzy będą mogli objąć akcje o wartości 2 mln zł. Wycena spółki przed emisją to 120 mln zł. Kampania prowadzona będzie na platformie Navigator Crowd.
- Bardzo cieszymy się, że studio założone przez tak uznanych i ogromnie doświadczonych twórców gier jak Marek Soból i Wiktor Szymański jest pierwszym emitentem na naszej platformie. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w kampanii mogą zapisać się na nasz newsletter na stronie www.navigatorcrowd.pl, aby być na bieżąco ze startem emisji. Emisja prowadzona będzie w formie otwartej, a jej wcześniejsze zakończenie możliwe będzie w momencie uzbierania całej kwoty.– podkreśla Artur Granicki, prezes Navigator Crowd.
W pierwszej grze studia WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi. Gra będzie dostępna w wersji Early Acces na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.
– Prace nad Oddyssey trwają. Jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mamy ukończone większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer, który udostępnimy już w trybie Early Access. Cieszę się, że w procesie wydawniczym będzie nas wspierało 505 Games. To światowej klasy publisher, który w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive – dodaje Marek Soból.
Budżet produkcji wynosi 8 mln zł. Nad grą pracuje 25 osób, są to stali współpracownicy oraz osoby wspomagające studio. W fazie koncepcyjnej znajdują się także 2-3 nowe projekty. Prace nad kolejnym tytułem prawdopodobnie rozpoczną się w 2022 roku.
Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.