Komunikaty PR

Żabu odnalezione w aplikacji Żappka!

2022-12-14  |  10:30
Biuro prasowe

Poszukiwania Żabu zostały zakończone! Żabu – wirtualna żaba, która uwielbia jabłka i częste prysznice przebywa w aplikacji Żappka, czekając na użytkowników, którzy będą chcieli się nim zaopiekować. Żabu uwielbia grać w gry i ma nadzieję, że znajdą się osoby, z którymi będzie mogło dzielić swoją pasję. Chcesz się zaopiekować Żabu? W dniach 12-19 grudnia br.[1] zarejestruj się na stronie: zabu.zabka.pl. Będziesz miał szansę dołączyć do 5 000 wyjątkowych graczy, którzy jako pierwsi poznają Żabu i przetestują jedyną na europejskim rynku retail grę dostępną tylko w aplikacji sieci sklepów Żabka.

Żabka nieustannie wdraża cyfrowe rozwiązania ułatwiające życie konsumentom; teraz rozszerza ten zakres o narzędzie dostarczające im rozrywki i wkracza na rynek gier mobilnych. Projekt powstał w oparciu o badania z udziałem użytkowników aplikacji Żappka – to oni m.in. brali udział w tworzeniu postaci Żabu. Testowa wersja gry trafi do 5 tys. graczy, natomiast finalny produkt dostępny będzie dla wszystkich użytkowników Żappki w 2023 roku.

Niebawem miną cztery lata od wprowadzenia aplikacji Żappka na rynek. Pobrało ją już ponad 10 milionów osób. Nieustannie dbamy o to, by była ona innowacyjna i wyróżniała się na tle innych tego typu. Teraz ruszamy z testem nowej funkcjonalności, jaką jest Żabu. Dlaczego gra? Bo branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Wartość globalnego rynku gier mobilnych stale rośnie, szacuje się, że w 2022 roku osiągnie poziom 196,8 mld USD.[2] Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier; dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty – mówi Dino Metaxas, director of digital acceleration w Żabka Polska.

W grudniu sieć rusza z testem Żabu, który umożliwi zdobycie gruntownej wiedzy na temat oczekiwań miłośników elektronicznej rozrywki, a zebrane informacje wyznaczą kierunki modyfikacji funkcjonalności zastosowanych w grze. W ten sposób Żabka chce uzyskać produkt maksymalnie dopasowany do oczekiwań.

Za stworzenie rozwiązania odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT:

Z ekscytacją realizujemy projekty łączące komunikację, biznes i technologię, dlatego wierzymy w ekspansję świata Żabu. Nie jest to bowiem tylko mobilna gra, a nowatorskie rozwiązaniem biznesowe, które wypracowaliśmy wspólnie z klientem. Kreatywna część gry - postać i jej charakter, nazwa, język, mechanika, scenariusze - są przemyślane i zaprojektowane w zgodzie z ideą Żappki, na czym nam zależało. Postać zaprojektowano w 3D, ponieważ taka technika pozwala nie tylko na atrakcyjne animacje, ale daje też perspektywę eksploatowania Żabu poza światem wirtualnym. Mamy nadzieję, że tak jak i my, polubią go wszyscy – mówi Jacek Karolak, Business Director 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Przygoda w świecie elektronicznej rozrywki

Główną postacią gry jest Żabu, czyli wirtualna żaba, która ma około 4 cm wzrostu. Uwielbia jabłka, częste prysznice i nie powinno zbyt długo przebywać bez opieki. A przede wszystkim… lubi grać w gry!

Wykonane w animacji 3D Żabu reaguje na zachowania klienta. Rozwija się i zdobywa kolejne poziomy gry, w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, również tych realizowanych dzięki zebranym na koncie punktom lojalnościowym – żappsom. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów.

Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. By ją ukończyć należy przejść 100 poziomów, a robiąc zakupy w sklepach sieci otrzymać dodatkowe punkty – za każdą wydaną złotówkę – 5 much, które są ulubionym przysmakiem Żabu i gwarantują mu przeżycie.

Po osiągnięciu wybranych poziomów na gracza czekają skrzynki z nagrodami, zawierające darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Uczestnicy, którzy przejdą wszystkie 100 poziomów i ukończą grę, otrzymają niespodziankę.

Użytkownicy Żappki wybrali Żabu

Opracowanie gry poprzedziły badania wśród użytkowników aplikacji Żappka – najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85% wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci – respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację. W trakcie testów pytano również o optymalny wygląd gry oraz jej nazwę. Aż 80% użytkowników z grupy docelowej wybrało Żabu.

Rośnie wartość globalnego rynku gier mobilnych

Jak wynika z analiz agencji Spicy Mobile rynek gier mobilnych, pod względem przychodów, jest obecnie największym i najszybciej rosnącym segmentem. W 2023 roku jego wartość powinna przekroczyć 100 mld USD, a liczba użytkowników gier mobilnych osiągnie ponad 3 mld.[3] Do tego czasu aż 43% wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie znacząco na zachowania konsumenckie.

Z badań IQS wynika, że w Polsce graczami częściej są mężczyźni – odsetek kobiet wśród graczy wynosi 47%. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie rynek gier mobilnych, to w tym segmencie przewaga kobiet jest już zdecydowana – to aż 61%![4]

Polacy rocznie przeznaczają 2,4 mld zł na zakup gier. W porównaniu z innymi krajami nie jest to duża kwota, ale jest to zdecydowanie więcej niż wydajemy na książki, kino czy serwisy VOD.

Żappka to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce – pobrało ją już 10 mln osób. Pozwala na gromadzenie punktów (żappsów) i wymiany ich na produkty dostępne w sklepach. Oprócz tego, Żappka dostarcza użytkownikom unikalnych doświadczeń korzystania z personalizowanych promocji, wyzwań czy usług, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepów mobilnych Google Play, Apple App Store i Huawei AppGallery. Więcej informacji na: https://www.zabka.pl/aplikacja-zappka

Za koncepcję kreatywną i współtworzenie gry Żabu odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT, partnerami technologicznymi projektu są: Future Mind, Synerise, Netguru. Obsługę w social mediach zapewnia agencja Cukier.


[1] Do 19.12.2022 lub do osiągnięcia limitu 5000 graczy.

[2] https://strefainwestorow.pl/artykuly/gaming/20220803/raport-newzoo-branza-gier-2022

[3] https://spicymobile.pl/rynek/103-Rynek-gier-mobilnych-zyskal-w-trakcie-pandemii

[4] https://grupaiqs.pl/pl/raporty/game-story

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.