Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń
Zarządzanie zespołem sprzedażowym w branży ubezpieczeń
Każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę musi zmierzyć się z trudną sztuką zarządzania zespołem. Jeśli kieruje więcej niż jednym oddziałem, dochodzi do tego umiejętność dobrej organizacji czasu. Do zadań menagera należy: prowadzenie biznesu, dbanie o relacje z klientami, zarządzanie zespołem, a najlepiej jeszcze samorozwój... Jak tego dokonać w dzisiejszym zabieganym świecie? Jak być dobrym liderem i sprzedawać więcej? Na te i inne pytania odpowie Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia w Warszawie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.
Bądź liderem
Wypracowanie sobie pozycji lidera jest najistotniejszym elementem sprawnie działającej machiny firmowej. Pracownicy będą chętnie podążać za osobą, która umiejętnie absorbuje ich uwagę, a także swoją postawą wzbudza zaufanie i szacunek.
– 5 lat temu zdecydowałem się na otwarcie pierwszej placówki CUK Ubezpieczenia. To był ważny krok w mojej karierze. Już 3 lata później otworzyłem kolejną. Oczywiście to nie koniec – planuję otworzyć jeszcze przynajmniej 2. Te 5 lat nauczyło mnie jak być dobrym liderem i z sukcesem zarządzać placówkami. Uważam, że lider musi być konsekwentny oraz zdecydowany w działaniu. To ważne, by ludzie czuli się w Twoim towarzystwie pewnie i otrzymywali jasne komunikaty – mówi Paweł Dołowy, właściciel dwóch placówek CUK Ubezpieczenia, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.
Prawdziwy lider jest postrzegany przez zespół jako autorytet. To ktoś, kto wie, jak odnaleźć się w każdej sytuacji, potrafi panować nad stresem i emocjami, ale przede wszystkim jest specjalistą w swojej branży.
– Wiedza w tej branży to podstawa. Współpracując z CUK Ubezpieczenia mamy do zaoferowania swoim klientom oferty z ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych. Ciężko pamiętać je wszystkie, jednak tu z pomocą przychodzą nam narzędzia multiagencji CUK np. CUKipedia czy pomoc Działu Wsparcia Sprzedaży. Zwłaszcza na początku mojej przygody w branży te opcje były mi bardzo pomocne. Dzięki nim i szkoleniom zdobyłem wiedzę, którą mogę przekazywać mojemu zespołowi. Oni również mogą korzystać z tych możliwości wsparcia i zyskać czas na inne zadania – wyjaśnia Paweł Dołowy.
– Na sukces w branży ubezpieczeniowej składa się wiele elementów, a przydatne umiejętności niejednokrotnie wychodzą poza podstawową wiedzę branżową. Multiagencja CUK dba o ciągły rozwój swoich agentów i oferuje im narzędzia niezbędne do zgłębiania świata ubezpieczeń, ale także szkolenia z zarządzania – mówi Kamila Jankowska Dyrektor Działu HR CUK Ubezpieczenia – Dla naszych franczyzobiorców mamy przygotowany cykl szkoleń – Akademia Partnera. Podczas dwóch dni profesjonalni trenerzy w formie warsztatowej przekazują najważniejszą wiedzę i sposoby z zakresu zarządzania. W trakcie ostatniej Akademii Partnera zajmowaliśmy się tymi obszarami działania franczyzobiorcy, zatrudniającego pracowników, które w najszybszy sposób wpłyną na efektywność zarządzania. Zaczęliśmy od rozwijania umiejętności identyfikowania talentów sprzedażowych i pozyskiwania ich dla rozwoju biznesu. Staraliśmy się odnaleźć odpowiedź na zagadnienia, co zrobić, aby nie zniszczyć motywacji naszego zespołu. Na koniec poruszyliśmy szeroki temat rozwoju umiejętności np. zgłębialiśmy trening sprzedażowy. Każde takie spotkanie to ogromna wiedza dla naszych franczyzobiorców, którą z ogromną przyjemnością testują w swoich placówkach, stając się jeszcze lepszymi liderami – dodaje.
