Komunikaty PR

2020 rok z perspektywy producenta sprzętu medycznego

2021-02-04  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Kwiatkowska
Grayling Poland

Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl

Sprostanie wzmożonym potrzebom rynku oraz wsparcie personelu medycznego i administracji szpitali w obliczu COVID-19 było ogromnym wyzwaniem ostatniego roku. W tym czasie GE Healthcare podjęło szereg działań, mających pomóc szpitalom w walce z koronawirusem:

  • Wdrożono m.in. nowe procedury, zapewniające placówkom medycznym sprawną instalację i obsługę serwisową sprzętu, mimo obostrzeń panujących na ich terenie.
  • Na podstawie zamówień dostarczono na polski rynek potrzebny sprzęt medyczny, taki jak respiratory, tomografy komputerowe, kardiomonitory, ultrasonografy oraz aparaty RTG, niezbędne do prowadzenia diagnostyki i wspomagania leczenia COVID-19.
  • Na rzecz walki z wirusem, polskie spółki z Grupy GE przekazały darowiznę w postaci urządzeń medycznych, w tym kardiomonitorów i ultrasonografów GE Healthcare.
  • Ogromne znaczenie podczas pandemii miały także inicjatywy pracownicze i społeczne. Pracownicy spółki aktywnie zaangażowali się w działania mające na celu szybsze i bezpieczne dostarczenie urządzeń medycznych i wsparcia dla szpitali.
  • W związku ze spadkiem liczby Polek i Polaków zgłaszających się na badania diagnostyczne na przestrzeni II i III kwartału, w ostatnich miesiącach 2020 r. spółka działała na rzecz zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki nowotworowej.

 

Ubiegły rok niewątpliwie był wymagający dla nas wszystkich. Szczególnie trudny okazał się jednak dla personelu medycznego oraz systemu służby zdrowia. Dlatego, GE Healthcare jako producent świadomie działający w tym obszarze, podjęło konkretne kroki, by zapewnić szpitalom ciągłość pracy i skuteczną pomoc. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie nasi inżynierowie serwisowi, zespoły instalacyjne oraz specjaliści szkolący pracowników, którzy mimo zaostrzonych warunków sanitarnych panujących w placówkach medycznych, każdego dnia wspierali medyków szkoląc ich, a także dostarczając, instalując i utrzymując w ciągłej sprawności urządzenia kluczowe dla walki z wirusem – mówi Grażyna Rubiś-Liolios, Dyrektor Generalna GE Healthcare w Polsce i Krajach Bałtyckich.

 

Nowe rozwiązania na nowe okoliczności

Dzięki kreatywności oraz zaangażowaniu zespołu serwisowego, niedługo po ogłoszeniu w Polsce pierwszych ograniczeń związanych z pandemią, firma była w stanie uruchomić w podwarszawskim Piasecznie tymczasowe centrum naprawcze, umożliwiające sprawną serwis wymagających tego urządzeń. Elastyczne działanie oraz szybkość reakcji pracowników w tej bezprecedensowej sytuacji okazały się być niezwykle ważne, zwłaszcza dla sprzętów objętych zakazami wywozu, które nie mogły zostać przesłane do głównego centrum zlokalizowanego na Węgrzech. Dzięki temu placówki medyczne nie zostały pozbawione sprawnego wsparcia technicznego.

W związku z pandemią zmiany zaszły także w procesie instalacji nowych sprzętów, tak aby zminimalizować ryzyko związane z rozprzestrzenianiem COVID-19. Jednym z takich rozwiązań było stworzenie i wykorzystanie tzw. Instalbusa – pojazdu wyposażonego we wszystkie niezbędne narzędzia, umożliwiające podłączenie i przygotowanie do uruchomienia aparatury medycznej poza terenem szpitala i przekazanie użytkownikowi gotowego do pracy urządzenia. Pozwala on na szybką i bezpieczną instalację urządzeń, ograniczającą konieczność przebywania zespołu inżynierów wewnątrz szpitala.

