Artyści łączą siły w nowym projekcie poświęconym opiekunom
Weronika Rudecka
MSL Group
Wołoska 9
02-583 Warszawa
weronika.rudecka|mslgroup.com| |weronika.rudecka|mslgroup.com
533533869
www.mslgroup.pl/
Opieka nad osobą chorą to bardzo angażujące zadanie, które wymaga wielu wyrzeczeń. Mimo to opiekunowie często są niedoceniani, a o ich problemach rzadko mówi się na głos. Z inicjatywy Fundacji Nutricia, w ramach VI edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” powstało nowe miejsce, w którym opiekun będzie mógł czerpać siłę i motywację z doświadczeń innych osób, jak i stać się wsparciem poprzez podzielenie się swoją historią – profil @JestemOpiekunem na Instagramie. W inicjatywę zaangażowali się m.in. piosenkarka Natalia Kukulska, menedżer kultury i dziennikarz Marcel Andino Velez – osoby znane, które jak każdy z nas zmagają się z problemem choroby wśród najbliższych i mimo tak osobistych tematów, postanowiły podzielić się nimi z innymi. Emocje bohaterów uwieczniła zaś fotografka Marta Wojtal, która na co dzień współpracuje z największymi polskimi gwiazdami.
Profil @JestemOpiekunem ma służyć udzielaniu merytorycznego wsparcia opiekunom i ich podopiecznym m.in. w takich obszarach, jak odżywianie w chorobie czy pomoc psychologiczna.
Kim jest opiekun?
Zrozumienie sytuacji drugiego człowieka jest kluczem do udzielenia odpowiedniego wsparcia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zarówno dostrzegli społeczną rolę opiekunów w procesie walki o zdrowie chorych, jak i spojrzeli na każdego z nich indywidualnie – poznali problemy, troski i potrzeby tego konkretnego opiekuna, który jest obok nas.
Inicjatorzy profilu @JestemOpiekunem postanowili pokazać opiekę w najróżniejszych jej wymiarach, poprzez historie pojedynczych opiekunów – ich troski, radości i nadzieje. – Opiekunem może być każdy, bez względu na to, czy to na nim spoczywa najwięcej obowiązków, czy wspiera w określonych sytuacjach, czy jest osobą młodą, czy starszą, aktywną zawodowo lub nie. Może to być osoba z najbliższego otoczenia lub ktoś, kogo oglądamy na scenie lub w kinie – mówi zaangażowana w inicjatywę Natalia Kukulska, która podzieliła się swoimi doświadczeniami.
Dostrzec opiekuna
Nie bez przyczyny miejscem do mówienia o opiekunach stał się Instagram, a w jego premierę została zaangażowana ceniona fotografka. Inicjatorom akcji zależało na tym, aby opiekun został naprawdę dostrzeżony i zyskał szeroką uwagę, a co za tym idzie, otrzymał praktyczne wsparcie od osób z otoczenia oraz dowiedział się o rozwiązaniach, które pomogą mu w codziennej opiece nad chorym. – Nasza sesja była symboliczna. Wszystkie obiektywy i flesze skierowane były na opiekunów. Chciałabym, aby tak samo wyraźnie zaistnieli w świadomości społecznej – mówi fotografka Marta Wojtal. I dodaje: – Projekty, w których pokazywane są prawdziwe historie, to największa przyjemność i jednocześnie największe wyzwanie. Ogromnie się cieszę, że mogłam być częścią tej kampanii.
Poza premierowymi zdjęciami wykonanym podczas sesji zdjęciowej, na profilu będą pojawiały się zdjęcia wraz z historiami opiekunów z całej Polski. Inicjatorzy zachęcają do dzielenia się swoimi przeżyciami i budowania pełnego, różnorodnego profilu opiekuna.
Udzielić potrzebnego wsparcia
– Z codziennej pracy z pacjentami i ich bliskimi wiem, jak trudno czasami sięgnąć po wsparcie. Nierzadko po jednej rozmowie okazuje się, że znajduje się ono w zasięgu ręki. Zadaniem moim oraz innych przedstawicieli personelu medycznego będzie edukowanie w ramach @JestemOpiekunem o możliwych rozwiązaniach, jakim jest np. żywienie medyczne. Zastosowanie żywienia medycznego w przypadku ryzyka lub wystąpienia niedożywienia mogą poprawić samopoczucie pacjenta oraz skutecznie wspomagać trudne leczenie. Jest to także wsparcie dla opiekuna w codziennej opiece nad chorym – mówi Honorata Kołodziejczyk, pielęgniarka z poradni żywieniowej Nutrimed, ekspertka kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, w ramach której powstał profil @JestemOpiekunem.
Link do profilu: https://www.instagram.com/jestemopiekunem/
***
O kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”
Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane neurologii, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.
Inicjatywa została powołana w 2016 roku przez firmę Nutricia. Od V edycji realizowana jest przez Fundację Nutricia.
Kampanię od początku powstania wspiera wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjentów.
www.zywieniemedyczne.pl
O Fundacji Nutricia
Fundacja Nutricia została powołana w 1996 r. przez firmę Nutricia Polska Sp. z o.o. Od początku swojej działalności Fundacja podnosi świadomość na temat roli żywienia, początkowo angażując się m.in. w edukację żywieniową w okresie 1000 pierwszych dni życia dziecka. Od 2019 r. misją Fundacji Nutricia jest edukacja o roli żywienia na różnych etapach życia człowieka. Swoje działania Fundacja kieruje do dzieci i rodziców, pacjentów oraz ich bliskich, przedstawicieli środowiska medycznego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Fundacja prowadzi ogólnopolskie programy edukacyjne, takie jak: „1000 pierwszych dni dla zdrowia” czy kampania „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Realizuje także ogólnopolski konkurs grantowy, umożliwiając naukowcom prowadzenie badań naukowych z zakresu żywienia człowieka.
www.fundacjanutricia.pl
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Wielkie rabaty na dermokosmetyki do -50% z okazji Black Weeks w Ziko Dermo. Odk
Medical Inventi podpisuje umowę o współpracy z Uniwersytetem Bolońskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.