Motywuj do działania
Efektywność zespołu w dużej mierze zależy od lidera. To on znając potencjał współpracowników i bacznie obserwując wykonywane przez nich zadania, skłania do podejmowania nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Motywujące są nie tylko pochwały słowne, ale także konstruktywna, rzeczowa krytyka z dokładnym wyjaśnieniem błędów. Należy jednak pamiętać, by chwalić w szerokim gronie, a uwagi przekazywać na osobności.
– Swojemu zespołowi narzucam tylko jeden główny cel – 100% odnowionych polis. Każdy z moich pracowników pracuje na swój wynik i to jest ich największą motywacją. Mają świadomość, że to ile sprzedadzą, bezpośrednio wpłynie na ich zarobki. Skupiam się na pracy, a nie na planach i to działa – mówi Paweł Dołowy – Z chęcią doradzam i udzielam porad, czasami zdarzą się też indywidualnie przekazane uwagi. Feedback jest bardzo ważny, zwłaszcza dla nowych pracowników w tej branży. Jednak wyrazy uznania i docenienie zawsze przekazuję na forum całego zespołu, przynosi to długofalowy efekt.
Miej czas dla zespołu
Warto pamiętać, że bycie liderem to przede wszystkim umiejętne zarządzanie zespołem – baczna obserwacja, zauważanie problemów i przeciwdziałanie konfliktom np. wewnątrz zespołu. To wszystko bywa jednak czasochłonne, a każdy agent ubezpieczeniowy prowadzący własną placówkę, z chęcią przeznaczyłby ten czas chociażby na budowanie relacji z klientem, przynoszące w dłuższej perspektywie czasu większy zysk. Jednak agenci CUK Ubezpieczenia mają cały wachlarz narzędzi, usprawniających ich pracę.
– Dzięki nowoczesnym narzędziom CUK Ubezpieczenia swoje obowiązki wykonuje bardzo szybko. Z kalkulatorem CUK przeliczam ofertę w trzy minuty. Direct dla Agenta pozwala mi na przeprowadzenie szybkiej kalkulacji w systemie WebCUK. Dzięki temu gotowa oferta zostaje wysłana na adres mailowy klienta. WebCUK umożliwia też porównanie, dobranie i sprzedaż polisy bez logowania do portali Towarzystw. Z kolei SmartCUK jest moim osobistym asystentem, realizującym wiele czynności około i posprzedażowych. W jednym miejscu mam też wszystkie niezbędne informacje o klientach. Dzięki tym dobrom technologii zaoszczędzam wiele czasu, który poświęcam moim pracownikom i klientom – mówi Paweł Dołowy.
W zarządzaniu koniecznością jest znalezienie przestrzeni na indywidualną rozmowę z każdym z pracowników. Dzięki temu obie strony odniosą korzyść. Pracownik będzie wiedział, że jest ważny, a lider, będzie miał szansę w pełni poznać jego problemy i pomysły. Warto więc inwestować w najnowsze rozwiązania w firmie, które uprawnią pracę zarówno pracodawcy jak i pracownika. To pozwoli zyskać cenny czas, który można będzie poświęcić na relacje z klientem, będące podstawą pracy agenta ubezpieczeniowego.
Chcesz dołączyć do CUK Ubezpieczenia i prowadzić własną placówkę jak Paweł Dołowy? Agenci CUK Ubezpieczenia mają dostęp do ofert ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz nowoczesnych narzędzi, dających możliwość sprawnego porównania ofert. Wejdź na stronę https://cuk.pl/wspolpraca, wybierz model współpracy, pozostaw swoje dane kontaktowe, a nasz Manager skontaktuje się i odpowie na Twoje pytania.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.