Zakręcone lato w KOKU Sushi
Od końca czerwca wszystkie lokale sieci KOKU Sushi maksymalnie ograniczają zużycie plastiku i serwują dania na wynos w ekologicznych opakowaniach. Do tego weszła nowa karta, odmieniona także pod względem wizualnym, a podczas wakacji fani kuchni japońskiej mogą wziąć udział w Nocy Sushi oraz w zabawie #KOKUtravel.
Ekologiczna ewolucja w KOKU Sushi zaczęła się wraz z początkiem wiosny. Dzisiaj już każda restauracja w Polsce działająca pod szyldem sieci używa wyłącznie przyjaznych dla środowiska opakowań do dań na wynos i w dostawie. Powstają one z papieru oraz trzciny cukrowej, które można poddać recyklingowi lub biodegradacji. Łączy je nowoczesna identyfikacja wizualna z charakterystyczną postacią gejszy.
– Wspólnie z naszym partnerem biznesowym firmą UNI-PACK przez rok szukaliśmy najlepszych rozwiązań – to znaczy opakowań, które pozwolą nam zredukować zużycie plastiku, ale jednocześnie będą trwałe i eleganckie. Dzisiaj po kilku tygodniach testów wiemy, że nasza propozycja sprawdza się bardzo dobrze. Papierowe pudełka oraz sosjerki z trzciny cukrowej w odpowiedni sposób zabezpieczają potrawy i zostały świetnie przyjęte przez naszych gości – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi.
Letnia karta i zwycięska rolka
Zmiany w designie z pewnością dostrzegą także osoby, które odwiedzą lokale KOKU Sushi osobiście. Nowa odsłona karty menu zawiera więcej zieleni oraz letnie napoje. Przede wszystkim są to orzeźwiające, autorskie lemoniady oraz mrożone herbaty – arbuz, gruszka z yuzu, zielona herbata z liczi, trawa cytrynowa z ogórkiem czy aloe vera.
W wakacje będzie też można spróbować rolki, która w tym roku zwyciężyła w wewnętrznym konkursie dla sushi masterów sieci. Autorką Green Rolls jest Adriana Jóźwiak, pracująca w KOKU Sushi Słupsk.
– Green Rolls to połączenie chrupiących krewetek w tempurze i panko, ogórka i rzodkwi oraz tatara z krewetek i awokado. Cała rolka dodatkowo polana jest dipem marakuja, który podbija smak swoją słodko-kwaśną barwą oraz dipem wasabi, nadającym lekko pikantny charakter. W celu podkreślenia chrupkości dodałam jeszcze pokruszone kuleczki wasabi – opisuje sushi masterka.
Przepis na Green Rolls okazał się bezkonkurencyjny i pokonał ponad 30 innych receptur.
– Zaskakujące połączenie smaków i piękny wygląd – tym urzekło nas to niesamowite danie. Mamy nadzieję, że nasi goście także będą oczarowani i spodoba im się ta świeża i nowoczesna propozycja – dodaje Urszula Olechno.
Podróżuj po Polsce i jedz...sushi!
Ale to nie wszystko, co czeka na entuzjastów japońskiej kuchni. Jedną z większych atrakcji sezonu urlopowego jest zabawa #KOKUtravel.
– Restauracje KOKU Sushi można spotkać już w blisko 40 miastach Polski, a liczba ta stale rośnie. Dlatego w te wakacje mamy dla naszych gości propozycję zabawy. Wystarczy wrzucić zdjęcie z KOKU na swojego Instagrama z hashtagiem #KOKUtravel oznaczając lokal, w którym akurat się przebywa. Na najbardziej aktywne osoby czekają nagrody. Rozstrzygnięcie nastąpi na początku października – zachęca Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi.
Więcej szczegółów dotyczących konkursu można szukać na profilach KOKU Sushi w mediach społecznościowych.
Noc Sushi
Noc Sushi to cykliczna impreza organizowana przez KOKU Sushi. W tym roku odbędzie się 22 lipca równolegle w kilku miastach Polski, m.in. w Głogowie, Jastrzębiu Zdrój, Nowej Soli, Stargardzie, Bydgoszczy, Gnieźnie, Łodzi Retkinia, Olsztynie, Lublińcu czy w Słupsku.
– Zasady są proste – płacisz raz i jesz, ile chcesz. Podczas Nocy Sushi potrawy są serwowane w formie bufetu. Każdy uczestnik otrzymuje swój talerz i możliwość nieograniczonych dokładek. To wydarzenie zawsze cieszy się ogromnym powodzeniem wśród miłośników kuchni japońskiej. Jest to bowiem doskonała okazja do spróbowania większości potraw z naszego menu. Warto się spieszyć z zakupem wejściówek, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona – zachęca Mariusz Olechno.
Informacje na temat Nocy Sushi znajdują się na profilach w mediach społecznościowych poszczególnych lokali.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.