2020 rok z perspektywy producenta sprzętu medycznego
Grayling Poland
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl
Sprostanie wzmożonym potrzebom rynku oraz wsparcie personelu medycznego i administracji szpitali w obliczu COVID-19 było ogromnym wyzwaniem ostatniego roku. W tym czasie GE Healthcare podjęło szereg działań, mających pomóc szpitalom w walce z koronawirusem:
- Wdrożono m.in. nowe procedury, zapewniające placówkom medycznym sprawną instalację i obsługę serwisową sprzętu, mimo obostrzeń panujących na ich terenie.
- Na podstawie zamówień dostarczono na polski rynek potrzebny sprzęt medyczny, taki jak respiratory, tomografy komputerowe, kardiomonitory, ultrasonografy oraz aparaty RTG, niezbędne do prowadzenia diagnostyki i wspomagania leczenia COVID-19.
- Na rzecz walki z wirusem, polskie spółki z Grupy GE przekazały darowiznę w postaci urządzeń medycznych, w tym kardiomonitorów i ultrasonografów GE Healthcare.
- Ogromne znaczenie podczas pandemii miały także inicjatywy pracownicze i społeczne. Pracownicy spółki aktywnie zaangażowali się w działania mające na celu szybsze i bezpieczne dostarczenie urządzeń medycznych i wsparcia dla szpitali.
- W związku ze spadkiem liczby Polek i Polaków zgłaszających się na badania diagnostyczne na przestrzeni II i III kwartału, w ostatnich miesiącach 2020 r. spółka działała na rzecz zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki nowotworowej.
– Ubiegły rok niewątpliwie był wymagający dla nas wszystkich. Szczególnie trudny okazał się jednak dla personelu medycznego oraz systemu służby zdrowia. Dlatego, GE Healthcare jako producent świadomie działający w tym obszarze, podjęło konkretne kroki, by zapewnić szpitalom ciągłość pracy i skuteczną pomoc. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie nasi inżynierowie serwisowi, zespoły instalacyjne oraz specjaliści szkolący pracowników, którzy mimo zaostrzonych warunków sanitarnych panujących w placówkach medycznych, każdego dnia wspierali medyków szkoląc ich, a także dostarczając, instalując i utrzymując w ciągłej sprawności urządzenia kluczowe dla walki z wirusem – mówi Grażyna Rubiś-Liolios, Dyrektor Generalna GE Healthcare w Polsce i Krajach Bałtyckich.
Nowe rozwiązania na nowe okoliczności
Dzięki kreatywności oraz zaangażowaniu zespołu serwisowego, niedługo po ogłoszeniu w Polsce pierwszych ograniczeń związanych z pandemią, firma była w stanie uruchomić w podwarszawskim Piasecznie tymczasowe centrum naprawcze, umożliwiające sprawną serwis wymagających tego urządzeń. Elastyczne działanie oraz szybkość reakcji pracowników w tej bezprecedensowej sytuacji okazały się być niezwykle ważne, zwłaszcza dla sprzętów objętych zakazami wywozu, które nie mogły zostać przesłane do głównego centrum zlokalizowanego na Węgrzech. Dzięki temu placówki medyczne nie zostały pozbawione sprawnego wsparcia technicznego.
W związku z pandemią zmiany zaszły także w procesie instalacji nowych sprzętów, tak aby zminimalizować ryzyko związane z rozprzestrzenianiem COVID-19. Jednym z takich rozwiązań było stworzenie i wykorzystanie tzw. Instalbusa – pojazdu wyposażonego we wszystkie niezbędne narzędzia, umożliwiające podłączenie i przygotowanie do uruchomienia aparatury medycznej poza terenem szpitala i przekazanie użytkownikowi gotowego do pracy urządzenia. Pozwala on na szybką i bezpieczną instalację urządzeń, ograniczającą konieczność przebywania zespołu inżynierów wewnątrz szpitala.
COVID-19 a aktywność biznesowa w Polsce
Z racji wzmożonego zapotrzebowania na urządzenia medyczne, niezbędne w diagnostyce oraz leczeniu choroby powodowanej przez wirusa SARS-CoV-2, spółka odnotowała znaczący wzrost zamówień w okresie pandemii COVID-19, a popytowi na urządzenia mogła sprostać m.in. dzięki zmianom w organizacji pracy na liniach produkcyjnych, jak również dzięki globalnym decyzjom o współpracy z nieoczywistymi partnerami, jak to miało miejsce w przypadku Ford Motor.
W 2020 r. GE Healthcare dostarczyło na polski rynek łącznie kilka tysięcy sztuk respiratorów, kardiomonitorów oraz ponad 60 tomografów komputerowych, z których część została zainstalowana w zewnętrznych pracowniach kontenerowych. W przypadku realizacji zamówienia na kardiomonitory kluczową kwestią było zaangażowanie pracowników całej Grupy GE. Obok pracowników GE Healthcare, pojawili się również pracownicy GE Aviation, którzy z dużym zaangażowaniem odpowiedzieli na inicjatywę wsparcia projektu w ramach wolontariatu, by sprzęt mógł szybciej dotrzeć do pacjentów. Zespół poświęcił wiele godzin na kompletowanie i przygotowanie urządzeń do transportu, a jego pomoc i mobilizacja znacznie skróciły czas przekazania aparatów do szpitali.
Działalność charytatywna i edukacja społeczeństwa w dobie koronawirusa
W ramach walki z COVID-19, pod koniec listopada 2020 r. GE Healthcare podjęło współpracę z pozostałymi spółkami Grupy GE działającymi w Polsce, celem przekazania przez Grupę na mocy umowy darowizny 10 nowoczesnych urządzeń ultrasonograficznych oraz 10 przyłóżkowych monitorów pacjenta na rzecz Agencji Rezerw Materiałowych. Przenośne i lekkie ultrasonografy Vscan Extend, wyposażone w dwufunkcyjną sondę pozwalają na dokładne badanie stanu płuc i serca u osób w każdym wieku. Mobilne monitory B125, umożliwiają natomiast ciągłe śledzenie parametrów życiowych dorosłych, dzieci i noworodków takich, jak saturacja, EKG, ciśnienie krwi, czy respiracja. Sprzęt trafił do placówek zajmujących się pacjentami, u których zdiagnozowano wirusa SARS-CoV-2.
W ostatnim czasie GE Healthcare wsparło także polskie szpitale po raz kolejny grając z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Z okazji 29. Finału WOŚP, firma przekazała na rzecz Fundacji aparat do znieczulenia AISYS CS2, który trafi do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Jest to najnowocześniejsze, w pełni cyfrowe stanowisko do znieczulenia, przeznaczone do wentylacji noworodków, dzieci i dorosłych. Dzięki innowacyjnym technologiom pozwala pewnie prowadzić anestezję niskich przepływów. Dodatkowo, urządzenie zmniejsza koszty operacyjne oraz ogranicza emisję gazów cieplarnianych, chroniąc środowisko i personel medyczny .
Ponadto, pandemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na profilaktykę m.in. nowotworów i zniechęciła pacjentów do wykonywania badań. W związku z tym, w październiku i listopadzie spółka podjęła inicjatywy zwiększające świadomość społeczeństwa o potencjalnych objawach czy czynnikach ryzyka, związanych z rakiem piersi oraz rakiem prostaty. Wraz z lekarzami spółka apelowała do Polaków, by mimo pandemii pamiętali o badaniach diagnostycznych i nie odkładali ich „na później”, gdyż wykrycie zmian nowotworowych we wczesnym stadium choroby daje dużo lepsze rokowania.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.