Komunikaty PR

2020 rok z perspektywy producenta sprzętu medycznego

2021-02-04  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Kwiatkowska
Grayling Poland

Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
dorota.kwiatkowska|grayling.com| |dorota.kwiatkowska|grayling.com
607 102 439
https://www.grayling.com/pl/pl

Sprostanie wzmożonym potrzebom rynku oraz wsparcie personelu medycznego i administracji szpitali w obliczu COVID-19 było ogromnym wyzwaniem ostatniego roku. W tym czasie GE Healthcare podjęło szereg działań, mających pomóc szpitalom w walce z koronawirusem:

  • Wdrożono m.in. nowe procedury, zapewniające placówkom medycznym sprawną instalację i obsługę serwisową sprzętu, mimo obostrzeń panujących na ich terenie.
  • Na podstawie zamówień dostarczono na polski rynek potrzebny sprzęt medyczny, taki jak respiratory, tomografy komputerowe, kardiomonitory, ultrasonografy oraz aparaty RTG, niezbędne do prowadzenia diagnostyki i wspomagania leczenia COVID-19.
  • Na rzecz walki z wirusem, polskie spółki z Grupy GE przekazały darowiznę w postaci urządzeń medycznych, w tym kardiomonitorów i ultrasonografów GE Healthcare.
  • Ogromne znaczenie podczas pandemii miały także inicjatywy pracownicze i społeczne. Pracownicy spółki aktywnie zaangażowali się w działania mające na celu szybsze i bezpieczne dostarczenie urządzeń medycznych i wsparcia dla szpitali.
  • W związku ze spadkiem liczby Polek i Polaków zgłaszających się na badania diagnostyczne na przestrzeni II i III kwartału, w ostatnich miesiącach 2020 r. spółka działała na rzecz zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki nowotworowej.

 

Ubiegły rok niewątpliwie był wymagający dla nas wszystkich. Szczególnie trudny okazał się jednak dla personelu medycznego oraz systemu służby zdrowia. Dlatego, GE Healthcare jako producent świadomie działający w tym obszarze, podjęło konkretne kroki, by zapewnić szpitalom ciągłość pracy i skuteczną pomoc. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie nasi inżynierowie serwisowi, zespoły instalacyjne oraz specjaliści szkolący pracowników, którzy mimo zaostrzonych warunków sanitarnych panujących w placówkach medycznych, każdego dnia wspierali medyków szkoląc ich, a także dostarczając, instalując i utrzymując w ciągłej sprawności urządzenia kluczowe dla walki z wirusem – mówi Grażyna Rubiś-Liolios, Dyrektor Generalna GE Healthcare w Polsce i Krajach Bałtyckich.

 

Nowe rozwiązania na nowe okoliczności

Dzięki kreatywności oraz zaangażowaniu zespołu serwisowego, niedługo po ogłoszeniu w Polsce pierwszych ograniczeń związanych z pandemią, firma była w stanie uruchomić w podwarszawskim Piasecznie tymczasowe centrum naprawcze, umożliwiające sprawną serwis wymagających tego urządzeń. Elastyczne działanie oraz szybkość reakcji pracowników w tej bezprecedensowej sytuacji okazały się być niezwykle ważne, zwłaszcza dla sprzętów objętych zakazami wywozu, które nie mogły zostać przesłane do głównego centrum zlokalizowanego na Węgrzech. Dzięki temu placówki medyczne nie zostały pozbawione sprawnego wsparcia technicznego.

W związku z pandemią zmiany zaszły także w procesie instalacji nowych sprzętów, tak aby zminimalizować ryzyko związane z rozprzestrzenianiem COVID-19. Jednym z takich rozwiązań było stworzenie i wykorzystanie tzw. Instalbusa – pojazdu wyposażonego we wszystkie niezbędne narzędzia, umożliwiające podłączenie i przygotowanie do uruchomienia aparatury medycznej poza terenem szpitala i przekazanie użytkownikowi gotowego do pracy urządzenia. Pozwala on na szybką i bezpieczną instalację urządzeń, ograniczającą konieczność przebywania zespołu inżynierów wewnątrz szpitala.

