Zarządzanie w branży gier video - nowa specjalizacja na Uczelni Łazarskiego
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Uczelnia Łazarskiego, we współpracy z liderami branży gier video w Polsce, wraz z rokiem akademickim 2020/2021 uruchomiła nową specjalizację na kierunku Zarządzanie. Zarządzanie w branży gier video (Video Game Management) na Wydziale Ekonomii i Zarządzania to element trzyletnich studiów I stopnia, zarówno stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.
Globalny rynek gier wideo wg. szacunków PWC przekroczy w 2020 roku wartość 90 miliardów USD. Gry wideo są najszybciej rosnącym segmentem rynku rozrywkowego nie tylko na świecie, ale również w Polsce, gdzie w ostatnich latach stały się jednym z najważniejszych sektorów. Wybrane Spółki giełdowe swoją wartością i wyceną przewyższają już firmy z bardziej tradycyjnych obszarów gospodarki. Przyciągają uwagę nie tylko graczy, ale również inwestorów i największych światowych funduszy. Na całym świecie już ponad 2,5 miliarda ludzi określa się mianem „graczy”. Największe rynki zbytu gier wideo to USA, Chiny i kraje Europy Zachodniej. Jednocześnie ponad 80% wartości całego rynku gier wideo pochodzi ze sprzedaży oprogramowania gier wideo.
Zarządzanie w branży gier video to propozycja dla tych, którzy chcą stać się częścią tej dynamicznie rozwijającej się branży i w przyszłości znaleźć zatrudnienie w studiach deweloperskich, u producentów lub wydawców gier. Uczelnia Łazarskiego wraz z partnerami planuje kształcić przyszłych menedżerów, którzy docelowo będą pełnić kluczowe biznesowe funkcje w już istniejących lub nowo powstających firmach związanych z grami video.
Zdajemy sobie sprawę, jak rozwojową i przyszłościową branżą są gry video. Zauważyliśmy, że coraz więcej naszych studentów się nimi interesuje, nie tylko dlatego, że lubią spędzać tak wolny czas, ale przede wszystkim chcą poznać tajniki produkcji, promocji czy wydawania gier i związać z nimi swoją przyszłość. Pragniemy zapewnić najbardziej kompleksową i przekrojową wiedzę na temat tego rynku we współpracy z najlepszymi praktykami z dziedzin bezpośrednio i pośrednio związanych z grami video. Będzie to program z ogromnym potencjałem, która umożliwi i ułatwi studentom zdobycie zatrudnienia w branży gamingowej – ocenia Dr Martin Dahl, dziekan Wydziału Ekonomii i Zarządzania na Uczelni Łazarskiego.
Studia łączą wybrane elementy kierunków: zarządzanie, zarządzanie projektami, HR, marketing i PR oraz produkcja. Cechuje je mocny nacisk na naukę języków obcych, w szczególności języka angielskiego. W toku studiów uczestnicy pozyskają umiejętności przywódcze i produkcyjne, mające zastosowanie w branży gier. Ponadto studenci będą mieli okazję poznać i zrozumieć najnowsze trendy w technologii gier. Ukończenie kierunku zapewni studentom wiedzę i doświadczenie potrzebne do biegłego poruszania się w branży gier wideo oraz umiejętności niezbędne do pełnienia szeregu ważnych funkcji w firmach gamingowych.
Partnerem kierunku jest m.in. firmy Klabater S.A. doświadczony podmiot prowadzony przez managerów od lat pracujących w branży gamingowej.
Chcemy przekazać obecnym studentom, a przyszłym managerom wiedzę niezbędną do rozpoczęcia kariery zawodowej w jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na świecie. Wspólnie opracowany przez nas i naszych partnerów kierunek pozwoli poznać między innymi zasady zarządzania projektami, zrozumieć specyfikę nadzorowania zespołów deweloperskich, produkcji i promocji gier, czy też kwestie związane z szacowaniem budżetu. Umożliwiamy też odbycie praktyki w studio deweloperskim oraz dostarczymy studentom materiały do praktyk – powiedział Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A. oraz jeden z wykładowców na kierunku Zarządzanie w branży gier video na Uczelni Łazarskiego.
W kadrze znalazło się wielu praktyków zagadnień ujętych w podstawie programowej, m.in. Kamila Dulska-Maksara, Łukasz Mach, Robert Ogłodziński, Maciej Matusik czy Adrian Gawlikowski. Studenci będą mogli wybrać, czy chcą poznać historię rynku gier video, podstawy zarządzania produkcją, marketing gier, finanse w grach video czy związane z branżą aspekty wydawnicze.
Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.