Żabka wspiera małą przedsiębiorczość w Polsce
Już 6000 osób prowadzi swój biznes z uśmiechniętym logotypem Żabki w 950 miejscowościach w całej Polsce. Sieć w ostatnich latach przeprowadziła szereg zmian – zmodernizowała swoje placówki, wprowadzając zarówno nową wizualizację sklepów, ich wyposażenie oraz oświetlenie, jak i nowości w asortymencie. Sieć skoncentrowała się także na stworzeniu szeregu narzędzi technologicznych i rozwiązań, które podnoszą jakość współpracy franczyzowej. Żabka wspiera swoich partnerów biznesowych w różnych okolicznościach, a wypracowane przez nią instrumenty wspomagające rozwój i kompetencje franczyzobiorców, pozwalają im z powodzeniem prowadzić biznes.
Sieć cały czas się zmienia, tworząc nowe rozwiązania budujące prawdziwe partnerstwo biznesowe. Wspólnie z franczyzobiorcami wypracowuje wiele działań pozwalających jeszcze efektywniej prowadzić im własne biznesy. Dba jednocześnie o wysoki poziom kompetencji przedsiębiorców, kładąc szczególny nacisk na szkolenia i budowanie wiedzy.
– Cieszymy się, że już tylu franczyzobiorców prowadzi z nami sklepy Żabka w całym kraju. Ich wyjątkowość i różnorodność są siłą naszej sieci. Jesteśmy dzięki nim obecni w każdym niemal zakątku Polski, coraz częściej także w niewielkich miejscowościach, gdzie oferta Żabki do tej pory nie była łatwo dostępna dla mieszkańców. Nasza organizacja posiada niepowtarzalne zasoby, które pozwalają na stworzenie unikatowego programu wdrożeniowego do naszej sieci. Dzięki temu jest on efektywny i dopasowany do potrzeb naszych partnerów biznesowych. To daje szansę na start we własnym biznesie niemal każdemu, kto marzy o byciu przedsiębiorcą – podkreśla Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w Żabka Polska.
Atrakcyjna oferta i wsparcie dla przedsiębiorców w Żabce nie kończą się jednak na etapie dołączenia do sieci. Przekazywanie wiedzy i pozyskiwanie nowych umiejętności są istotnym elementem dalszego rozwoju franczyzobiorców w trakcie trwania całej współpracy. Niedawno sieć uruchomiła nową platformę szkoleniową, która pozwala jeszcze łatwiej i czytelniej zdobywać interesujące ich informacje nt. prowadzenia placówki, m.in. poprzez Bazę Wiedzy, cykle tematyczne czy możliwość zadawania bezpośrednich pytań szkoleniowcom. Z narzędzia mogą korzystać także pracownicy zatrudnieni w ich sklepach.
– Jako franczyzobiorcy otrzymujemy bardzo duże wsparcie od sieci, które pomogło nam przetrwać nawet w najtrudniejszych momentach pandemii. Dzięki Żabce mogę prowadzić własny sklep, nie mając dużego wkładu własnego na starcie. Korzystam też m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, na które nie byłabym w stanie samodzielnie sobie pozwolić. Sieć kładzie też mocny nacisk na szkolenia i muszę przyznać, że dzięki temu my – franczyzobiorcy – jesteśmy bardzo świadomymi przedsiębiorcami – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.
Nowi przedsiębiorcy przystępujący do sieci otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how oraz znaną wśród Polaków markę, która przyciąga klientów, szukających bogatej oferty produktowej i usługowej dostępnej w sklepach Żabka. Obecnie franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł, które wydatkowane są na zakup produktów regionalnych czy kasy fiskalnej.
Wszyscy franczyzobiorcy Żabki mogą ponadto liczyć na wsparcie ze strony specjalnej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, z którymi pozostają w stałym kontakcie przez cały okres współpracy, a także na szereg nowoczesnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore ułatwiająca im zarządzanie sklepem z poziomu smartfona. Sieć zapewnia swoim przedsiębiorcom także dodatkową pomoc w trudnych momentach. Od początku pandemii solidarnie wspiera franczyzobiorców m.in. bezpłatnie przekazując do sklepów środki ochrony osobistej i do dezynfekcji. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują też nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz” odpowiadające bieżącym potrzebom konsumentów. Żabka ściśle współpracuje również z Radą Franczyzobiorców, która reprezentuje głos wszystkich działających w sieci przedsiębiorców. Organ aktywnie uczestniczy w tworzeniu i opiniowaniu nowych projektów w sieci.
Jednocześnie sieć rozwija się, a tym samym sklepy prowadzone przez franczyzobiorców, stawiając na nowoczesne rozwiązania oraz w trosce o środowisko naturalne. W 2020 roku uruchomiona została pierwsza Żabka zasilana w pełni odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów, poprzez które zachęca się klientów do aktywnego trybu życia. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki stosowane w Żabka Café są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.
Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce, stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów.
Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza
Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Fundusz z oddziałem w Polsce wchodzi w finansowanie transportu morskiego
Polskie Marki na Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
PGE Polska Grupa Energetyczna oddała właśnie do eksploatacji największą elektrownię gazową w Polsce i jedną z najnowocześniejszych w Europie. Jednostka o mocy 1366 MW brutto jest zlokalizowana w Gryfinie w Zachodniopomorskiem. Dostarczy do sieci 1,4 GW mocy, dzięki czemu pokryje ok. 5 proc. krajowego zapotrzebowania na energię elektryczną, zapewniając dostawy dla ok. 3 mln gospodarstw. – To bardzo ważna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa i namacalny przykład tego, że transformacja energetyczna trwa – mówi wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka.
Bankowość
Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
Wzrost cen w ostatnich miesiącach przyspieszył. To efekt wyższych cen energii oraz usług. I choć listopad i grudzień mogą przynieść wyhamowanie wzrostów, to około 5-proc. poziom prawdopodobnie będzie się utrzymywać przez całą pierwszą połowę 2025 roku. Zdaniem dr. Jakuba Rybackiego z PIE dopiero w drugiej połowie inflacja może spaść do ok. 3,5 proc. To może oznaczać, że pierwsza obniżka stóp procentowych nie nastąpi na początku roku.
Transport
Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
Niewłaściwe oświetlenie samochodu może prowadzić do tragicznych w skutkach sytuacji na drogach. To o tyle istotne, że 98 proc. kierowców przyznaje, że bywają oślepiani przez reflektory aut jadących z naprzeciwka – przypominają eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. I zachęcają, żeby w ramach przygotowania samochodu do zimy sprawdzić ustawienie i moc świateł. W najbliższych tygodniach będzie to możliwe bezpłatnie w wybranych punktach.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.