Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid
Jolanta Jamioł-Juszczak
OTTO Work Force Polska
Szwedzka 5
55-040 Bielany Wrocławskie
jjamiol|ottoworkforce.eu| |jjamiol|ottoworkforce.eu
519 687 787
www.ottoworkforce.pl
Informacja prasowa
Wrocław, 22.10.2020 r.
Zagraniczni pracodawcy wprowadzają darmowe testy na Covid
Cała Europa zmaga się z drugą falą pandemii Covid-19 i dynamicznie rosnącą liczbą zakażeń. Zagraniczni pracodawcy nie chcą stracić pracowników z Polski, jak to było wiosną, dlatego wdrażają własne procedury, aby zadbać o ich bezpieczeństwo i nie przerwać ciągłości pracy zakładów. Jednym z takich rozwiązań są własne centra testowe Covid dla pracowników.
W ostatnich dniach w Europie padają kolejne rekordy zakażeń koronawirusem. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że najtrudniejsze miesiące jeszcze przed nimi, a druga fala może przynieść powrót niektórych ograniczeń w działalności czy zamknięcie granic. Dlatego firmy, bogatsze o doświadczenia z wiosennej fali epidemii, wprowadzają własne procedury, aby zachować normalny tryb pracy i zapewnić bezpieczeństwo zarówno pracownikom, jak i klientom, którzy mają z nimi kontakt.
Zagraniczni pracodawcy chcą zatrzymać pracowników z Polski
Mimo pandemii, na europejskich rynkach pracy jak Holandia czy Niemcy, wciąż jest duże zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych. Szczególnie wrażliwym sektorem gospodarczym jest logistyka spożywcza, ze względu na konieczność utrzymania ciagłości dostaw. Branżą, która intensywnie się rozwija w czasie pandemii jest także e-commerce, co generuje dodatkowy popyt na pracowników logistyki. Stanowiska te są obsadzane przede wszystkim pracownikami tymczasowymi z Europy Wschodniej m.in. z Polski. W tej chwili w Holandii mieszka około 250 tysięcy Polaków. Wiosną, w obawie przed koronawirusem, znaczna część pracowników tymczasowych wróciła do swojego ojczystego kraju, rezygnując z pracy. Dlatego teraz pracodawcy podejmują działania, aby po pierwsze zatrzymać pracowników, a po drugie zminimalizować ryzyko zakażenia.
„W związku z epidemią wdrożyliśmy szereg działań, które mają chronić naszych pracowników tymczasowych, zarówno tych pracujących już w Holandii, jak i tych, którzy dopiero aplikują do pracy. Ze względu na długi czas oczekiwania na wyniki testów realizowanych w ogólnodostępnych placówkach w Holandii uruchomiliśmy własne centra testowe Covid. Dzięki temu nasi pracownicy są obsługiwani w ciągu jednej godziny – tyle czasu zajmuje wypełnienie kwestionariusza, wykonanie testu i udostępnienie wyniku – mówi Patrycja Liniewicz, Managing Director International Recruitment w OTTO Work Force. „Co istotne prowadzimy zdalną rekrutację pracowników, a ponieważ Holandia wprowadziła obowiązkową 10-dniową kwarantannę dla osób przyjeżdzających z Polski zorganizowaliśmy dla nich specjalne warunki na ten czas. Zapewniamy darmowe zakwaterowanie, dostawę jedzenia, opiekę medyczną i szybkie testy diagnostyczne. Mimo pandemii wciąż obserwujemy duże zainteresowanie wyjazdami do pracy za granicę. Główne powody to oczywiście wyższe zarobki niż w Polsce, ale także obawa przed całkowitym zamknięciem granic, co uniemożliwi pracę poza polskim rynkiem” – dodaje Patrycja Liniewicz.
Kontakt do mediów:
Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager
tel.: 519 687 787, e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu
***
Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc.” z łącznym przychodem ponad 2 mld euro.
Inkluzywny rynku pracy - rusza program pilotażowy
Jak wygląda sytuacja mam na polskim rynku pracy?
PPG GBS z tytułem Friendly Workplace 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Walka o klimat wymaga większego zaangażowania ze strony firm. Już za chwilę będą musiały rzetelnie informować o swoich zielonych działaniach
Według ONZ postępujący kryzys klimatyczny, pandemia COVID-19 i rosnąca liczba konfliktów cofnęły świat w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego niezbędne jest m.in. większe zaangażowanie biznesu, bez którego niewiele da się zdziałać. W tej chwili wciąż pozostaje ono niewystarczające albo kończy się tylko na wzniosłych deklaracjach, które często noszą znamiona greenwashingu. Tak zwana ekościema jest dużym problemem dla konsumentów: 70 proc. deklaruje, że jest zmęczonych tylko mówieniem zamiast realizacją konkretnych działań na rzecz środowiska.
Bankowość
Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa
Sektor bankowy jest pierwszym, jaki w Polsce poczynił warte odnotowania inwestycje w obecność w metawersie. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie duże firmy będą liderami wdrożeń, ponieważ mają gotowość inwestycyjną zarówno w obrębie sprzętu, jak i aplikacji. Rynki sektora usług czy branży retail niewątpliwie jednak będą się nasycały rozwiązaniami zapraszającymi do wejścia konsumentów do wirtualnego świata. To duża szansa dla polskiej gospodarki, która może w ten sposób utworzyć do 2035 roku rynek o wartości nawet 10 mld euro.
Infrastruktura
Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii
Średnio co piąta latarnia uliczna należąca do gmin jest zmodernizowana – wynika z danych Signify Poland. Większość z pozostałych 80 proc. to energochłonne oświetlenie sodowe. Ich wymiana na technologię LED wraz z systemem zarządzania oświetleniem mogłaby przynieść znaczącą redukcję energii, czyli także kosztów ponoszonych przez samorządy. Na takie inwestycje w najbliższym czasie będzie się decydować coraz więcej gmin. Za spodziewanym boomem przemawiają różne dostępne możliwości finansowania takich projektów.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.