Za kilka dni inwestorzy będą mogli złowić w ofercie publicznej akcje WeirdFisha
WeirdFish S.A., niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji. Studio planuje pozyskać kwotę 2 mln zł z kampanii crowdinvestingowej prowadzonej na platformie Navigator Crowd. Pozyskany kapitał WeirdFish przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. spółka planuje wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.
– Poprzez crowdfunding chcemy dotrzeć do inwestorów, pokazać nasz projekt szerokiemu gronu odbiorców, a także stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Oddyssey: Your Space, Your Way. To właśnie na promocję tej gry, a także na prace nad kolejną produkcją chcemy przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki. Chcemy także zapewnić naszym inwestorom płynne wyjście z inwestycji, dlatego debiut na NewConnect planujemy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
W ramach planowanej kampanii inwestorzy będą mogli objąć akcje o wartości 2 mln zł. Wycena spółki przed emisją to 120 mln zł. Kampania prowadzona będzie na platformie Navigator Crowd.
- Bardzo cieszymy się, że studio założone przez tak uznanych i ogromnie doświadczonych twórców gier jak Marek Soból i Wiktor Szymański jest pierwszym emitentem na naszej platformie. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w kampanii mogą zapisać się na nasz newsletter na stronie www.navigatorcrowd.pl, aby być na bieżąco ze startem emisji. Emisja prowadzona będzie w formie otwartej, a jej wcześniejsze zakończenie możliwe będzie w momencie uzbierania całej kwoty.– podkreśla Artur Granicki, prezes Navigator Crowd.
W pierwszej grze studia WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi. Gra będzie dostępna w wersji Early Acces na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.
– Prace nad Oddyssey trwają. Jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mamy ukończone większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer, który udostępnimy już w trybie Early Access. Cieszę się, że w procesie wydawniczym będzie nas wspierało 505 Games. To światowej klasy publisher, który w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive – dodaje Marek Soból.
Budżet produkcji wynosi 8 mln zł. Nad grą pracuje 25 osób, są to stali współpracownicy oraz osoby wspomagające studio. W fazie koncepcyjnej znajdują się także 2-3 nowe projekty. Prace nad kolejnym tytułem prawdopodobnie rozpoczną się w 2022 roku.
Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.