COVID-19 a aktywność biznesowa w Polsce

Z racji wzmożonego zapotrzebowania na urządzenia medyczne, niezbędne w diagnostyce oraz leczeniu choroby powodowanej przez wirusa SARS-CoV-2, spółka odnotowała znaczący wzrost zamówień w okresie pandemii COVID-19, a popytowi na urządzenia mogła sprostać m.in. dzięki zmianom w organizacji pracy na liniach produkcyjnych, jak również dzięki globalnym decyzjom o współpracy z nieoczywistymi partnerami, jak to miało miejsce w przypadku  Ford Motor.

W 2020 r. GE Healthcare dostarczyło na polski rynek łącznie kilka tysięcy sztuk respiratorów, kardiomonitorów oraz ponad 60 tomografów komputerowych, z których część została zainstalowana w zewnętrznych pracowniach kontenerowych. W przypadku realizacji zamówienia na kardiomonitory kluczową kwestią było zaangażowanie pracowników całej Grupy GE. Obok pracowników GE Healthcare, pojawili się również pracownicy GE Aviation, którzy z dużym zaangażowaniem odpowiedzieli na inicjatywę wsparcia projektu w ramach wolontariatu, by sprzęt mógł szybciej dotrzeć do pacjentów. Zespół poświęcił wiele godzin na kompletowanie i przygotowanie urządzeń do transportu, a jego pomoc i mobilizacja znacznie skróciły czas przekazania aparatów do szpitali.

Działalność charytatywna i edukacja społeczeństwa w dobie koronawirusa

W ramach walki z COVID-19, pod koniec listopada 2020 r. GE Healthcare podjęło współpracę z pozostałymi spółkami Grupy GE działającymi w Polsce, celem przekazania przez Grupę na mocy umowy darowizny 10 nowoczesnych urządzeń ultrasonograficznych oraz 10 przyłóżkowych monitorów pacjenta na rzecz Agencji Rezerw Materiałowych. Przenośne i lekkie ultrasonografy Vscan Extend, wyposażone w dwufunkcyjną sondę pozwalają na dokładne badanie stanu płuc i serca u osób w każdym wieku. Mobilne monitory B125, umożliwiają natomiast ciągłe śledzenie parametrów życiowych dorosłych, dzieci i noworodków takich, jak saturacja, EKG, ciśnienie krwi, czy respiracja. Sprzęt trafił do placówek zajmujących się pacjentami, u których zdiagnozowano wirusa SARS-CoV-2.

W ostatnim czasie GE Healthcare wsparło także polskie szpitale po raz kolejny grając z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Z okazji 29. Finału WOŚP, firma przekazała na rzecz Fundacji aparat do znieczulenia AISYS CS2, który trafi do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Jest to najnowocześniejsze, w pełni cyfrowe stanowisko do znieczulenia, przeznaczone do wentylacji noworodków, dzieci i dorosłych. Dzięki innowacyjnym technologiom pozwala pewnie prowadzić anestezję niskich przepływów. Dodatkowo, urządzenie zmniejsza koszty operacyjne oraz ogranicza emisję gazów cieplarnianych, chroniąc środowisko i personel medyczny .

Ponadto, pandemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na profilaktykę m.in. nowotworów i zniechęciła pacjentów do wykonywania badań. W związku z tym, w październiku i listopadzie spółka podjęła inicjatywy zwiększające świadomość społeczeństwa o potencjalnych objawach czy czynnikach ryzyka, związanych z rakiem piersi oraz rakiem prostaty. Wraz z lekarzami spółka apelowała do Polaków, by mimo pandemii pamiętali o badaniach diagnostycznych i nie odkładali ich „na później”, gdyż wykrycie zmian nowotworowych we wczesnym stadium choroby daje dużo lepsze rokowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grayling Poland
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.