Komunikaty PR

Zastosowanie aplikacji mobilnych. Nowe realia w czasach pandemii

2020-07-23  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Największym beneficjentem pandemii jest sektor e-commerce. W ostatnich latach generował dynamiczne wzrosty, a na przestrzeni kilku miesięcy tempo rozwoju jeszcze przyspieszyło. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko na polskim rynku, ale również z perspektywy globalnej. Wymagające czasy koronawirusa bezpośrednio wpłynęły na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Przychylniejszym okiem zerkają w kierunku innowacyjnych rozwiązań zakupowych, które są bezpieczne, szybkie, komfortowe oraz nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Takie podejście przekłada się również na kanał mobilny. Aplikacje umożliwiające transakcje bezdotykowe znajdują swoje zastosowanie między innymi w sektorze spożywczym. 

Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte – „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków” – wskaźnik tzw. wpływu cyfrowego w naszym kraju kształtuje się na poziomie 60%. Klienci korzystają z urządzeń elektrycznych podczas niemal dwóch na trzy wizyty w sklepie. Sam wskaźnik jest z kolei blisko o 2% wyższy w przypadku pokolenia Z czy milenialsów niż w przypadku osób starszych. Zgodnie z raportem, pozwala obliczyć między innymi odsetek wizyt konsumentów w placówkach stacjonarnych pod wpływem użycia między innymi laptopa, tabletu, smartfona oraz urządzeń do płatności elektronicznych w sklepie.

Usługi, które funkcjonują w oparciu o aplikacje mobilne, jak car sharing, bike sharing oraz hulajnogi elektryczne mają w Polsce już trzy miliony zarejestrowanych użytkowników. W okresie lipiec-listopad 2019 z mobilnych bramek na autostradach skorzystało 170 tysięcy osób, ale bezapelacyjnym liderem jest bankowość mobilna, która generuje zasięg na poziomie ponad 12 milionów korzystających. Aplikacje, które z założenia opierają się na mobilności, w czasach pandemii stanęły jednak przez zupełnie nowymi wyzwaniami. Najwięcej stracił car sharing. Trend, który w 2019 r. nabierał prawdziwego rozmachu, został niemal zablokowany, co z kolei przekłada się wprost na wieloletnią odbudowę potencjału. Dane z aplikacji Moovit, poświęcone największym miastom w Europie, wskazały, że biznesowe załamanie nastąpiło w okresie marzec-kwiecień. W takich miastach, jak Madryt, Rzym czy Paryż odnotowano spadek na poziomie 70-90%. Z kolei firma badawcza Frost&Sullivan jeszcze pod koniec 2019 r. wyceniła wartość światowego sektora car sharingu na ok. 5 mld USD. Z powodu pandemii zeszła jednak ona poniżej 4 mld USD, a prognozy wskazują, że wartość bazową uda się ponownie osiągnąć w 2022 r. Koronawirus sprawił, że chwilowo zmniejszyło się zainteresowanie hulajnogami elektrycznymi czy rowerami na wynajem. Większość dużych firm w najbardziej newralgicznym okresie zdecydowała się zawiesić działalność, a popyt na usługi mógł spaść nawet o 90%.

Rosnące zaufanie

Według raportu Nielsen, konsumenci najchętniej robią zakupy spożywcze w tych sklepach, które już znają. Asortyment jest co prawda podstawowy, ale diametralnej zmianie ulega przede wszystkim postrzeganie zakupów online jako całości. Na korzyść usługi e-grocery przemawia rosnące zaufanie bezpośrednio związane z coraz lepszą obsługą klientów, konkurencyjne ceny, szybkość dostawy oraz tak ważne szczególnie w czasach pandemii bezpieczeństwo.

Automaty na żywność muszą być nie tylko proste w obsłudze, ale przede wszystkim wytrzymałe i odpowiednio dostosowane do zakupów online. Rynek e-commerce rośnie w skali globalnej bardzo szybko, jednak w Polsce takie rozwiązania wciąż cieszą się umiarkowanym zainteresowaniem konsumentów. Wynika to z wieloletnich przyzwyczajeń, braku świadomości czy rozpoznawalności tego typu usług, ale również jest efektem ograniczonego zaufania do automatów, które przecież muszą utrzymać żywność w odpowiedniej temperaturze i jakości. Warto jednak mieć na uwadze nową generację klientów, dla których Internet nie jest tylko źródłem wiedzy, lecz w głównej mierze sposobem na optymalizację czasu.

Możliwości technologiczne nabrały zupełnie nowego znaczenia w czasach pandemii. Dla przykładu, automaty najnowszej generacji SwipBox przeznaczone do odbioru przesyłek nie posiadają ekranu, a kompleksowa obsługa jest realizowana wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. 

Nie każdy kanał mobilny korzysta na pandemii, natomiast ponowne otwarcie gospodarki pod koniec maja na pewno stabilizuje sytuację oraz trend powrotny do nawyków sprzed koronawirusa. Także automaty paczkowe mogą być całkowicie obsługiwane przez aplikację mobilną, która nie wymaga dotykowego ekranu, co ma na celu zwiększenie nie tylko bezpieczeństwa użytkowników, ale wprost przekłada się na wzrost ich komfortu. Zwykły dotykowy interfejs nie jest już potrzebny, ponieważ to mobile załatwia sprawę – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

W ostatnich latach e-commerce całkowicie zmienił sposób realizacji zakupów przez konsumentów. Smartfony na całym świecie stały się koniecznością, dlatego dedykowane aplikacje są powszechnie wykorzystywane przez użytkowników zarówno Androida, jak i iOS. Ułatwiają one fakturowanie oraz wpływają na oszczędność czasu. Ponadto, wszystkie działania można zrealizować za pomocą jedynie kilku kliknięć. Innym atutem jest możliwość rezerwacji z wyprzedzeniem niedostępnych produktów czy korzystanie z ofert specjalnych i programów lojalnościowych. W przypadku zakupów spożywczych, istnieją towary, których konsumenci potrzebują kilka razy w ciągu tygodnia, a nawet codziennie. Aplikacje pozwalają subskrybować powtarzające się zamówienia. Co więcej, klient otrzymuje świeże produkty za każdym razem, gdy zamówienie do niego trafia. Wartością dodaną jest natomiast możliwość wyboru sposobu płatności, a także opcja płatności przy odbiorze. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED Biuro prasowe
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na
IT i technologie Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka
2024-06-27 | 14:00

Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
IT i technologie Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast
2024-06-27 | 13:00

Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast

Panasonic przekształca Titanic Belfast, oferując niezwykle silne i poruszające doświadczenie immersyjne. Dzięki zaawansowanej technologii LCD, ta znana atrakcja turystyczna zapewnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.