Zalman M3 - prostota, lekkość i funkcjonalność
Zalman M3 to obudowa, która przyciąga uwagę prostotą formy, a utrzymuje zainteresowanie swoją funkcjonalnością. Mimo stosunkowo niewielkich wymiarów jest w niej dość miejsca na komponenty z górnej półki.
Obudowa Zalman M3 to konstrukcja mini tower, która wyróżnia się oszczędnym, pozbawionym zbędnych ozdobników designem. Producent postawił na pełny, metalowy panel przedni z niewielkim podświetleniem i sprytnie ukrytymi otworami wentylacyjnymi wzdłuż jego krawędzi. Zadbano zatem o dopływ świeżego powietrza, które go obieg wspomagają preinstalowany z przodu wentylator o średnicy 120 mm oraz podświetlony na biało tylny o tej samej średnicy.
Ten ostatni rozświetla zamontowane podzespoły, które można podziwiać przez przesuwany panel boczny wykonany z hartowanego szkła. W razie potrzeby można dołożyć sześć kolejnych wentylatorów lub pójść krok dalej i zainwestować w chłodzenie wodne. Obudowa Zalman M3 pozwala na instalację dwóch zestawów AiO z radiatorami o długości do 240 mm z przodu i nawet 280 mm nad płytą główną. W przypadku standardowego chłodzenia CPU powinno mieć ono do 165 mm wysokości.
Utrzymanie w czystości wnętrza obudowy ułatwia łatwy w montażu i demontażu magnetyczny filtr przeciwkurzowy. Obudowa Zalman M3 posiada cztery miejsca na karty rozszerzeń, przestrzeń na kartę graficzną o długości do 330 mm, cztery dyski SSD i dwa HDD (3,5”). Na panelu I/O znalazły się użyteczne porty (USB 3.0 i 2.0) oraz gniazda audio. Wykonana głównie ze szkła i metalu konstrukcja waży sześć kilogramów.
Obudowa Zalman M3 pojawi trafi do sprzedaży w bieżącym kwartale. Jej cena nie została jeszcze ustalona, ale szacuje się, że powinna oscylować w okolicach 300 zł.
Dane techniczne:
- model: M3
- format: ATX mini tower
- wymiary (W x S x G): 457 x 210 x 407 mm
- materiał: stal, hartowane szkło, tworzywo sztuczne
- waga: 6 kg
- obsługiwane formaty płyt głównych: m-ATX, m-ITX
- maks. wysokość chłodzenia CPU: 165 mm
- maks. długość karty graficznej: 330 mm
- maks. długość zasilacza: 180 mm
- liczba slotów rozszerzeń PCI-E: 4
- liczba zatok 2,5”: 4
- miejsca na dodatkowe wentylatory:
- 3 x 120 mm na przednim panelu (fabrycznie zainstalowany)
- 2 x 120/140 mm na górnym panelu
- 1 x 120 mm na tylnym panelu (fabrycznie zainstalowany z podświetleniem LED)
- 2 x 120 mm na dolnej komorze
- możliwość instalacji chłodzenia wodnego: tak
- do 240 mm z przodu
- do 240 mm z góry lub 280 mm z metodą montażu “na kanapkę”
- wyprowadzone złącza:
- 1 x USB 3.0
- 2 x USB 2.0
- 1 x wyjście słuchawkowe
- 1 x wejście mikrofonowe

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.