Komunikaty PR

Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid

2020-10-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska

Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl
Do pobrania txt ( 0 MB )

Informacja prasowa

Wrocław, 22.10.2020 r.

Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid

Cała Europa zmaga się z drugą falą pandemii Covid-19 i dynamicznie rosnącą liczbą zakażeń. Zagraniczni pracodawcy nie chcą stracić pracowników z Polski, jak to było wiosną, dlatego wdrażają własne procedury, aby zadbać o ich bezpieczeństwo i nie przerwać ciągłości pracy zakładów. Jednym z takich rozwiązań są własne centra testowe Covid dla pracowników.

 

W ostatnich dniach w Europie padają kolejne rekordy zakażeń koronawirusem. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że najtrudniejsze miesiące jeszcze przed nimi, a druga fala może przynieść powrót niektórych ograniczeń w działalności czy zamknięcie granic. Dlatego firmy, bogatsze o doświadczenia z wiosennej fali epidemii, wprowadzają własne procedury, aby zachować normalny tryb pracy i zapewnić bezpieczeństwo zarówno pracownikom, jak i klientom, którzy mają z nimi kontakt.

Zagraniczni pracodawcy chcą zatrzymać pracowników z Polski

Mimo pandemii, na europejskich rynkach pracy jak Holandia czy Niemcy, wciąż jest duże zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych. Szczególnie wrażliwym sektorem gospodarczym jest logistyka spożywcza, ze względu na konieczność utrzymania ciagłości dostaw. Branżą, która  intensywnie się rozwija w czasie pandemii jest także e-commerce, co generuje dodatkowy popyt na pracowników logistyki. Stanowiska te są obsadzane przede wszystkim pracownikami tymczasowymi z Europy Wschodniej m.in. z Polski. W tej chwili w Holandii mieszka około 250 tysięcy Polaków. Wiosną, w obawie przed koronawirusem, znaczna część pracowników tymczasowych wróciła do swojego ojczystego kraju, rezygnując z pracy. Dlatego teraz pracodawcy podejmują działania, aby po pierwsze zatrzymać pracowników, a po drugie zminimalizować ryzyko zakażenia.

W związku z epidemią wdrożyliśmy szereg działań, które mają chronić naszych pracowników tymczasowych, zarówno tych pracujących już w Holandii, jak i tych, którzy dopiero aplikują do pracy. Ze względu na długi czas oczekiwania na wyniki testów realizowanych w ogólnodostępnych placówkach w Holandii uruchomiliśmy własne centra testowe Covid. Dzięki temu nasi pracownicy są obsługiwani w ciągu jednej godziny – tyle czasu zajmuje wypełnienie kwestionariusza, wykonanie testu i udostępnienie wyniku – mówi Patrycja Liniewicz, Managing Director International Recruitment w OTTO Work Force. Co istotne prowadzimy zdalną rekrutację pracowników, a ponieważ Holandia wprowadziła obowiązkową 10-dniową kwarantannę dla osób przyjeżdzających z Polski zorganizowaliśmy dla nich specjalne warunki na ten czas. Zapewniamy darmowe zakwaterowanie, dostawę jedzenia, opiekę medyczną i szybkie testy diagnostyczne. Mimo pandemii wciąż obserwujemy duże zainteresowanie wyjazdami do pracy za granicę. Główne powody to oczywiście wyższe zarobki niż w Polsce, ale także obawa przed całkowitym zamknięciem granic, co uniemożliwi pracę poza polskim rynkiem” – dodaje Patrycja Liniewicz.

 

 

Kontakt do mediów:

Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager

tel.: 519 687 787, e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu

 

***

Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OTTO Work Force Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.