Artyści łączą siły w nowym projekcie poświęconym opiekunom
Weronika Rudecka
MSL Group
Wołoska 9
02-583 Warszawa
weronika.rudecka|mslgroup.com| |weronika.rudecka|mslgroup.com
533533869
www.mslgroup.pl/
Opieka nad osobą chorą to bardzo angażujące zadanie, które wymaga wielu wyrzeczeń. Mimo to opiekunowie często są niedoceniani, a o ich problemach rzadko mówi się na głos. Z inicjatywy Fundacji Nutricia, w ramach VI edycji kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” powstało nowe miejsce, w którym opiekun będzie mógł czerpać siłę i motywację z doświadczeń innych osób, jak i stać się wsparciem poprzez podzielenie się swoją historią – profil @JestemOpiekunem na Instagramie. W inicjatywę zaangażowali się m.in. piosenkarka Natalia Kukulska, menedżer kultury i dziennikarz Marcel Andino Velez – osoby znane, które jak każdy z nas zmagają się z problemem choroby wśród najbliższych i mimo tak osobistych tematów, postanowiły podzielić się nimi z innymi. Emocje bohaterów uwieczniła zaś fotografka Marta Wojtal, która na co dzień współpracuje z największymi polskimi gwiazdami.
Profil @JestemOpiekunem ma służyć udzielaniu merytorycznego wsparcia opiekunom i ich podopiecznym m.in. w takich obszarach, jak odżywianie w chorobie czy pomoc psychologiczna.
Kim jest opiekun?
Zrozumienie sytuacji drugiego człowieka jest kluczem do udzielenia odpowiedniego wsparcia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy zarówno dostrzegli społeczną rolę opiekunów w procesie walki o zdrowie chorych, jak i spojrzeli na każdego z nich indywidualnie – poznali problemy, troski i potrzeby tego konkretnego opiekuna, który jest obok nas.
Inicjatorzy profilu @JestemOpiekunem postanowili pokazać opiekę w najróżniejszych jej wymiarach, poprzez historie pojedynczych opiekunów – ich troski, radości i nadzieje. – Opiekunem może być każdy, bez względu na to, czy to na nim spoczywa najwięcej obowiązków, czy wspiera w określonych sytuacjach, czy jest osobą młodą, czy starszą, aktywną zawodowo lub nie. Może to być osoba z najbliższego otoczenia lub ktoś, kogo oglądamy na scenie lub w kinie – mówi zaangażowana w inicjatywę Natalia Kukulska, która podzieliła się swoimi doświadczeniami.
Dostrzec opiekuna
Nie bez przyczyny miejscem do mówienia o opiekunach stał się Instagram, a w jego premierę została zaangażowana ceniona fotografka. Inicjatorom akcji zależało na tym, aby opiekun został naprawdę dostrzeżony i zyskał szeroką uwagę, a co za tym idzie, otrzymał praktyczne wsparcie od osób z otoczenia oraz dowiedział się o rozwiązaniach, które pomogą mu w codziennej opiece nad chorym. – Nasza sesja była symboliczna. Wszystkie obiektywy i flesze skierowane były na opiekunów. Chciałabym, aby tak samo wyraźnie zaistnieli w świadomości społecznej – mówi fotografka Marta Wojtal. I dodaje: – Projekty, w których pokazywane są prawdziwe historie, to największa przyjemność i jednocześnie największe wyzwanie. Ogromnie się cieszę, że mogłam być częścią tej kampanii.
Poza premierowymi zdjęciami wykonanym podczas sesji zdjęciowej, na profilu będą pojawiały się zdjęcia wraz z historiami opiekunów z całej Polski. Inicjatorzy zachęcają do dzielenia się swoimi przeżyciami i budowania pełnego, różnorodnego profilu opiekuna.
Udzielić potrzebnego wsparcia
– Z codziennej pracy z pacjentami i ich bliskimi wiem, jak trudno czasami sięgnąć po wsparcie. Nierzadko po jednej rozmowie okazuje się, że znajduje się ono w zasięgu ręki. Zadaniem moim oraz innych przedstawicieli personelu medycznego będzie edukowanie w ramach @JestemOpiekunem o możliwych rozwiązaniach, jakim jest np. żywienie medyczne. Zastosowanie żywienia medycznego w przypadku ryzyka lub wystąpienia niedożywienia mogą poprawić samopoczucie pacjenta oraz skutecznie wspomagać trudne leczenie. Jest to także wsparcie dla opiekuna w codziennej opiece nad chorym – mówi Honorata Kołodziejczyk, pielęgniarka z poradni żywieniowej Nutrimed, ekspertka kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”, w ramach której powstał profil @JestemOpiekunem.
Link do profilu: https://www.instagram.com/jestemopiekunem/
***
O kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”
Kampania edukacyjna „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” ma na celu budowanie świadomości na temat żywienia medycznego jako integralnego elementu opieki zdrowotnej oraz wsparcie pacjentów i ich opiekunów w procesie leczenia. Od pierwszej edycji zrealizowanej w 2016 działania obejmowały edukację na temat wsparcia żywieniowego w chorobie nowotworowej. W kolejnych latach kampania została poszerzona o aktywności dedykowane neurologii, a także dotyczące żywienia dojelitowego przez specjalny dostęp do przewodu pokarmowego (bezpośrednio do żołądka lub jelita) z uwzględnieniem różnych jednostek chorobowych, w których jest ono stosowane.
Inicjatywa została powołana w 2016 roku przez firmę Nutricia. Od V edycji realizowana jest przez Fundację Nutricia.
Kampanię od początku powstania wspiera wiele towarzystw naukowych i organizacji pacjentów.
www.zywieniemedyczne.pl
O Fundacji Nutricia
Fundacja Nutricia została powołana w 1996 r. przez firmę Nutricia Polska Sp. z o.o. Od początku swojej działalności Fundacja podnosi świadomość na temat roli żywienia, początkowo angażując się m.in. w edukację żywieniową w okresie 1000 pierwszych dni życia dziecka. Od 2019 r. misją Fundacji Nutricia jest edukacja o roli żywienia na różnych etapach życia człowieka. Swoje działania Fundacja kieruje do dzieci i rodziców, pacjentów oraz ich bliskich, przedstawicieli środowiska medycznego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Fundacja prowadzi ogólnopolskie programy edukacyjne, takie jak: „1000 pierwszych dni dla zdrowia” czy kampania „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Realizuje także ogólnopolski konkurs grantowy, umożliwiając naukowcom prowadzenie badań naukowych z zakresu żywienia człowieka.
www.fundacjanutricia.pl
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.