COVID-19 a aktywność biznesowa w Polsce

Z racji wzmożonego zapotrzebowania na urządzenia medyczne, niezbędne w diagnostyce oraz leczeniu choroby powodowanej przez wirusa SARS-CoV-2, spółka odnotowała znaczący wzrost zamówień w okresie pandemii COVID-19, a popytowi na urządzenia mogła sprostać m.in. dzięki zmianom w organizacji pracy na liniach produkcyjnych, jak również dzięki globalnym decyzjom o współpracy z nieoczywistymi partnerami, jak to miało miejsce w przypadku  Ford Motor.

W 2020 r. GE Healthcare dostarczyło na polski rynek łącznie kilka tysięcy sztuk respiratorów, kardiomonitorów oraz ponad 60 tomografów komputerowych, z których część została zainstalowana w zewnętrznych pracowniach kontenerowych. W przypadku realizacji zamówienia na kardiomonitory kluczową kwestią było zaangażowanie pracowników całej Grupy GE. Obok pracowników GE Healthcare, pojawili się również pracownicy GE Aviation, którzy z dużym zaangażowaniem odpowiedzieli na inicjatywę wsparcia projektu w ramach wolontariatu, by sprzęt mógł szybciej dotrzeć do pacjentów. Zespół poświęcił wiele godzin na kompletowanie i przygotowanie urządzeń do transportu, a jego pomoc i mobilizacja znacznie skróciły czas przekazania aparatów do szpitali.

Działalność charytatywna i edukacja społeczeństwa w dobie koronawirusa

W ramach walki z COVID-19, pod koniec listopada 2020 r. GE Healthcare podjęło współpracę z pozostałymi spółkami Grupy GE działającymi w Polsce, celem przekazania przez Grupę na mocy umowy darowizny 10 nowoczesnych urządzeń ultrasonograficznych oraz 10 przyłóżkowych monitorów pacjenta na rzecz Agencji Rezerw Materiałowych. Przenośne i lekkie ultrasonografy Vscan Extend, wyposażone w dwufunkcyjną sondę pozwalają na dokładne badanie stanu płuc i serca u osób w każdym wieku. Mobilne monitory B125, umożliwiają natomiast ciągłe śledzenie parametrów życiowych dorosłych, dzieci i noworodków takich, jak saturacja, EKG, ciśnienie krwi, czy respiracja. Sprzęt trafił do placówek zajmujących się pacjentami, u których zdiagnozowano wirusa SARS-CoV-2.

W ostatnim czasie GE Healthcare wsparło także polskie szpitale po raz kolejny grając z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Z okazji 29. Finału WOŚP, firma przekazała na rzecz Fundacji aparat do znieczulenia AISYS CS2, który trafi do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Jest to najnowocześniejsze, w pełni cyfrowe stanowisko do znieczulenia, przeznaczone do wentylacji noworodków, dzieci i dorosłych. Dzięki innowacyjnym technologiom pozwala pewnie prowadzić anestezję niskich przepływów. Dodatkowo, urządzenie zmniejsza koszty operacyjne oraz ogranicza emisję gazów cieplarnianych, chroniąc środowisko i personel medyczny .

Ponadto, pandemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na profilaktykę m.in. nowotworów i zniechęciła pacjentów do wykonywania badań. W związku z tym, w październiku i listopadzie spółka podjęła inicjatywy zwiększające świadomość społeczeństwa o potencjalnych objawach czy czynnikach ryzyka, związanych z rakiem piersi oraz rakiem prostaty. Wraz z lekarzami spółka apelowała do Polaków, by mimo pandemii pamiętali o badaniach diagnostycznych i nie odkładali ich „na później”, gdyż wykrycie zmian nowotworowych we wczesnym stadium choroby daje dużo lepsze rokowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym Biuro prasowe
2024-05-08 | 11:12

Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym

Otwórz drzwi do zdrowia w sercu Warszawy - Centrum Diagnostyczne 4DCenter to nowy punkt na mapie stolicy. Domem świeżo otwartego Centrum Diagnostycznego został należący do Senatorska
Zdrowie 8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
2024-05-08 | 09:00

8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika

Pacjentki dotknięte rakiem jajnika apelują o włączenie do koszyka świadczeń gwarantowanych diagnostyki molekularnej, która pozwala na osiągnięcie u nich lepszych efektów
Zdrowie Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce
2024-05-08 | 01:00

Fundacja Dr Clown spotka się z ponad 5,5 tys. pracowników medycznych w Polsce

W najbliższą niedzielę przypada Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek i Położnych. W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 357 tys. osób wykonujących te zawody. Zdaniem 75 proc.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.