Komunikaty PR

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

2020-10-13  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 8.63 MB )

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń

Każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę musi zmierzyć się z trudną sztuką zarządzania zespołem. Jeśli kieruje więcej niż jednym oddziałem, dochodzi do tego umiejętność dobrej organizacji czasu. Do zadań menagera należy: prowadzenie biznesu, dbanie o relacje z klientami, zarządzanie zespołem, a najlepiej jeszcze samorozwój... Jak tego dokonać w dzisiejszym zabieganym świecie? Jak być dobrym liderem i sprzedawać więcej? Na te i inne pytania odpowie Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia w Warszawie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Bądź liderem

Wypracowanie sobie pozycji lidera jest najistotniejszym elementem sprawnie działającej machiny firmowej. Pracownicy będą chętnie podążać za osobą, która umiejętnie absorbuje ich uwagę, a także swoją postawą wzbudza zaufanie i szacunek.

– 5 lat temu zdecydowałem się na otwarcie pierwszej placówki CUK Ubezpieczenia. To był ważny krok w mojej karierze. Już 3 lata później otworzyłem kolejną. Oczywiście to nie koniec – planuję otworzyć jeszcze przynajmniej 2. Te 5 lat nauczyło mnie jak być dobrym liderem i z sukcesem zarządzać placówkami. Uważam, że lider musi być konsekwentny oraz zdecydowany w działaniu. To ważne, by ludzie czuli się w Twoim towarzystwie pewnie i otrzymywali jasne komunikaty – mówi Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Prawdziwy lider jest postrzegany przez zespół jako autorytet. To ktoś, kto wie, jak odnaleźć się w każdej sytuacji, potrafi panować nad stresem i emocjami, ale przede wszystkim jest specjalistą w swojej branży.

– Wiedza w tej branży to podstawa. Współpracując z CUK Ubezpieczenia mamy do zaoferowania swoim klientom oferty z ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych. Ciężko pamiętać je wszystkie, jednak tu z pomocą przychodzą nam narzędzia multiagencji CUK np. CUKipedia czy pomoc Działu Wsparcia Sprzedaży. Zwłaszcza na początku mojej przygody w branży te opcje były mi bardzo pomocne. Dzięki nim i szkoleniom zdobyłem wiedzę, którą mogę przekazywać mojemu zespołowi. Oni również mogą korzystać z tych możliwości wsparcia i zyskać czas na inne zadania – wyjaśnia Paweł Dołowy.

– Na sukces w branży ubezpieczeniowej składa się wiele elementów, a przydatne umiejętności niejednokrotnie wychodzą poza podstawową wiedzę branżową. Multiagencja CUK dba o ciągły rozwój swoich agentów i oferuje im narzędzia niezbędne do zgłębiania świata ubezpieczeń, ale także szkolenia z zarządzania – mówi Kamila Jankowska Dyrektor Działu HR CUK Ubezpieczenia – Dla naszych franczyzobiorców mamy przygotowany cykl szkoleń – Akademia Partnera. Podczas dwóch dni profesjonalni trenerzy w formie warsztatowej przekazują najważniejszą wiedzę i sposoby z zakresu zarządzania. W trakcie ostatniej Akademii Partnera zajmowaliśmy się tymi obszarami działania franczyzobiorcy, zatrudniającego pracowników, które w najszybszy sposób wpłyną na efektywność zarządzania. Zaczęliśmy od rozwijania umiejętności identyfikowania talentów sprzedażowych i pozyskiwania ich dla rozwoju biznesu. Staraliśmy się odnaleźć odpowiedź na zagadnienia, co zrobić, aby nie zniszczyć motywacji naszego zespołu. Na koniec poruszyliśmy szeroki temat rozwoju umiejętności np. zgłębialiśmy trening sprzedażowy. Każde takie spotkanie to ogromna wiedza dla naszych franczyzobiorców, którą z ogromną przyjemnością testują w swoich placówkach, stając się jeszcze lepszymi liderami – dodaje.

Motywuj do działania

Efektywność zespołu w dużej mierze zależy od lidera. To on znając potencjał współpracowników i bacznie obserwując wykonywane przez nich zadania, skłania do podejmowania nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Motywujące są nie tylko pochwały słowne, ale także konstruktywna, rzeczowa krytyka z dokładnym wyjaśnieniem błędów. Należy jednak pamiętać, by chwalić w szerokim gronie, a uwagi przekazywać na osobności.

– Swojemu zespołowi narzucam tylko jeden główny cel – 100% odnowionych polis. Każdy z moich pracowników pracuje na swój wynik i to jest ich największą motywacją. Mają świadomość, że to ile sprzedadzą, bezpośrednio wpłynie na ich zarobki. Skupiam się na pracy, a nie na planach i to działa – mówi Paweł Dołowy – Z chęcią doradzam i udzielam porad, czasami zdarzą się też indywidualnie przekazane uwagi. Feedback jest bardzo ważny, zwłaszcza dla nowych pracowników w tej branży. Jednak wyrazy uznania i docenienie zawsze przekazuję na forum całego zespołu, przynosi to długofalowy efekt.

Miej czas dla zespołu

Warto pamiętać, że bycie liderem to przede wszystkim umiejętne zarządzanie zespołem – baczna obserwacja, zauważanie problemów i przeciwdziałanie konfliktom np. wewnątrz zespołu. To wszystko bywa jednak czasochłonne, a każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę, z chęcią przeznaczyłby ten czas chociażby na budowanie relacji z klientem, przynoszące w dłuższej perspektywie czasu większy zysk. Jednak agenci CUK Ubezpieczenia mają cały wachlarz narzędzi, usprawniających ich pracę.

– Dzięki nowoczesnym narzędziom CUK Ubezpieczenia swoje obowiązki wykonuje bardzo szybko. Z kalkulatorem CUK przeliczam ofertę w trzy minuty. Direct dla Agenta pozwala mi na przeprowadzenie szybkiej kalkulacji w systemie WebCUK. Dzięki temu gotowa oferta zostaje wysłana na adres mailowy klienta. WebCUK  umożliwia też  porównanie, dobranie  i sprzedaż polisy  bez logowania do portali Towarzystw. Z kolei SmartCUK jest moim osobistym asystentem, realizującym wiele czynności około i posprzedażowych. W jednym miejscu mam też wszystkie niezbędne informacje o klientach. Dzięki tym dobrom technologii zaoszczędzam wiele czasu, który poświęcam moim pracownikom i klientom – mówi Paweł Dołowy.

W zarządzaniu koniecznością jest znalezienie przestrzeni na indywidualną rozmowę z każdym z pracowników. Dzięki temu obie strony odniosą korzyść. Pracownik będzie wiedział, że jest ważny, a lider, będzie miał szansę w pełni poznać jego problemy i pomysły. Warto więc inwestować w najnowsze rozwiązania w firmie, które uprawnią pracę zarówno pracodawcy jak i pracownika. To pozwoli zyskać cenny czas, który można będzie poświęcić na relacje z klientem, będące podstawą pracy agenta ubezpieczeniowego.

Chcesz dołączyć do CUK Ubezpieczenia i prowadzić własną placówkę jak Paweł Dołowy? Agenci CUK Ubezpieczenia mają dostęp do ofert ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz nowoczesnych narzędzi, dających możliwość sprawnego porównania ofert. Wejdź na stronę https://cuk.pl/wspolpraca, wybierz model współpracy, pozostaw swoje dane kontaktowe, a nasz Manager skontaktuje się i odpowie na Twoje pytania.    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.